Μετά την υγραεριοκίνηση και την πιο πρόσφατη πετρελαιοκίνηση (τουλάχιστον για τα δύο μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας) έρχεται και η ώρα της αεριοκίνησης…
Έχοντας ήδη οδηγήσει από την μικρότερη έκδοση 1.3 MTJ μέχρι τις μεγαλύτερες 1.6 MTJ & 1.6 MTJ Trekking, έφτασε η ώρα της 2-κύλινδρης έκδοσης. Για την ακρίβεια μίας διττής εκδοχή του 0.9 Twinair κινητήρα που εκτός από αμόλυβδη καταναλώνει και φυσικό αέριο. Ναι, το γνωστό CNG που σε άλλες χώρες χρησιμοποιείται ως εναλλακτικό καύσιμο εδώ και χρόνια και στην χώρα μας αναμένεται να διαδοθεί με σχετικά γρήγορα ρυθμό μέσα από την ανάπτυξη του δικτύου της ΔΕΠΑ σε συνεργασία με πρατήρια υγρών καυσίμων.
Ίσως να παρατηρήσατε πως το μοντέλο της δοκιμής μας έχει ιταλικές πινακίδες και το είχαμε στην διάθεσή μας για ένα τριήμερο. Αρκετό για να συμπεράνει κανείς την χρηστικότητα ενός αυτοκινήτου που καταναλώνει φυσικό αέριο ή εναλλακτικά και με το πάτημα ενός διακόπτη αμόλυβδη, ανάλογα με τις απαιτήσεις του οδηγού. Σημειώστε πως η εκκίνηση του μοτέρ γίνεται πάντα με βενζίνη και με αυτόματο πέρασμα στο φυσικό αέριο όταν ζεσταθεί το μοτέρ.
Εδώ να πούμε πως όταν ο 0.9 Twinair λειτουργεί με CNG η ισχύς του μειώνεται από τους 85 (με αμόλυβδη) στους 80 ίππους με την ροπή να μειώνεται και αυτή στα 10 Nm. Εδώ να πούμε πως η διαφορά στις χαμηλομεσαίες στροφές (που δεν συμπαθεί ιδιαίτερα ο Twinair) είναι ανεπαίσθητή και αν ίσως διακρίνεις μία μικρή απώλεια ισχύος που να δικαιολογεί τις επιδόσεις είναι στις υψηλές στροφές.
fiat-500l-natural-power-cng-caroto-test-2013-2
fiat-500l-natural-power-cng-caroto-test-2013-5
fiat-500l-natural-power-cng-caroto-test-2013-4
fiat-500l-natural-power-cng-caroto-test-2013-3
fiat-500l-natural-power-cng-caroto-test-2013-6
fiat-500l-natural-power-cng-caroto-test-2013-7
fiat-500l-natural-power-cng-caroto-test-2013-8
Το μεγάλο ατού όμως του 500L Natural Power αφορά στο κόστος χρήσης έναντι της αμόλυβδης με όφελος που ξεπερνά το 60%! Συγκεκριμένα, με τιμή λίτρου αμόλυβδης στα 1,65 €/lt και του φυσικού αερίου στα 0,972 €/kg για απόσταση 100 km (9,74€ με αμόλυβδη, 3,79€ με CNG) υπάρχει διαφορά περίπου 6 ευρώ!
Και που μπορεί κανείς να ανεφοδιάσει το αυτοκίνητό του με φυσικό αέριο; Από το 2010 το πρατήριο της Ανθούσας είναι ανοικτή για εξυπηρέτηση ιδιωτικών και επαγγελματικών οχημάτων καθ’ όλο το 24ωρο (o άλλος στο Ήλιον εξυπηρετεί λεωφορεία και απορριμματοφόρα) ενώ πλέον έχει τεθεί σε λειτουργία ένας σταθμός ανεφοδιασμού στην Κηφισιά (επί της Λεωφόρου Κηφισίας) και πρόσφατα ανοίγει στη Νέα Φιλαδέλφεια. Στόχος της ΔΕΠΑ είναι να υπάρξουν 12-14 πρατήρια φυσικού αερίου μέσα στο 2014 (ήδη λειτουργεί στην Θεσσαλονίκη και στο Δήμο Πυλαίας στη Λεωφόρο Γεωργικής Σχολής) σε συνεργασία με τα ΕΛΠΕ (Ελληνικά Πετρέλαια).
Συμφέρει κανείς να αγοράσει ένα αυτοκίνητο με φυσικό αέριο; Προφανώς και ναι και εφόσον στα καθημερινά του δρομολόγια περιλαμβάνεται ένας σταθμός ανεφοδιασμού δίχως φυσικά να ξεχνάμε την ενναλακτική κίνηση με αμόλυβδη. Ολοκληρώνοντας να πούμε πως το 500L Natural Gas κοστίζει από 19.900€ και είναι περίπου 2.000€ πιο ακριβό από την απλή συμβατική βενζινοκίνητη έκδοση Twinair. Σε συνδυασμό όμως με τα μειωμένα τέλη κυκλοφορίας (6 αντί για 892 ευρώ) μπορεί να γίνει απόσβεση σε 2,2 χρόνια. Οπότε, πιάστε κομπιουτεράκι και εσείς αποφασίζετε αν σας κάνει ή όχι η αεριοκίνηση…
Fiat 500L Natural Power – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 875 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 80,5 x 86,0 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εγκάρσια τοποθετημένος/δικύλινδρος σε σειρά | |||
Ισχύς | βενζίνη: 62,5 kW (85 PS) / 5.500 rpm φυσικό αέριο: 59 kW (80 PS) / 5.500 rpm |
|||
Ροπή | 320 Nm (32,6 kgm) / 1.750 rpm | |||
Τροφοδοσία | Διπλού καυσίμου με ψεκασμό πολλαπλών σημείων και υπερτροφοδότηση | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | βενζίνη: 15,0 sec φυσικό αέριο: 16,3 sec |
|||
Τελική ταχύτητα | βενζίνη: 167 km/h φυσικό αέριο: 163 km/h |
|||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | βενζίνη: 7,2 / 5,9 / 5,2 lt/100 km φυσικό αέριο: 4,7 / 3,9 / 3,4 kg/100 km |
|||
Ρεζερβουάρ | βενζίνης: 50 lt φυσικού αερίου: 14,2 kg |
|||
Αυτονομία | βενζίνης: 847 km φυσικού αερίου: 365 km |
|||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 5 | |||
Εκπομπή CO2 | βενζίνης: 137 g/km φυσικού αερίου: 105 g/km |
|||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 6 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Continental ContiEcoContact 5, 205/55 R16 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4147x1784x1665 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1522/1519 mm | |||
Μεταξόνιο | 2612 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 343-400-1310 lt | |||
Απόβαρο | 1335 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 21.100€ (19.900€ με προωθητική ενέργεια+απόσυρση) |