Ήταν η 44η pole position του Βρετανού και η 6η του φέτος σε 7 αγώνες. Επίσης η 4η στο Μόντρεαλ. Χαοτική η διαφορά από τους υπόλοιπους, επτά από τα 10 πρώτα μονοθέσια με μονάδα ισχύος Mercedes.
Στις ελεύθερες δοκιμές ταχύτερος ήταν ο Rosberg καθώς ο Hamilton δεν βρήκε χώρο για ένα γρήγορο καθαρό γύρο με την πολύ μαλακή γόμα. Η ωριαία διαδικασία διεκόπη δις, την πρώτη φορά όταν ο Nasr έχασε τον έλεγχο της Sauber στην ευθεία πριν το σικέιν των πρωταθλητών προσπαθώντας να ζεστάνει τα ελαστικά του. Το μονοθέσιο χτύπησε δυνατά στα προστατευτικά και ο Βραζιλιάνος προληπτικά μεταφέρθηκε στο ιατρείο του πάρκου για εξέταση. Οι μηχανικοί της Ελβετικής ομάδας έδωσαν αγώνα δρόμου ώστε να επιδιορθώσουν το μονοθέσιο μέχρι τις κατατακτήριες δοκιμές αλλά τα κατάφεραν. Σε αντίθεση με τους συναδέλφους τους στη McLaren που δεν μπόρεσαν να επιδιορθώσουν το πρόβλημα στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας (ERS) που αντιμετώπισε ο Button στα ελεύθερα. Έτσι ο Βρετανός πρωταθλητής και νικητής στον Καναδά σ’ έναν συγκλονιστικό αγώνα το 2011 δεν κατάφερε να συμμετέχει στις δοκιμές.
Στο Q1 οι περισσότεροι οδηγοί χρησιμοποίησαν την πολύ μαλακή γόμα με το χαρακτηριστικό κόκκινο σιρίτι. Οι οδηγοί της Mercedes αλλά και ο Raikkonen κατετάγησαν με την μαλακή γόμα. Ο Vettel είχε ένα πρόβλημα με το μικρό ηλεκτροκινητήρα (MGU-H) που τον κράτησε στα πιτ για αρκετή ώρα. Ο Γερμανός με τη Ferrari βγήκε στο φινάλε με την πολύ μαλακή γόμα και έκανε μια προσπάθεια που δεν ήταν αρκετή. Έτσι αποκλείστηκε από τη συνέχεια όπως και ο Μassa που επίσης αντιμετώπισε πρόβλημα με την μονάδα ισχύος της Mercedes στην Williams. Εκτός του Button που δε συμμετείχε με τη McLaren αποκλείστηκαν από τη συνέχεια όπως αναμένονταν οι δυο Manor. Ο Grosjean εκμεταλλεύτηκε την πολύ μαλακή γόμα για να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο ενώ η διαφορά ανάμεσα στους δυο οδηγούς της Mercedes ήταν στα 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου! O Vettel αντιμετώπισε στο Q1 πρόβλημα με το μικρό ηλεκτροκινητήρα. Συνολικά η τελική κατάταξη διαμορφώθηκε ως εξής:
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος . | Διαφορά |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m14.393s | – |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m14.702s | 0.309s |
3 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m15.014s | 0.621s |
4 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m15.102s | 0.709s |
5 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | 1m15.194s | 0.801s |
6 | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | 1m15.329s | 0.936s |
7 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m15.614s | 1.221s |
8 | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | 1m16.079s | 1.686s |
9 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m16.114s | 1.721s |
10 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m16.338s | 1.945s |
11 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 1m16.042s | – |
12 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m16.262s | – |
13 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m16.276s | – |
14 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1m16.620s | – |
15 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m17.344s | – |
16 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m17.886s | – |
17 | Roberto Merhi | Marussia/Ferrari | 1m19.133s | – |
18 | Will Stevens | Marussia/Ferrari | 1m19.157s | – |
19 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 1m16.245s | – |
20 | Jenson Button | McLaren/Honda | – | – |