Αναταραχή έχει προκαλέσει μία μελέτη μη κυβερνητικής οργάνωσης που λέει πως το Zafira 1.6 CDTI ρυπαίνει περισσότερο απ’ ότι προβλέπεται την ώρα που η Opel το διαψεύδει επαναλαμβάνοντας τις μετρήσεις!
Νέο σκάνδαλο εν όψει; Σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο της Βέρνης, η γερμανική μη κυβερνητική οργάνωση DUH (Deutsche Umweltshilfe) που δραστηριοποιείται στην προστασία του περιβάλλοντος, έβαλε στο δυναμόμετρο ένα Opel Zafira 1.6 CDTi για να μετρήσει την εκπομπή NOx (οξειδίων του αζώτου), τόσο με περιστροφή των μπροστινών κινητήριων τροχών, όσο και με δεύτερη διαδικασία (με περιστροφή όλων των τροχών).
Στην περίπτωση της μέτρησης μόνο με τους μπροστινούς τροχούς η τιμή ήταν κάτω από το όριο των 80 mg/km. Ωστόσο, όταν γυρνούσαν και οι τέσσερις τροχοί, οι ερευνητές του πανεπιστημίου της Βέρνης διαπίστωσαν πως σε τρεις δοκιμές βάσει του κύκλου NEDC η εκπομπή NOx ήταν 2-4 φορές πάνω από τα επιτρεπόμενα όρια! Μάλιστα, όσο υψηλότερη ήταν η ταχύτητα τόσο μεγαλύτερη ήταν η εκπομπή και στα 150 km/h η μέτρηση βγήκε εκτός κλίμακας του οργάνου (μέτρησης). Στο υπόμνημα των παρατηρήσεων σημειώθηκε πως είναι πολύ πιθανό όταν γυρίζουν οι τέσσερις τροχοί να απενεργοποιείται το σύστημα AdBlue (κάτι που φυσικά είναι παράνομο).
Τα αντανακλαστικά της Opel ήταν άμεση και η αντίδραση άμεση καθώς οι Γερμανοί της εταιρίας πήραν ένα ίδιας έκδοσης Zafira και το πέρασαν από την ίδια δοκιμή. Το αποτέλεσμα ήταν η εκπομπή ρύπων να είναι η προβλεπόμενη με τα όρια (είτε με κίνηση στους εμπρός τροχούς, είτε όλοι μαζί). Μάλιστα, η Opel πραγματοποίησε μία δεύτερη σειρά δοκιμών με την πιστοποίηση και παρουσία των ειδικών του TUV Hessen για να επιβεβαιώσουν πως η περιστροφή των πίσω τροχών δεν έχει καμία απολύτως επίδραση στη λειτουργία του αντιρρυπαντικού συστήματος. Με λίγα λόγια η Opel απέδειξε πως η έκθεση της DUH είναι «ανακριβής και αβάσιμη» και πως «δεν χρησιμοποιεί κανένα τρόπο παραποίησης των εκπομπών ρύπων». Για να δούμε αν το θέμα θα έχει και συνέχεια…