
O νέος 1.600άρης ντίζελ με τα 136 άλογα περνά με την σειρά του και κάτω από το καπό του Mokka. Στην δοκιμή μας με αυτόματο κιβώτιο και κίνηση στους μπροστινούς τροχούς…
Με μπάνικη εμφάνιση και μασίφ SUV εμφάνιση το Mokka καταφέρνει να παραμένει ως μία από τις δημοφιλέστερες προτάσεις στην κατηγορία του. Σχεδιαστικά κερδίζει τις εντυπώσεις με το συμπαγές στιλ, το σχετικά ψηλό αμάξωμα και τις πλαστικές επιφάνειες που το περιβάλλουν προσδίδοντας έναν περιπετειώδη αέρα. Στην έκδοση της δοκιμής μας με έναν πιο εμφατικό τρόπο χάρη στις λεπτομέρειες με χρώμιο -χαμηλά στους προφυλακτήρες- και τις 18άρες ζάντες.
Απαράλλαχτοι παραμένουν και οι χώροι στο εσωτερικό ικανοποιώντας με άνεση τους τέσσερις -ή με ορισμένες παραχωρήσεις- πέντε επιβάτες. Καλό είναι και το πορτμπαγκάζ, το οποίο όμως στερείται πρακτικότητας λόγω του περιορισμένου πλάτους που έχει. Από εκεί και πέρα το εσωτερικό μπορεί να εντυπωσιάζει αρχικά με το πλήθος διακοπτών της κεντρικής κονσόλας που συνδυάζονται με μία οθόνη 7’’ με αρκετά καλά γραφικά και ανάλυση. Ωστόσο, οι πολύ διακόπτες δεν είναι και ότι καλύτερο από πλευράς εργονομίας και κάθε άλλο παρά εύκολη κάνουν την ζωή του οδηγού. Άλλωστε, μιλάμε για ένα μοντέλο που έχει ξεπεράσει το μέσο της πορείας του, περιμένοντας σε περίπου δύο χρόνια τον αντικαταστάτη του… Η θέση οδήγησης είναι καλή, ο πίνακας οργάνων ευανάγνωστος και ευκρινής με φουλ πληροφορίες, ενώ οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι υπεραρκετές.
photos: nmarinopoulos
Τώρα, το Mokka μπορεί να μην διακρίνεται ιδιαίτερα σε κάποιο τομέα, αλλά το ισορροπημένο σύνολο του καταφέρνει να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του κοινού. Πλέον, με έναν εξαιρετικό πετρελαιοκινητήρα στα 1.600 cc (με μηχανικό κιβώτιο) που είχαμε δοκιμάσει/συγκρίνει πρόσφατα με το Fiat 500X. Στο Mokka της δοκιμής μας ο ντίζελ των 136 PS συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Πόσο καλός είναι αυτός ο συνδυασμός; Κανένα παράπονο από τον αλουμινένιο τετρακύλινδρο που είναι δυνατός, ροπάτος και οικονομικός.
Ωστόσο, το αργό αυτόματο κιβώτιο μάλλον επισκιάζει την λειτουργία του, ενώ μέτριο είναι σε ανταπόκριση και στο kick-down. Επίσης, εντύπωση προκαλεί η ασυνήθιστη χειροκίνητη επιλογή (manual) των σχέσεων από έναν διακόπτη στο πάνω μέρος του μοχλού. Πραγματικά, παράξενο και κάτι που μάλλον συνάδει με αμερικανικά και όχι με ευρωπαϊκά γούστα. Επίσης, η κατανάλωση κυμαίνεται στα περίπου 7 lt/100 km, μιλάμε πάντα για το Mokka με το αυτόματο κιβώτιο.
Ακόμη και έτσι, το SUV της Opel είναι ένα σχετικά σβέλτο SUV και συνάμα άνετο στους κακής ποιότητας δρόμους. Λόγω του όγκου του στις στροφές το αμάξωμα παίρνει λογικές κλίσεις, ενώ στον ανοιχτό δρόμο η ποιότητα κύλισης είναι καλή, όπως και η ηχομόνωση, αν και στις υψηλές ταχύτητες παρατηρούνται κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι. Στο δια ταύτα, το Opel Mokka είναι, όπως είπαμε, ένα ισορροπημένο SUV με όπλο του κυρίως την συμπαγή εμφάνιση και τον ντίζελ. Τον οποίο μάλλον θα τον επιλέγαμε με τετρακίνηση (από 23.970€, όσο και το αυτόματο 4×2) αντί του μέτριου αυτόματου κιβωτίου. Ή ακόμη φτηνότερα (από 22.170€)στην προσθιοκίνητη έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο…
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων OPEL
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων OPEL
Opel Mokka 1.6 CDTI 4×2 Auto – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.598 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 79,2 x 80,1 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 100 kW (136 PS) / 3.500-4.000 rpm | |||
Ροπή | 320 Nm (32,6 kgm) / 2.000 rpm | |||
Τροφοδοσία | Common rail με υπερτροφοδότηση | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 10,9 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 187 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 7,0 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 5,9/ 4,9 / 4,3 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 52 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 742 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 129 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο 6 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος σε σχήμα U | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | ContiPremiumContact 2, 215/55 R18 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.278×1.777×1.658 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.540/1.540 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.555 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 356 lt | |||
Απόβαρο | 1.372 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 25.400€ (23.970€ με απόσυρση) |