Continental TechnikForum: Χορεύοντας στον πάγο!

Continental TechnikForum 2014 Finland caroto (44)

Ταξιδέψαμε στην Λαπωνία, περίπου 170 km πάνω από τον αρκτικό κύκλο, και σε συνεργασία με το ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ/NewsAuto.gr συμμετείχαμε στο φετινό παγκόσμιο τεχνολογικό φόρουμ της εταιρίας ελαστικών Continental!

Continental TechnikForum 2014 Finland caroto (2)Περίπου 170 km πάνω από τον αρκτικό κύκλο, τα πάντα είναι διαφορετικά σε έναν τόπο που τον καλύπτει ένα ολόλευκο πέπλο. Εκεί, όπου αυτή την περίοδο το φως του ήλιου (φως, τρόπος του λέγειν μιας και επικρατεί μια γλυκιά μουντάδα) τον βλέπει μόνο για λίγες ώρες (περίπου από τις 11 το πρωί έως τις 3 το μεσημέρι). Προορισμός μας, το Λέβι, το μεγαλύτερο χιονοδρομικό κέντρο στην Φινλανδία, όπου κατά την διανυκτέρευσή μας είχαμε την τύχη να θαυμάσουμε ένα μοναδικό φαινόμενο: το Βόρειο Σέλας! Το ξενοδοχείο βρισκόταν στους πρόποδες ενός βουνού, κοντά σε εντυπωσιακές και φυσικά φουλ φωτισμένες πίστες για σκι, ότι πρέπει για τους φίλους του σπορ…

Continental TechnikForum 2014 Finland caroto (14)Κατευθείαν από το …check-in, βρεθήκαμε σε ένα ειδικό χώρο όπου οι ειδικοί της Continental μας εξήγησαν πολλά και διάφορα πάνω στην τεχνολογία των ελαστικών, τη σύνθεση τους και πως αυτή επηρεάζει την πρόσφυση ανάλογα με τις συνθήκες περιβάλλοντος και την μορφολογία του εδάφους. Το ενδιαφέρον εστιάστηκε στις διαφορές της γόμας των καλοκαιρινών με των χειμερινών ελαστικών (WinterContact TS 850P, και IceContact 2), όπου το πρώτο αφορά και την χώρα μας και πλέον προσφέρεται και σε διαστάσεις για SUV. Το ειδικότερο δεύτερο (το IceContact2) με καρφιά απευθύνεται σε «ειδικές» αγορές, με πολύ βαρύ χειμώνα όπως αυτές της Ρωσίας και των χωρών της Σκανδιναβίας.

TitelΠίσω από την τεχνολογία των ελαστικών κρύβεται μια ολόκληρη επιστήμη σχετικά με την σχεδίαση τους, την σύνθεση των υλικών και πως αυτά συμπεριφέρονται ανάλογα με τις κλιματολογικές συνθήκες. Οι ειδικοί της Continental μας εξήγησαν πως στα χειμερινά ελαστικά έχει πολύ μεγάλη σημασία το κρίσιμο σημείο Tg. Όπως μπορείτε να δείτε και στο διπλανό σχήμα, ένα χειμερινό ελαστικό πρέπει να έχει πολύ πιο μαλακή γόμα για να είναι αποτελεσματικό. Για παράδειγμα, το κρίσιμο σημείο Tg (ουσιαστικά, εκεί όπου η γόμα κρυσταλώνει και παύει να είναι λειτουργική) για τα καλοκαιρινά λάστιχα βρίσκεται στους περίπου -35 βαθμούς Κελσίου, όταν για τα χειμερινά είναι στους -60. Φυσικά, μιλάμε για ακραίες θερμοκρασίες, αλλά είναι πράγματι εντυπωσιακό πόσο μαλακή είναι η γόμα ενός χειμερινού λάστιχου και πόσο αυτή μεταβάλλεται με την περιεκτικότητα σε διαφόρων πολυμερών (όπως είναι η βουταδιένη, η στυραίνη κ.α.), το πυρίτιο, η ρητίνη και άλλα παράγωγα.

