Φίλτρα (σε diesel)

diesel-particulate-filter-system_1Στα παλιότερης τεχνολογίας οχήματα diesel, λόγω της σύστασης του πετρελαίου, από τις εξατμίσεις βγαίνει χαρακτηριστικός μαύρος καπνός δηλαδή σωματίδια αιθάλης. Όπως είναι γνωστό, αυτό το φαινόμενο απουσιάζει από τους βενζινοκινητήρες οι οποίοι κερδίζουν στο συγκεκριμένο τομέα τις εντυπώσεις. Ωστόσο, η διάταξη των σύγχρονων diesel (ηλεκτρονικά ελεγχόμενος ψεκασμός/καταλύτες/καπνοπαγίδες) καλύπτει και με το παραπάνω τις αυστηρές πρόσφατες προδιαγραφές Euro χωρίς να υπάρχουν καπνισμένες εξατμίσεις. Μα, και στην Ελλάδα κυκλοφορούν πολλά καινούργια TAXI που καπνίζουν. Τέτοιου είδους περιπτώσεις, συνήθως οφείλονται είτε στην κακή συντήρηση των αυτοκινήτων είτε στο κακής ποιότητας καύσιμο που καταστρέφει τους καταλύτες και τα ειδικά φίλτρα.

diesel-particulate-filter-system_2Η κατασκευή ειδικών φίλτρων (καπνοπαγίδων) που συγκρατούν τα σωματίδια από την καύση. Το εσωτερικό του φίλτρου λειτουργεί ως καταλύτης που οξειδώνει και κατ΄ επέκταση αφαιρεί τους υδρογονάνθρακες που περιέχουν τα καυσαέρια. Στη συνέχεια τα αέρια διεισδύουν στο φίλτρο το οποίο φανταστείτε πως έχει την μορφή κυλίνδρου με κεραμικό πυρήνα που αποτελείται από μικροσκοπικές κυψέλες/διόδους και ζυγίζει περίπου ενάμιση κιλό. Εκεί παγιδεύονται τα άκαυστα σωματίδια που δημιουργούν τον καπνό. Μερικά φίλτρα έχουν ιδιότητες αυτοκαθαρισμού. Περιοδικά ο εγκέφαλος του μοτέρ εισάγει πλουσιότερο μίγμα στους θαλάμους καύσης, χωρίς σημαντικές επιπτώσεις στο τομέα της κατανάλωσης, ανεβάζοντας την θερμοκρασία των καυσαερίων σε περίπου 6000C. Η τιμή αυτή είναι αρκετή για να εξαερώσει τα κατάλοιπα στο φίλτρο, χωρίς να είναι αναγκαίος ο καθαρισμός ή η αντικατάστασή του. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια έχουν εξελιχθεί νέες μέθοδοι για τις οποίες μπορείτε να διαβάσετε στο σχετικό άρθρο.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Ένα σχόλιο

  1. Ουσιαστικά το άρθρο αναφέρεται σε φίλτρα κατακράτησης σωματιδίων (D.P..F / F.A.P.) που αποτελούν το δεύτερο φίλτρο απορρύπανσης.
    Η πρώτη γενιά των D.P.F.απαιτεί τη χρήση ενός συμπληρωματικού υγρού, διάλυμα κερίου (Ce) στο οποίο και οφείλεται ουσιαστικά η αύξηση της θερμοκρασίας στο D.P.F. και κατά συνέπεια η καύση της αιθάλης στο φίλτρο και η αποβολή της ως τέφρα. Συντήρηση δεν θέλει το D.P.F. αλλά έχει χρόνο ζωής της τάξης των 80.000~150.000 χιλιομέτρων.
    Η δεύτερη γενιά των D.P.F. ονομάζεται c.D.P.F. (coated D.P.F.) και ενώ επιτελεί τον ίδιο σκοπό δεν απαιτεί πλέον το διάλυμα κερίου.
    Η παραπομπή στο τέλος του άρθρου οδηγεί στον τρίτο φίλτρο απορρύπανσης των μοντέρνων πετρελαιοκινητήρων που αναλαμβάνει τα οξείδια του αζώτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close