Bosch, περισσότερα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας

safety systems bosch analyis tech 2014 (7)

Το νέο σύστημα αξιολόγησης του Euro NCAP πιέζει για την υιοθέτηση των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης…

Τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας μπορούν αν σώσουν ζωές. Πολλές φορές, η προειδοποίηση του οδηγού μέσω ηχητικού ή οπτικού σήματος στην οθόνη του αυτοκινήτου είναι αρκετή για να του υπενθυμίσει να κάνει ένα διάλειμμα μετά από πολύωρη οδήγηση. Σχεδόν το ένα τέταρτο των νέων αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν στη Γερμανία το περασμένο έτος έχουν αυτή τη δυνατότητα: ανιχνεύουν τυχόν κόπωση του οδηγού και τον προειδοποιούν πριν προκαλέσει ατύχημα. Αυτή η βοηθητική λειτουργία εγκαθίσταται σε όλο και περισσότερα νέα αυτοκίνητα. Αυτό ήταν το πόρισμα της αξιολόγησης που διεξήχθη από την Bosch με βάση τα στατιστικά στοιχεία νέων ταξινομήσεων στη Γερμανία για το 2013.

bosch safety report oct 2014 (1)Ο «αόρατος συνεπιβάτης» συνεχίζει να γίνεται ολοένα και πιο σημαντικός. «Τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας είναι ένα σημαντικό βήμα στο δρόμο για την εξάλειψη των τροχαίων ατυχημάτων» λέει ο κ. Gerhard Steiger, πρόεδρος του τμήματος Bosch Chassis Systems Control. Ο στόχος αυτός ενισχύεται και από το νέο σύστημα αξιολόγησης του Euro NCAP, το οποίο πιέζει για την υιοθέτηση συστημάτων έκτακτης πέδησης και ειδοποίησης εκτροπής λωρίδας. Αυτό έχει ως συνέπεια την αύξηση παραγωγής αισθητήρων, οι οποίοι είναι τα βασικότερα εξαρτήματα σε συστήματα υποβοήθησης: «Η Bosch αναμένεται να πουλήσει πάνω από δύο εκατομμύρια αισθητήρες το 2014, αριθμός διπλάσιος από πέρυσι» λέει ο κ. Steiger. Τα έξι πιο διαδεδομένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης που συναντώνται σε νέα μοντέλα αυτοκινήτων παρουσιάζονται κάτωθι:

bosch safety report oct 2014 (2)ACC και ACC Stop & Go – στο 4% του συνόλου των νέων αυτοκινήτων: Άνετη οδήγηση ανεξαρτήτου κυκλοφοριακής κίνησης: το σύστημα ACC (adaptive cruise control) συνήθως λειτουργεί με έναν αισθητήρα ραντάρ και διατηρεί μια απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα, ακόμη και σε πυκνή κυκλοφορία. Επιταχύνοντας και επιβραδύνοντας αυτόματα, το σύστημα προσαρμόζει την ταχύτητα του οχήματος ανάλογα με την κυκλοφοριακή κίνηση ενώ εξασφαλίζει μια άνετη διαδρομή εξοικονομώντας καύσιμο. Στην έκδοση Stop & Go, το σύστημα ACC μπορεί να ακινητοποιήσει πλήρως το όχημα και να το εκκινήσει ξανά μόλις η κυκλοφοριακή κίνηση αραιώσει.

bosch safety report oct 2014 (3)Σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης – στο 4% του συνόλου των νέων αυτοκινήτων: Μια κάμερα διαβάζει τις πινακίδες σήμανσης και παρουσιάζει τις σχετικές πληροφορίες μέσω συμβόλων στην οθόνη του αυτοκινήτου. Με αυτόν τον τρόπο η οδήγηση στη «ζούγκλα» των δρόμων γίνεται ευκολότερη. Η Bosch ανέπτυξε επίσης αντίστοιχη εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα. Η εφαρμογή “myDriveAssist” χρησιμοποιεί την ενσωματωμένη κάμερα του smartphone για να διαβάζει τις πινακίδες οδικής σήμανσης.

