ΔΟΚΙΜΕΣ

Fiat 500L 1.6 Multijet II 105 PS [test drive]

Fiat 500L Diesel 105PS caroto test (55)

Δοκιμάζουμε την κορυφαία μέχρι στιγμής έκδοση του Fiat 500L με το νέο πετρελαιοκινητήρα απόδοσης 105 ίππων…

Οι άνθρωποι της Fiat είναι εξαιρετικοί στις έρευνες marketing! Μέσω αυτών ανακάλυψαν ότι υπάρχει σημαντικό μερίδιο αγοράς που επιθυμεί ένα αυτοκίνητο με μικρές διαστάσεις, μεγάλους εσωτερικούς χώρους και ξεχωριστό στυλ και όνομα. Η μεγάλη επιτυχία που γνωρίζει πανευρωπαϊκά το πληθωρικό 500L, καθώς και το γεγονός ότι οι Ιταλοί έχουν ήδη δημιουργήσει δύο νέες παραλλαγές του (τις εκδόσεις Living και Trekking) αποδεικνύουν ότι η «τρελή» ιδέα ενός οικογενειακού Fiat 500 ήταν τελικά σωστή!

Κοιτάζοντας από εμπρός το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, το οποίο θεωρητικά ανήκει στην κατηγορία των MPV, είναι αδύνατο να μη δει κάποιος τις ομοιότητες με το μικρό 500αράκι. Το ίδιο κι από το πλάι, όπου υπάρχουν παρόμοιες σχεδιαστικές γραμμές (σε μεγέθυνση βέβαια)! Το πίσω μέρος, όπως είναι λογικό, είναι εντελώς διαφορετικό, καθώς εκεί υπάρχει η τεράστια πίσω πόρτα που έχουν όλα τα MPV.

Σχεδιαστικές ομοιότητες με το 500 υπάρχουν και στο εσωτερικό, το οποίο έχει μεν σκληρά πλαστικά αλλά η συναρμογή τους είναι πολύ προσεγμένη. Οφείλουμε πάντως να πούμε ότι στο 500L αισθανόμασταν πιο καλά απ’ ότι το μικρό 500. Κι αυτό δεν οφείλεται μόνο στους αισθητά μεγαλύτερους χώρους, αλλά και στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που προσφέρουν πολύ καλή ορατότητα, στα ψηλά τοποθετημένα καθίσματα και στη γυάλινη οροφή που προσφέρει άπλετη φωτεινότητα. Η αλήθεια είναι βέβαια ότι τους καλοκαιρινούς μήνες με έντονη ηλιοφάνεια η γυάλινη οροφή συμβάλει στην αύξηση της θερμοκρασίας στο εσωτερικό και το air condition πρέπει να δουλεύει στο μέγιστο για πολύ ώρα για να χαρίσει λίγη δροσιά.

Η έκδοση του 500L που είχαμε στα χέρια μας είναι η κορυφαία (έως σήμερα) με τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 Multijet II. Από τις 1.000 rpm το σύνολο αυτό εντυπωσιάζει με τη ροπή του, η μέγιστη τιμή της οποίας είναι 320 Nm. Μέχρι και τις 3.700 rpm (εκεί που αποδίδεται η μέγιστη ισχύς των 105 PS) το μοτέρ επιταχύνει εξαιρετικά το βαρύ αμάξωμα των 1.440 κιλών. Στις υψηλότερες στροφές ο κινητήρας δεν είναι το ίδιο αποδοτικός, οπότε το μόνο που καταφέρνεις αν τον πιέζεις είναι να αυξάνεις την κατανάλωση.

Στις επιταχύνσεις από στάση το 500L πετυχαίνει αρκετά καλές τιμές (0-100 km/h σε 11,3 sec. Τελική ταχύτητα 181 km/h), όμως εκεί που πραγματικά ξεχωρίζει είναι στις επιταχύνσεις εν κινήσει. Παράλληλα, η μικτή κατανάλωση είναι ιδιαίτερα χαμηλή (4,5 lt/100 km) και οι εκπομπές ρύπων δεν υπερβαίνουν τα 117 g/km.

Στον δρόμο το 500L είναι ευχάριστο (όχι όσο το μικρό και χαμηλό 500 βέβαια). Η καλοστημένη ανάρτηση και τα φαρδιά ελαστικά προσφέρουν εξαιρετικό κράτημα και οι κλίσεις στις στροφές είναι μικρότερες απ’ αυτές που περιμέναμε από ένα αυτοκίνητο με ύψος σχεδόν 1,67 μέτρα. Ο επιλογέας του εξατάχυτου κιβωτίου είναι αρκετά σαφής και το τιμόνι προσφέρει ικανοποιητική αίσθηση. Παράλληλα, η ποιότητα κύλισης είναι ένα από τα δυνατά σημεία του 500L.

Το 500L 1.6 Multijet II πωλείται με πλούσιο εξοπλισμό από τη βασική έκδοση, η οποία κοστίζει 18.320€ με προωθητική ενέργεια και απόσυρση. Αν μη τι άλλο, πρόκειται για μία ενδιαφέρουσα πρόταση για όσους θέλουν να έχουν μεγάλους χώρους σε ένα όχημα μικρών διαστάσεων!

Fiat 500L 1.6 Multijet II 105 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 79,5 x 80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 77 kW (105 PS) / 3.700 rpm
Ροπή 320 Nm (32,6 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Πετρελαιοκινητήρας τεχνολογίας common rail
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,3 sec
Τελική ταχύτητα 181 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,8 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,4 / 4,5 / 3,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 735 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 117 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiEcoContact 5, 225/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4147x1784x1665 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1522/1519 mm
Μεταξόνιο 2612 mm
Χώρος αποσκευών 343-400-1310 lt
Απόβαρο 1440 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 20.950€ (18.320€ με προωθητική ενέργεια+απόσυρση)

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!