Αναδιπλούμενα φανάρια, μόδα ήταν και πέρασε…

toyota 2000 gt car pop-up lights (4)

Γιατί πλέον δεν κατασκευάζονται αυτοκίνητα με αναδιπλούμενα pop-up φωτιστικά σώματα;

car pop-up lights (2)Όπως και να το κάνουμε τα φωτιστικά σώματα που ξεφύτρωναν αυτόματα πάνω από το καπό και κοντά στην μάσκα αποτελούσαν μια ξεχωριστή νότα στα παλαιότερα αυτοκίνητα (στην κεντρική φωτό βλέπετε το Toyota 2000 GT). Στην Ευρώπη τα pop-up φώτα ήταν ιδιαίτερα δημοφιλή και μπάνικα -κυρίως σε σπορ μοντέλα- ενώ στην Αμερική τα συναντούσε κανείς ακόμη και σε σεντάν.

opel gt car pop-up lights (9)Μια από τις πρώτες καταγραφές για αυτοκίνητο με pop-up φώτα έρχεται από το Cord 810/812 στα μέσα της δεκαετίας του 1930 και βελτίωναν την αεροδυναμική καθώς τα φώτα κρυβόντουσαν μέσα στο αμάξωμα. Στη συνέχεια υπήρχαν διάφορες παραλλαγές με τρείς διαφορετικές εκδοχές. Για παράδειγμα, στην Porsche 914 τα φώτα άνοιγαν από κάτω προς τα πάνω ενώ στην Lamborghini Miura ή στην Porsche 928 ξεφύτρωναν αντίστροφα. Στο Opel GT τα φώτα περιστρεφόντουσαν από δεξιά προς τα αριστερά από την θέση οδήγησης.

car pop-up lights (6)Τα φωτιστικά τύπου pop-up δεν ήταν εντυπωσιακά στο μάτι σε μοντέλα των Ferrari, Lamborghini και Maserati αλλά και σε πιο ταπεινά και ευρείας ζήτησης μοντέλα όπως στα Mazda 323, Opel GT, Toyota Celica, Mazda MZ-5 κ.α. Πέρα από το εφέ της pop-up κίνησης του φωτιστικού κανείς δεν είχε διάθεση να ασχολείται μαζί φανάρια του αυτοκινήτου του σε περίπτωση δυσλειτουργίας.

car pop-up lights (1)To περίεργο είναι πως ενώ υπάρχουν διάφορες προδιαγραφές για τα φωτιστικά σώματα ενός οχήματος που σχετίζονται με την ασφαλή οδήγηση δεν υπάρχει κάπου που να απαγορεύει ξεκάθαρα την χρήση pop-up φωτιστικών σωμάτων. Βέβαια, ένας από τους λόγους που οι κατασκευαστές εγκατέλειψαν τα αναδιπλούμενα φανάρια είναι η προστασία των πεζών αλλά δίχως να είναι και από τους σημαντικότερους.

car pop-up lights (3)Βλέπετε, για να λειτουργήσει ένα pop-up φανάρι χρειάζεται ένα σερβομηχανισμό που όχι μόνο καταλαμβάνει περισσότερο χώρο αλλά κοστίζει και σημαντικά περισσότερο. Επίσης, στην εποχή όπου το τελευταίο γραμμάριο CO2 παίζει μεγάλο ρόλο οποιοδήποτε προεξέχων στοιχείο αλλοιώνει την αεροδυναμική ενός οχήματος έχοντας άμεσες επιπτώσεις στην κατανάλωση. Ένας άλλος λόγος είναι η αλλαγή των σχεδιαστικών τάσεων που οδήγησαν στην εγκατάλειψη των pop-up φωτιστικών σωμάτων.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close