Nissan Juke – Peugeot 2008 – Renault Captur [test drive]

Nissan Juke - Peugeot 2008 - Renault Captur - test drive 2015 (4)

Δοκιμάζουμε τις ντίζελ εκδόσεις τριών αξιόλογων μοντέλων με πολυχρηστική πρακτικότητα και SUV στιλ…

H κατηγορία που τοποθετούνται και τα τρία μοντέλα είναι από τις αγαπημένες των κατασκευαστών το τελευταίο διάστημα και αυτό διότι υπάρχει ισχυρή ζήτηση από το αγοραστικό κοινό. Δικαιολογημένα, άλλωστε, καθώς τα μικρά crossover συνδυάζουν καλούς χώρους και έναν εκτός δρόμου αέρα με αυξημένη απόσταση αμαξώματος από το έδαφος και υπερυψωμένη θέση οδήγησης. Και από την άλλη, η τιμή πώλησης μπορεί να είναι ελαφρώς υψηλότερη από ένα supermini, αλλά είναι και σημαντικά χαμηλότερη από εκείνη ενός κλασικού κόμπακτ SUV ή MPV.

Στην περίπτωση του συγκριτικού μας και τα τρία μοντέλα εξοπλίζονται με αποδοτικούς πετρελαιοκινητήρες, η κίνηση είναι αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς, ενώ το αμάξωμά τους δεν ξεπερνά τα 4,2 μέτρα σε μήκος. Τα δύο γαλλικά της παρέας χαρακτηρίζονται από μία κομψή και πιο αποδεκτή εμφάνιση, σε σχέση με το πιο αντισυμβατικό Nissan Juke. Το οποίο μπορεί να κατάγεται από μία ιαπωνική εταιρία, αλλά η καρδιά του προέρχεται από την Renault (ουσιαστικά είναι η ίδια με του Captur). Επίσης, προς αποφυγή παρεξηγήσεων, θα πρέπει να πούμε πως το Peugeot 2008 με τον 1.600άρη ντίζελ είναι το ισχυρότερο της παρέας με 115 άλογα και παρόλο που το σωστό θα ήταν να αντιπαραθέσουμε την μικρότερη με τα 90, δυστυχώς δεν υπήρχε διαθέσιμη από την ελληνική αντιπροσωπεία.

Για να βάζουμε σταδιακά τα πράγματα με την σειρά τους, για όσους έχουν αυξημένες χωροταξικές ανάγκες, τα Renault Captur και Peugeot 2008 συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Το Captur έχει το πιο ισορροπημένο σύνολο σχεδιαστικά, ενώ το 2008 με τις ράγες της οροφής προφανώς και δείχνει πιο κομψό (λόγω και της πλούσιας έκδοσης εξοπλισμού του). Κάτι που γίνεται πιο έντονο όταν αντικρίσεις το ταμπλό του 2008 με την μεγάλη και σχετικά βολική οθόνη αφής που συγκεντρώνει τις περισσότερες λειτουργίες. Από την θέση οδήγησης, το περίφημο i-cockpit μπορεί να φαντάζει εντυπωσιακό, αλλά προσωπικά το βρίσκω κάπως άβολο να βλέπω τον πίνακα οργάνων πάνω από την στεφάνη του μικρού σε διάμετρο τιμονιού.

Στο Captur τα πράγματα είναι πιο συμβατικά και από την θέση του οδηγού αντικρίζοντας τον γνώριμο πίνακα οργάνων με το οβάλ ψηφιακό ταχύμετρο στο κέντρο. Από εκεί και πέρα γίνεται αντιληπτή η βασική έκδοση εξοπλισμού, εν απουσία της οθόνης αφής και τα σκληρά πλαστικά στην αφή, ενώ τα χειριστήρια απαιτούν κάποιο χρόνο εξοικείωσης. Πάντως, τόσο το Captur, όσο και το 2008 προσφέρουν καλούς χώρους για τους επιβάτες, πρακτικές διευκολύνσεις και άλλες MPV λύσεις. Σημειώστε πως το Captur έχει μία πιο family προσέγγιση με πιο άνετους χώρους και με μεγαλύτερο δίπατο πορτμπαγκάζ που αυξομειώνεται από την συρόμενη πίσω σειρά καθισμάτων.

photos: nmarinopoulos

Τώρα, το αντί-συμβατικό Juke αποτελεί μια ιδιαίτερη περίπτωση «μέσα-έξω». Θα έλεγα πως προσεγγίζει περισσότερο το στιλ ενός SUV και λιγότερο ενός οικογενειακού MPV. Αυτό φαίνεται και από τους μικρότερους χώρους για τους πίσω επιβάτες, οι οποίοι έχουν το λιγότερο αέρα για τα πόδια και τα κεφάλια τους, ενώ θα νιώσουν και πιο κλειστοφοβικά λόγω των μικρών παραθύρων. Η σχετικά πρόσφατη ανανέωση από την Nissan φρεσκάρισε το παρουσιαστικό του Juke (ειδικά στo σπορ πακέτο της έκδοσης της δοκιμής μας) και του χάρισε περισσότερα λίτρα για το πορτμπαγκάζ, το οποίο μπορεί να μην είναι το μικρότερο, αλλά είναι το πιο άβολο λόγω της γεωμετρίας του χώρου. Παρά ταύτα, το Juke αποτελεί μία διαφορετική προσέγγιση και την πιο ευχάριστη οδηγικά που απευθύνεται σε ένα crossover εστιασμένο για να ικανοποιεί κυρίως αυτόν που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι και λιγότερο τους υπόλοιπους.