bosch safety report oct 2014 (4)Σύστημα ειδοποίησης εκτροπής λωρίδας – στο 10% του συνόλου των νέων αυτοκινήτων: Το συγκεκριμένο σύστημα είναι συνδυασμός τριών: Το σύστημα ειδοποίησης εκτροπής λωρίδας αποτρέπει τα ατυχήματα προειδοποιώντας τον οδηγό μέσω δόνησης του τιμονιού. Το σύστημα διατήρησης λωρίδας επαναφέρει ομαλά το όχημα όταν αυτό πλησιάζει τα όρια της λωρίδας. Το σύστημα αλλαγής λωρίδας ελέγχει τη γύρω περιοχή πίσω από το όχημα και προειδοποιεί τον οδηγό μέσω ενδεικτικής λυχνίας πάνω στον πλαϊνό καθρέφτη, σε περίπτωση που άλλο όχημα πλησιάζει με μεγάλη ταχύτητα ή βρίσκεται ήδη στη «τυφλή» γωνία. Σύμφωνα με τη γερμανική βάση δεδομένων που αφορά στη μελέτη ατυχημάτων (GIDAS), το εν λόγω σύστημα υποβοήθησης οδήγησης μπορεί να αποτρέψει έως και 28% των ατυχημάτων που προκαλούνται λόγω ακούσιας αλλαγής λωρίδας.

bosch safety report oct 2014 (5)Σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης – στο 11% του συνόλου των νέων αυτοκινήτων: Οι οπίσθιες συγκρούσεις συγκαταλέγονται στα χειρότερα ατυχήματα στον δρόμο, ιδίως όταν σε αυτά εμπλέκονται πεζοί ή ποδηλάτες. Το αυτόματο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης μπορεί να αποσοβήσει ή τουλάχιστον να μετριάσει τις συνέπειες. Όταν εντοπίζεται πιθανό εμπόδιο, το σύστημα προετοιμάζει το όχημα για έκτακτη πέδηση ή την εφαρμόζει αυτόματα, σε περίπτωση που ο οδηγός δεν αντιδράσει. Τα οφέλη του συστήματος είναι ήδη αναγνωρίσιμα: το 72% του συνόλου των οπίσθιων συγκρούσεων στη Γερμανία θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί, αν όλα τα οχήματα διέθεταν το συγκεκριμένο σύστημα.

bosch safety report oct 2014 (6)Σύστημα έξυπνης υποβοήθησης προβολέων – στο 20% του συνόλου των νέων αυτοκινήτων: Κατή τη νυχτερινή οδήγηση ή κατά την οδήγηση εντός σήραγγας, το σύστημα ενεργοποιεί-απενεργοποιεί τους προβολείς χαμηλής σκάλας αυτόματα, ανάλογα με την περίπτωση. Επιπλέον, αν το σύστημα δεν εντοπίσει οχήματα στο οπτικό του πεδίο, ενεργοποιεί και τους προβολείς υψηλής σκάλας, δεδομένου ότι το όχημα δεν βρίσκεται σε κατοικημένη περιοχή. Και δε σταματά εδώ: το σύστημα προσαρμόζει συνεχώς τους προβολείς στην πορεία του δρόμου και εναλλάσσει αυτόματα μεταξύ υψηλής και χαμηλής σκάλας, εξασφαλίζοντας τον καλύτερο δυνατό φωτισμό χωρίς να τυφλώνει τους άλλους οδηγούς.

bosch safety report oct 2014 (7)Σύστημα ανίχνευσης υπνηλίας οδηγού – στο 23% του συνόλου των νέων αυτοκινήτων: Η υπνηλία, η μειωμένη συγκέντρωση και η κόπωση κατά την οδήγηση είναι άκρως επικίνδυνες καταστάσεις και προκαλούν πολλά ατυχήματα. Ωστόσο, αυτά τα ενδεικτικά σημάδια μπορούν να ανιχνευτούν εγκαίρως: οι κουρασμένοι και αφηρημένοι οδηγοί συνήθως στρίβουν με μικρότερη ακρίβεια και κάνουν μικρές διορθωτικές κινήσεις πολύ πιο συχνά. Το σύστημα ανίχνευσης υπνηλίας της Bosch αναλύει διαρκώς τους χειρισμούς του οδηγού χρησιμοποιώντας έναν αισθητήρα γωνίας τιμονιού για να εντοπίσει τα σημάδια κόπωσης. Το σύστημα επίσης καταγράφει απότομες κινήσεις του τιμονιού και λαμβάνοντας υπόψη και άλλους παραμέτρους (όπως η διάρκεια οδήγησης και η ώρα την εκάστοτε χρονική στιγμή), μπορεί να αναγνωρίσει προειδοποιητικά σημάδια κόπωσης. Τότε στέλνει ένα ηχητικό ή οπτικό σήμα στον οδηγό ενημερώνοντάς τον να κάνει ένα διάλειμμα.

Ετικέτες

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close