ΔΟΚΙΜΕΣ

Fiat 500X 1.6 MTJ vs Opel Mokka 1.6 CDTi [test drive]

Fiat 500X vs Opel Mokkas caroto test drive 2015 (22)

Δύο μοντέρνα μικρομεσαία crossover που διεκδικούν μια θέση στο γκαράζ αλλά και στην καρδιά σας. Ποιο είναι το καλύτερο;

Αυτή δεν είναι μία κλασσική μάχη. Τόσο το Mokka όσο και το 500Χ είναι αυτοκίνητα χωρίς παρελθόν (ιδίως το 500Χ) αλλά σίγουρα με πολύ μέλλον. Πρόκειται για δύο μοντέλα που δημιουργήθηκαν με σκοπό να καλύψουν τις ανάγκες μιας σύγχρονης ευρωπαϊκής οικογένειας. Για τις ανάγκες του συγκριτικού μας πήραμε το προσθιοκίνητο 500Χ, ωστόσο το προσθιοκίνητο Mokka 1,6 diesel δεν ήταν διαθέσιμο και η ελληνική αντιπροσωπεία της Opel μας έδωσε το τετρακίνητο. Αυτό δεν αλλάζει τις απόψεις μας, καθώς από τη συγκριτική δοκιμή εξαιρέσαμε την απευθείας σύγκριση της οδικής συμπεριφοράς εντός κι εκτός δρόμου.

Ξεκινώντας από τον σχεδιασμό, βλέπουμε δύο διαφορετικές ταυτότητες που καταλήγουν στο ίδιο συμπέρασμα: «μοντέρνο και όμορφο». Το 500Χ είναι λίγο πιο ρετρό, με απαλές γραμμές και έντονα νοσταλγικά στοιχεία (όπως και το μικρότερο αδελφάκι του). Το Mokka είναι πιο επιθετικό και δυναμικό, με σαφείς επιρροές από τα κλασσικά 4×4. Και τα δύο είναι πολύ ελκυστικά και δύσκολα θα βρεις κάποιον να εκφέρει αρνητική άποψη για τον σχεδιασμό τους.

photos: nmarinopoulos

Στο εσωτερικό ωστόσο τα πάντα είναι διαφορετικά! Εκεί συναντούμε δύο «σχολές»: τη μοντέρνα μίνιμαλ της Fiat και την high tech με πολλά κουμπάκια της Opel. Στην πράξη η μίνιμαλ σχολή είναι πιο αποτελεσματική (κυρίως λόγω εργονομίας) και γι’ αυτό στο Mokka χρειαστήκαμε μεγαλύτερο χρόνο προσαρμογής. Μία από τις πιο δύσκολες αποστολές που είχαμε στο γερμανικό μοντέλο ήταν να αλλάξουμε σταθμό στο ραδιόφωνο! Αν και το σύστημα infotainment της Opel είναι πιο προηγμένο αισθητικά απ’ αυτό της Fiat, η εμπειρία χρήσης (user experience) στο Mokka ήταν σαφώς υποδεέστερη και πιο δύσχρηστη.

Αντίθετα στο 500X όλα είναι απλούστερα και πιο διαισθητικά (intuitive), με αποτέλεσμα να βρίσκεις εύκολα τη λειτουργία που θέλεις. Οι χώροι πάντως για επιβάτες και αποσκευές (350 lt) είναι εφάμιλλοι, όπως ισχύει και με τις εξωτερικές διαστάσεις, παρά το γεγονός ότι με την πρώτη ματιά το Mokka δείχνει μεγαλύτερο. Οι χώροι για μικρά αντικείμενα και η ποιότητα κατασκευής βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο και στα δύο μοντέλα και ικανοποιούν πλήρως.

Κινούμενοι εντός δρόμου με τα αυτοκίνητα της δοκιμής μας διαπιστώσαμε μία ακόμη διαφοροποίηση. Και τα δύο είναι καλοστημένα και πολύ ασφαλή, αλλά τελικά απευθύνονται σε διαφορετικό κοινό. Το 500Χ είναι περισσότερο σπορ, με σφιχτή ανάρτηση (που πάντως δεν κουράζει), ακριβές τιμόνι και πρόθυμο επιλογέα ταχυτήτων. Αντίθετα, το Mokka είναι πιο άνετο (χωρίς να είναι πλαδαρό), με ποιοτική κύλιση και καλή ηχομόνωση. Το μοντέλο της Opel απευθύνεται κυρίως σε οικογένειες, ενώ το ιταλικό σε νέους που τους αρέσουν τα σπορ και οι δραστηριότητες στη φύση.

Κάτω από το καπό συναντούμε δύο εξαιρετικούς κινητήρες. Στο 500Χ ο 1.6 Multijet II έχει απόδοση 120 PS και 320 Nm ροπής και στο Mokka ο 1.6 CDTI αποδίδει 136 PS και ακριβώς ίδια ροπή. Αν και το μοτέρ του γερμανικού μοντέλου προσφέρει 16 ίππους παραπάνω, οι επιδόσεις τους είναι σχεδόν ίδιες. Αυτό οφείλεται σε δύο κυρίως χαρακτηριστικά: στο μεγαλύτερο κατά 110 κιλά βάρος του (τετρακίνητου όπως είπαμε) Mokka, αλλά και στο γεγονός ότι το 500Χ έχει πιο κοντές σχέσεις στο κιβώτιο. Οφείλουμε πάντως να καταθέσουμε ότι ο κινητήρας του Mokka μας έδωσε την αίσθηση ότι είναι πιο δυνατός σε όλο το φάσμα των στροφών.

Όσον αφορά το κόστος των δύο μοντέλων, η διαφορά των προσθιοκίνητων εκδόσεων (για να συγκρίνουμε πορτοκάλια με πορτοκάλια) είναι μικρή: μόλις €700 υπέρ του Fiat. Και τα δύο συνδυάζονται με πλήρες πακέτο εξοπλισμού κι αποτελούν εξαιρετικές αγοραστικές προτάσεις για την ελληνική αγορά. Εμείς που είμαστε λίγο πιο «ανήσυχοι» οδηγικά επιλέγουμε οριακά το 500Χ για νικητή της αναμέτρησης, αλλά και το Mokka το λατρέψαμε!

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FIAT
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων OPEL

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Fiat 500X 1.6D
Opel Mokka 1.6 CDTi 4×4
Κυβισμός 1.598 cc 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 79,5×80,5 mm 79,7×80,1 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 88 kW (120 PS) / 4.000 rpm 100 kW (136 PS) / 3.500 rpm
Ροπή 320 Nm (32,6 kgm) / 1.750 rpm 320 Nm (32,6 kgm) / 2.000 rpm
Τροφοδοσία Common rail, υπερτροφοδότηση Common rail, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,5 sec 10,3 sec
Τελική ταχύτητα 186 km/h 188 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,8 lt/100 km 6,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,7 / 4,1 / 3,8 lt/100 km 5,0 / 4,5 / 4,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 48 lt 52 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 828 km 866 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 109 g/km 119 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Pilot Sport 3,
225/45 R18
Continental ContiPremiumContact 2,
225/45 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.248×1.796×1.600 mm 4.248×1.796×1.600 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.545/1.545 mm 1.545/1.545 mm
Μεταξόνιο 2.570 mm 2.570 mm
Χώρος αποσκευών 350-1.000 lt 350-1.000 lt
Απόβαρο 1.395 kg 1.504 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού από 22.900€
(21.470€ με απόσυρση)
από 25.400€, με απόσυρση 23.970€ (από 23.600€, με απόσυρση 22.170€ το 4×2)

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button