Το 1.500άρη μοτέρ αποδίδει 110 ζωηρά άλογα, προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις και συνδυάζεται με εξάρι επιλογέα ταχυτήτων, σε αντίθεση με το πεντάρι του Captur και την λογικά πιο αραιή κλιμάκωση. Το Renault, όμως, είναι το πιο πράο της παρέας, επομένως και το πιο οικονομικό (ειδικά στο πρόγραμμα eco) με κατανάλωση στα περίπου 5,0-5,5 lt/100 km. Λίγο μεγαλύτερη προς τα 6 lt/100km βρίσκεται και το ισχυρότερο της παρέας, τo Peugeot με τον 1.600άρη των 115 ίππων και το πυκνότερο σε κλιμάκωση 6άρι κιβώτιο. Μετά το Juke, το 2008 αποδεικνύεται το πιο ενδιαφέρον οδηγικά με μικρότερες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και ένα πιο σφιχτό πάτημα. Το Captur προσεγγίζει το θέμα με πιο οικογενειακό στιλ, έχοντας ελαφρύτερο τιμόνι και πιο μαλακή ρύθμιση ανάρτησης.

Στο δια ταύτα το Juke (από 18.280€) ξεχωρίζει από τα δύο άλλα μοντέλα λόγω του ότι κινείται στον δικό του, πιο σπορ ρυθμό με πλεονέκτημα τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα. Ωστόσο, υστερεί σημαντικά σε πρακτικότητα, ειδικά στο θέμα της άνεσης για τους πίσω επιβάτες. Συνεχίζοντας, συναντάμε το 2008 (από 18.970€), το crossover που προφανώς τοποθετείται από πλευράς χαρακτήρα και στιλ ανάμεσα στους δύο αντιπάλους (αν και θα θέλαμε να έχουμε στην διάθεσή μας για δοκιμή την μικρότερη έκδοση με τα 90 άλογα, που κοστίζει όσο περίπου και το Captur).

Τo Renault (από 16.405€) είναι αυτό που προσεγγίζει καλύτερα τον οικογενειάρχη (έστω και αν υπολείπεται ελαφρώς σε επιδόσεις), καθώς είναι άνετο στην οδήγηση, αλλά και στο θέμα των χώρων. Επιπλέον, είναι αρκετά φτηνότερο και το μόνο που απαλλάσσει από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας, αποτελώντας για πολλούς την πιο ισορροπημένη και συμφέρουσα επιλογή. Τώρα, ζυγίστε όλα τα παραπάνω και αν το πορτοφόλι σας είναι αυτό που έρχεται ως προτεραιότητα, τότε προφανώς και έχετε περιορίσει τις επιλογές σας…

==> Περισσότερες δοκιμές για μοντέλα Renault
==> Περισσότερες δοκιμές για μοντέλα Peugeot
==> Περισσότερες δοκιμές για μοντέλα Nissan

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Nissan Juke 1.5 dCi 4×2 (110 PS) Peugeot 2008 1.6 e-HDI 115 STT Renault Captur 1.5 dCi (90 PS)
Κυβισμός 1.461 cc 1.560 cc 1.461 cc
Διάμετρος x διαδρομή 76,0×80,5 mm 75,0×88,3 mm 76,0×80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια, τετρακύλινδρος εμπρός εγκάρσια, τετρακύλινδρος εμπρός εγκάρσια, τετρακύλινδρος
Ισχύς 81 W (110 PS) / 4.000 rpm 85 kW (115 PS) / 3.600 rpm 66 kW (90 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 260 Nm (26,5 kgm) / 1.750-2.500 rpm 270 Nm (27,5 kgm) / 1.750 rpm 220 Nm (22,4 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Common rail, υπερτροφοδότηση VGT Common rail, υπερτροφοδότηση VGT Common rail, υπερτροφοδότηση VGT
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,2 sec 10,4 sec 13,1 sec
Τελική ταχύτητα 175 km/h 188 km/h 171 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,0 lt/100 km 5,6 lt/100 km 5,3 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 4,0 lt/100 km 4,0 lt/100 km 3,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 46 lt 45 lt 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 766 km 803 km 849 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5 Euro 6 Euro 5
Εκπομπή CO2 104 g/km 105 g/km 96 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων Μηχανικό 6 σχέσεων Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiContact,215/55 R17 Goodyear EfficientGrip, 195/60 R16 Michelin Energy Saver, 205/60 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.135×1.765×1.565 mm 4.159×1.829×1.556 mm 4.122×1.778×1.566 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.539/1.525 mm 1.477/1.488 mm 1.531/1.516 mm
Μεταξόνιο 2.530 mm 2.538 mm 2.606 mm
Χώρος αποσκευών 354 lt 338 lt 377 lt
Απόβαρο 1.380 kg 1.275 kg 1.235 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού από 21.460€ (19.290€ με απόσυρση) από 19.970€ από 17.700€ (16.100€ με απόσυρση)
Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close