Πόσο αξιόπιστες είναι οι εργοστασιακές μετρήσεις;

myford-touch-instrument-cluster-tachometer-radar-based-cruise-and-fuel-gauge

Ή καλύτερα πόσο ανταποκρίνονται οι μετρήσεις κατανάλωσης καυσίμου που δίνει ο κατασκευαστής στις πραγματικές συνθήκες κίνησης;

Πρόσφατη έρευνα έδειξε πως η απόκλιση των θεωρητικών εργοστασιακών τιμών έχει διπλασιαστεί σε σχέση με τις αντίστοιχες σε προηγούμενα έτη. Ως γνωστόν, οι μετρήσεις κατανάλωσης και εκπομπής ρύπων σε κάθε νέο μοντέλο πραγματοποιούνται σε δυναμόμετρα προσομοιώνοντας ένα συγκεκριμένο κύκλο κίνησης, τον NEDC (European Driving Cycle) που μπορεί να προσεγγίζει τα δεδομένα π.χ. της πιο επίπεδης Ισπανίας αλλά σε καμία περίπτωση την ιδιαίτερη μορφολογία του ελληνικού ανάγλυφου.

Επιστρέφοντας στο θέμα μας, η έρευνα  δημοσιοποιήθηκε από το διεθνές ινστιτούτο ICCT (International Council on Clean Transportation) που δείχνει πως κατά μέσο όρο οι πραγματική εκπομπή ρύπων είναι 25% μεγαλύτερη από ότι λένε οι κατασκευαστές (θυμηθείτε πως το CO2 είναι ανάλογο της κατανάλωσης, οπότε…). Η απόκλιση είναι αυξημένη κατά 10% σε σχέση με τον μέσο όρο της προηγούμενης δεκαετίας.

bmw-328i_2012_carotogr_test-243Σύμφωνα με δεδομένα που βασίζονται σε περίπου μισό εκατομμύριο ιδιωτικά και εταιρικά αυτοκίνητα, η BMW έχει να επιδείξει την μεγαλύτερη απόκλιση ανάμεσα σε θεωρητικά και πραγματικά νούμερα με διαφορά 30%. Ακολουθεί η Audi με διαφορά 28% ενώ η Mercedes-Benz με 26%. Τις μικρότερες αποκλίσεις τις έχουν οι γαλλικές εταιρίες, η Renault και οι Peugeot-Citroen με 16% ενώ από τις χαμηλότερες είναι της Toyota με 15%.

«Οι Γερμανοί κατασκευαστές, συμπεριλαμβανομένων των BMW, Audi, Daimler και Opel έχουν τις μεγαλύτερες αποκλίσεις ανάμεσα στις δοκιμές αυτοκινήτων και στις πραγματικές επιδόσεις. Αυτές είναι και στο λόμπι που καθυστερούν στην θέσπιση ενός νέου κύκλου αξιολόγησης» λέει ο Greg Archer, ο διευθυντής του ανεξάρτητου φορέα Transport & Environment. Από την άλλη, εκπρόσωπος της BMW δήλωσε πως «…όλοι τις ίδιες τυποποιημένες μετρήσεις κάνουμε και μπορεί κανείς να έχει ένα μέτρο σύγκρισης».

Η Ε.Ε. πιέζει για πιο αυστηρό κύκλο μέτρησης (π.χ. που να πλησιάζει τον Artemis) από το 2017 αλλά όπως φαίνεται αυτό δεν πρόκειται να γίνει πριν το τέλος της δεκαετίας. Σύμφωνα με τη μελέτη της ICCT, η απόκλιση «στοιχίζει» περίπου 300€ σε καύσιμο σε ετήσια βάση. Η ICCT ρίχνει ευθύνες σε ευρηματικές τεχνολογίες που ευνοούν τους κατασκευαστές και κυρίως σε τρεις τομείς: α) σε συστήματα όπως το start&stop, η ανάκτηση ενέργειας κ.α., β) σε αεροδυναμικά τρικ και παρεμφερείς ιδέες,  γ) σε άλλες τεχνολογίες όπως η μειωμένη χρήση του συστήματος κλιματισμού υπό συγκεκριμένες συνθήκες. Εσείς τι λέτε για την έρευνα της ICCT;

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Ένα σχόλιο

  1. Απόλυτα σωστή η έρευνα, συνάδει με την πραγματικότητα. Η αλήθεια είναι οτι η βελτιστοποίηση του εκάστοτε αυτοκινήτου για να επιτύχει καλές τιμές κατανάλωσης καυσίμου ήταν και είναι βασικός στόχος κάθε κατασκευαστή. Αυτό όμως που γίνεται κατά κόρον σήμερα είναι βελτιστοποίηση στις συγκεκριμένες συνθήκες που γίνεται η μέτρηση (cycle beating) οπότε και προκύπτουν τα καταπληκτικά μεν μη αντιπροσωπευτικά δε νούμερα κατανάλωσης.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close