ΔΟΚΙΜΕΣ

FIAT 500L Trekking 1.6 MTJ [test drive]

Fiat-500L_Trekking_Diesel_105PS_2013_caroto_test (10)

Το πληθωρικό και πάνω από όλα ευρύχωρο 500L ξεδιπλώνει το crossover ταλέντο του προσελκύοντας όποιον αναζητά το κάτι -ακόμη πιο- διαφορετικό…

Το πρωτογνωρίσαμε πριν ένα περίπου χρόνο στο Τορίνο, σε μια εντυπωσιακή παρουσίαση στην οποία το παρόν είχε δώσει και ο ισχυρός άνδρας της FIAT, o Sergio Marchionne. Σίγουρα αυτό που μας έμεινε δεν ήταν μόνο η εικόνα ενός αυτοκινήτου που… φτιάχνει μέχρι και καφέ αλλά σαν ένα μοντέλο που εκφράζει τις διαστελλόμενες αν θέλετε ανησυχίες του σχεδιαστικού τμήματος που δημιούργησαν ένα ξεχωριστό 500 που όμοιο του δεν συναντάς. Την πετυχημένη ενέργεια επιβεβαιώνουν και οι πωλήσεις καθώς το 500L πράγματι σημειώνει πολύ καλές πωλήσεις (ξεχάστε για λίγο τι ισχύει στην μίζερη, από πλευράς όγκου πωλήσεων, εγχώρια αγορά μιας και το 500L κυκλοφορεί εδώ και αρκετούς μήνες) στην απαιτητική αγορά της δυτικής Ευρώπης.

Δίχως να αποστασιοποιείται από τα λειτουργικά χαρίσματα της «κανονικής» εκδοχής του, το 500L Trekking είναι ότι πρέπει για να καλύψει τις ανάγκες μιας οικογένειας που θέλει να κινηθεί με άνεση, ασφάλεια και προπάντων με στυλ ξεπερνώντας τα ασφάλτινα δεσμά για μια βόλτα σε βατό χωματόδρομο. Τα καταφέρνει; Την έκδοση με τον 1.6 Μultijet νέας γενιάς με τους 105 PS πραγματικά και την χαρήκαμε σε μεγάλο βαθμό. Σε σχέση με το απλό 500L, το +13 mm στο μήκος του Trekking γίνονται περισσότερο αντιληπτά από τις πλαστικές προστατευτικές επιφάνειες προσδίδοντας του έναν ατίθασο χαρακτήρα που αγαπά την «περιπέτεια».

Η αναζήτηση της τελευταίας σε εκτός δρόμου διαδρομές ενισχύεται από το ψηλότερο αμάξωμα (στα 145 mm), την προστατευτική ποδιά στο κάτω μέρος, το έξυπνο στην λειτουργία του σύστημα ελέγχου ελκτικής πρόσφυσης Traction+ (που «κατανέμει» μεγαλύτερο μέρος της ροπής στον τροχό που έχει περισσότερη πρόσφυση) αλλά και από τα off road ελαστικά που βελτιώνουν την πρόσφυση. Για την πόλη, το Trekking έχει σύστημα City Brake (φρενάρει μόνο του με ταχύτητες έως 30 km/h) και κάμερα οπισθοπορείας για εύκολο παρκάρισμα.

Στο εσωτερικό διάχυτος είναι ο ιταλικός… αέρας και η φινέτσα που διακρίνει την εν λόγω σειρά μοντέλου. Η ποιότητα κατασκευής είναι προσεγμένη ενώ η άνεση, η πρακτικότητα και οι άπλετοι χώροι είναι χαρακτηριστικά που θα εκτιμήσει ο κάτοχος του. Ακόμα και για τους πίσω επιβάτες προσφέρεται η δυνατότητα αναδίπλωσης και διαμόρφωσης των καθισμάτων, ενώ τα 455 lt του χώρου αποσκευών ικανοποιούν σε αρκετά μεγάλο βαθμό τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας.

Περνώντας στην καρδιά του μοντέλου της δοκιμής μας, ο πετρελαιοκινητήρας των 1,6 lt προσφέρει 105 PS και 320 Nm ροπής από τις 1.750 rpm. Αυτό μεταφράζεται με τράβηγμα από πολύ χαμηλά και γραμμικό γέμισμα μέχρι περίπου και τις 3.500 rpm και σε συνδυασμό με το πολύ καλό σε κλιμάκωση χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο δίνει καλές επιδόσεις (για τα δεδομένα πάντα της κατηγορίας). Στα πλεονεκτήματα εντάσσεται και η κατανάλωση που δεν ξεπερνάει τα 7,0 lt/100 km.

Οδηγώντας το  απολαμβάνεις την άνεση που σου προσφέρει η ανάρτηση και γενικότερα το στήσιμο του αυτοκινήτου που σε προδιαθέτει ευχάριστα. Η αίσθηση του τιμονιού είναι αρκετά καλή ενώ οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές δεν επηρεάζουν σε καμία περίπτωση την ευστάθεια του 500L. Το οποίο δεν φέρνει αντίρρηση για πιο σβέλτους ρυθμούς αλλά σαφώς ο προσανατολισμός είναι προς την άνετη μετακίνηση. Ο θόρυβος του πετρελαιοκινητήρα γίνεται αντιληπτός αλλά σε καμία περίπτωση ενοχλητικός ενώ την παράσταση στα ταξίδια θα κλέψει η μεγάλη γυάλινη οροφή (φυσικά ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό).

Αν πήγαμε για off road; Αλήθεια ποιος θα πήγαινε; Σε λάσπες δεν το βάλαμε αλλά από χωματόδρομους περάσαμε. Άλλωστε δεν μιλάμε για ένα 4×4 (αυτό θα έρθει αργότερα) αλλά σε εδάφη με σαθρό έδαφος που δεν προσεγγίζει ένα συμβατικό όχημα θα τα καταφέρει καλά χάρη και στα επιπλέον 15 mm που απέχει το αμάξωμα από το έδαφος. Επίσης, το 500L Trekking της δοκιμής μας συνδυάζεται με ειδικά λάστιχα διάστασης 225/45 R17 σχεδιασμένα για εκτός δρόμου (M+S) περιπέτειες. Συμπερασματικά, το Fiat 500L Trekking είναι ένα ενδιαφέρον πολυχρηστικό όχημα που θα ικανοποιήσει τις ανάγκες μιας οικογένειας και όχι μόνο, που θα θελήσει να κινηθεί με τη φινέτσα και στυλ που προσδίδει η σφραγίδα του 500. Αν ήταν και φτηνότερο…

FIAT 500L Trekking 1.6 MTJ  – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 79,5 x 80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 77 kW (105 PS) / 3.700 rpm
Ροπή 320 Nm (32,6 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Πετρελαιοκινητήρας τεχνολογίας common rail
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,0 sec
Τελική ταχύτητα 175 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,9 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,6 / 4,7 / 4,1 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 714 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 122 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiEcoContact 5, 225/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4147x1784x1679 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1522/1519 mm
Μεταξόνιο 2612 mm
Χώρος αποσκευών 412-455 lt
Απόβαρο 1375 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 22.950€ (21.520€ με απόσυρση)

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!