Το διπλοσύμπλεκτο πρωτότυπο κιβώτιο της GM διαφοροποιείται στο γεγονός πως διαθέτει και υδραυλικό μετατροπέα ροπής για ακόμη ομαλότερες αλλαγές από στάση!
Μετά τα διάφορα προβλήματα που έχουν παρουσιάσει τελευταία τα κιβώτια DSG, οι ειδικοί στην GM βρίσκονται όλο και πιο κοντά στην υιοθέτηση ενός υδραυλικού μετατροπέα ροπής (torque convertor) μπροστά από το σετ των δύο δίσκων. Μία λύση ου εξετάζεται εδώ και καιρό και μάλλον θα μπει και στην παραγωγή σε μερικά χρόνια με το νέο DCTC κιβώτιο της GM.
Οι μηχανικοί της GM λένε πως η χρήση ενός μικρού μετατροπέα ροπής βελτιώνει την αξιοπιστία του συστήματος, κάνει ακόμη ομαλότερες τις αλλαγές από στάση δίχως περίεργους θορύβους σε σχέση με ένα υγρό διπλοσύμπλεκτο. To σχέδιο που βλέπετε παρουσιάστηκε στο συνέδριο SAE και αφορά σε ένα κιβώτιο με 7 σχέσεις όπου στην θέση του βολάν (flywheel) υπάρχει ο μετατροπές ροπής.
Προσέξτε, ο μετατροπέας ροπής εμπλέκεται μόνο από στάση και όταν επιλέγεται η 1η σχέση. Από εκεί και έπειτα ο μετατροπέας παραμένει δεσμευμένος αλλά η κίνηση του «γλιστρά» ελεύθερα ώστε να απορροφά τους κραδασμούς και τα μεταλλικά κουδουνίσματα στις χαμηλές rpm. Περισσότερες λεπτομέρειες θα γίνουν γνωστές στις επόμενες μέρες ενώ υπενθυμίζεται πως η GM με την Ford εξελίσσουν ήδη αυτόματα κιβώτια με 9 και 10 σχέσεις που θα μπουν στην παραγωγή το 2017.