Με ένα καλύτερο πετρελαιοκινητήρα σε όλους τους τομείς το Zafira Tourer επανέρχεται στο προσκήνιο. Και μαθαίνουμε την χρήση της ουρίας ή ευρύτερα του AdBlue!
Χάρη στο νέας γενιάς κινητήρα 1.6 CDTI δεν επανέρχεται στο προσκήνιο μόνο το Zafira Tourer αλλά και η μεγαλύτερη γκάμα της Opel μιας και το αξιόλογο μοτέρ θα το δούμε στα Astra, Insignia κ.α. Πρόκειται για ένα αξιόλογο σύνολο που είναι καλύτερο σε όλους τους τομείς σε σχέση με τον 1.7 CDTI τον οποία και αντικαθιστά.
Ο νέος 1.6 CDTI δεν είναι μόνο ισχυρότερος κατά 6 ίππους προσφέροντας καλύτερες ρεπρίζ αλλά και οικονομικότερος με την κατανάλωση να κυμαίνεται στα 6,5 lt/100 km. Εξίσου σημαντικό είναι πως η λειτουργία του είναι πιο στρωτή και πολύ πιο ήσυχη ενώ τα αποθέματα ροπής είναι αρκετά για να κινούν το υπέρβαρο Zafira Tourer των +1,7 τόνων (η εξοικονόμηση βάρους δεν είναι το αγαπημένο χόμπι των ειδικών της Opel).
Για το νέο CDTI υπάρχει σχετική ανάλυση εδώ ενώ μπορούμε να πούμε πως από τα νέας γενιάς μοτέρ μας άρεσε πολύ περισσότερο από τον SIDI του Cascada. Τώρα, στο Zafira Tourer ο ντίζελ είναι ότι πρέπει καθώς μπορεί να μεταφέρει αγόγγυστα μέχρι και επτά επιβάτες απολαμβάνοντας την πολύ καλή ποιότητα κύλισης και το πρακτικό εσωτερικό για το οποίο έχουμε αναφερθεί σε προηγούμενη δοκιμή.
Εδώ να πούμε πως το νέο μοτέρ είναι προδιαγραφών Euro 6 χρησιμοποιώντας τεχνολογία ψεκασμού αμμωνιούχου διαλύματος (ουρίας) για να καταστείλονται τα οξείδια του αζώτου. Η ουρία χρησιμοποιείται στα οχήματα με μεγάλο βάρος όπου το φορτίο του μοτέρ είναι μεγαλύτερο ενώ στα μικρότερα υπάρχει καταλύτης LNT (Lean NOx Trap). Έτσι, ο οδηγός θα πρέπει να έχει στο νου του να γεμίζει με το ειδικό υγρό που ονομάζεται AdBlue και μπορεί να το βρει σε πρατήρια υγρών καυσίμων κ.α. Η διαδικασία είναι γρήγορη και απλή και η πρώτη ένδειξη για το AdBlue (ανάλογα με την χρήση διαρκεί περίπου 15.000-20.000 km μέχρι την επόμενη αλλαγή (ελέγχεται αν θέλει συμπλήρωμα στο πρώτο σέρβις στα 15.000 km, κάθε δοχείο είναι 5λιτρο και κοστίζει περίπου 11 ευρώ) ο οδηγός θα την δει περίπου 2.400 km πριν αδειάσει το δεξαμενάκι. Καλό είναι να μην περιμένει τελευταία στιγμή καθώς πριν τα 1.000 km η ταχύτητα περιορίζεται στα 100 km/h ενώ όταν τo ΑdBlue εξαντληθεί εντελώς ο κινητήρας δεν ξαναπαίρνει μπροστά.
Αφού τελειώσαμε με τα παραπάνω ώστε να γνωρίζετε τι κάνει το AdBlue που χρησιμοποιείται σε διάφορα πετρελαιοκίνητα και προσεχώς θα το συναντήσουμε ξανά να επιστρέψουμε στο Zafira μιλώντας για την τιμή πώλησής του. Σίγουρα, τα από 27.920€ (με απόσυρση) που απαιτούνται δεν αποτελούν διόλου ευκαταφρόνητο ποσό. Αλλά αν οι ανάγκες σου σε κατευθύνουν σε ένα μεγάλο και υπεράνετο MPV με 7θέσια διάταξη που κινείται με έναν από τους καλύτερους ντίζελ της αγοράς (με ότι αυτό συνεπάγεται σε κόστος χρήσης) τότε διαπιστώνεις πως δύσκολα θα βρεθεί αντίπαλος για τη πρόταση της Opel…
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.598 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 79,7 x 80,1 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | τετρακύλινδρος σε σειρά | |||
Ισχύς | 100 kW (136 PS) / 4.000 rpm | |||
Ροπή | 320 Nm (32,6 kgm) / 2.000 rpm | |||
Τροφοδοσία | Ντίζελ με common rail και υπερτροφοδότηση VTG | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 11,2 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 193 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 6,7 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 4,6 / 4,1 / 3,8 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 58 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 865 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 109 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 6 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας (σε διάταξη Watt) | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Continental ContiEcoContact5, 225/50 R17 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4658x1928x1685 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1577/1577 mm | |||
Μεταξόνιο | 2760 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 710 lt (5-θέσιο), 152 lt (7-θέσιο) | |||
Απόβαρο | 1701 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 29.520€ (με απόσυρση 27.920€) |