Continental TechnikForum 2014 Finland caroto (15)Εξίσου, μεγάλο ενδιαφέρον είχε η νέα μέθοδος κατασκευής και «συγκόλλησης» των καρφιών -τα νέα καρφιά είναι ελαφρύτερα, περισσότερα, με ασύμμετρη θέση- στο πέλμα των ελαστικών για περιοχές με χιονισμένα και παγωμένα οδοστρώματα. Με την βοήθεια των ειδικών φτιάξαμε το δικό μας μίγμα με αναλογία υλικών που ακολουθούσε μία πρότυπη καμπύλη, ενώ για να μας αποδείξουν πόσο αποτελεσματική είναι η νέα τεχνική τοποθέτησης των καρφιών στο IceContact2 (φανταστείτε πως χρειαστήκαμε σχεδόν πενταπλάσια δύναμη για να τα αφαιρέσουμε σε σχέση με το προηγούμενο!).

Ώρα για παιχνίδι!

Continental TechnikForum 2014 Finland caroto (31)Νωρίς το πρωί και μέσα στο απόλυτο σκοτάδι, μεταφερθήκαμε από το ξενοδοχείο προς μία επίπεδη πίστα, χαραγμένη πάνω στον πάγο και το χιόνι. Λόγω της χαμηλής ορατότητας οι άνθρωποι της Continental είχαν στήσει τεχνητό φωτισμό, ενώ γενικότερα η εκδήλωση ήταν κορυφαία σε οργανωτικό επίπεδο. Δίχως αμφιβολία δεν υπήρχε καλύτερο μέρος για να λανσαριστεί η νέα σειρά χειμερινών ελαστικών: τα Continental IceContact2 και WinterContact TS 850P! Για να διαπιστώσουμε πόσο αποτελεσματικό είναι το κάθε λάστιχο στο πεδίο του (πάγο ή χιόνι), κάναμε διάφορες δοκιμές (με BMW 1, Audi A3, Volvo V40), αλλά αυτό που ευχαριστηθήκαμε ήταν η οδήγηση στον πάγο με τα WinterContact TS850P σε BMW X3 και Audi Q5.

Continental TechnikForum 2014 Finland caroto (19)Όση ώρα δεν βρισκόμασταν στα χιόνια (εννοείται ντυμένοι σαν …κρεμμύδι!), στο «καταφύγιο» οι άνθρωποι της Continental είχαν στήσει για την παρουσίαση το πρόγραμμα Matrix στο οποίο συγκρίναμε στην πίστα τα δεδομένα που σημειώσαμε σχετικά με την πρόσφυση από καλοκαιρινά ελαστικά με άλλα τροποποιημένα με πέλμα χειμερινής χάραξης, καθώς και απλών χιονολάστιχων σε σχέση με άλλα χειμερινής χάραξης με καλοκαιρινή γόμα.

Continental TechnikForum 2014 Finland caroto (32)Γενικότερα, δοκιμάσαμε μέσα από μία σειρά διαδικασιών διαφορετικούς συνδυασμούς για να διαπιστώσουμε πως συμπεριφέρεται το καθένα στο χιόνι και τον πάγο. Όλα αυτά σε περιβάλλον με θερμοκρασίες υπό του μηδενός που φτάνουν μέχρι και τους -18 βαθμούς Κελσίου (το βράδυ) διαπιστώνοντας πως συμπεριφέρονται διάφορα ελαστικά στο απότομο φρενάρισμα, στο σλάλομ, στην σβέλτη οδήγηση και διάφορα άλλα που μας χάρισαν μία πολύ όμορφη εμπειρία που θα θέλαμε να βιώσουμε ξανά…

Σε συνεργασία με το ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ/NewsAuto.gr

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close