Η επιτροπή της FIA έδωσε χτες στη Ντόχα του Κατάρ τα αναλυτικά συμπεράσματα που προέκυψαν από το ατύχημα του Γάλλου οδηγού στo Grand Prix Ιαπωνίας και έκανε προτάσεις ώστε να ελαχιστοποιηθεί η πιθανότητα επανάληψης παρόμοιου συμβάντος.
Τα συμπεράσματα είναι τα εξής:
- Η αγωνιστική γραμμή είχε περιοριστεί λόγω ενός ρυακιού νερού στη στροφή 7. Ο Sutil και ο Bianchi ένα γύρο μετά έχασαν τον έλεγχο σ’ αυτό το ρυάκι.
- Το μονοθέσιο του Sutil απομακρύνονταν από το σημείο μ’ έναν γερανό όταν ο Bianchi έφτασε εκεί υπό καθεστώς διπλής κίτρινης σημαίας.
- Ο Bianchi δεν επιβράδυνε όσο θα έπρεπε για να διατηρήσει τον έλεγχο σ’ αυτό το σημείο της πίστας.
- Όταν οι οδηγοί αγνοούν τη διπλή κίτρινη σημαία τότε και οι συναγωνιστές τους αλλά και οι άνθρωποι ασφαλείας τίθενται σε κίνδυνο.
- Οι ενέργειας που έγιναν μετά το ατύχημα τουSutil ήταν σύννομες και έχουν επαναληφθεί σε 384 συμβάντα τα τελευταία 8 χρόνια. Δεν υπήρχε λόγος να εμπλακεί νωρίτερα το αυτοκίνητο ασφαλείας.
- Ο Bianchi έκανε υπερδιόρθωση στο μονοθέσιο όταν έφυγε το πίσω μέρος οπότε κατευθύνθηκε προς τη μπαριέρα όπου δυστυχώς εκείνη τη στιγμή ήταν ο γερανός. Χτύπησε και πέρασε από κάτω με υψηλή ταχύτητα.
- Στα δυο δευτερόλεπτα που το μονοθέσιο του Bianchi άφησε την πίστα και κινούνταν στο χώρο διαφυγής, πάτησε και φρένο και γκάζι ταυτόχρονα. Ο αλγόριθμος ασφαλείας σε μια τέτοια περίπτωση είναι σχεδιασμένος ώστε να παρακάμπτει την εντολή γκαζιού και να σβήνει τον κινητήρα. Αυτό δεν έγινε γιατί το επέτρεψε ο αισθητήρας ροπής που ήλεγχε το πίσω ηλεκτρονικό σύστημα φρένων (Brake by Wire).