ΔΟΚΙΜΕΣ

Fiat 500 vs Renault Twingo vs Smart ForFour [test drive]

Fiat 500_Renault Twingo_Smart Fortwo_caroto test 2016 (24)

Μετακινήσεις με στιλ. Τρία μικρά που μπορεί να μην είναι απολύτως συγκρίσιμα μεταξύ τους, διαθέτουν όμως έντονη προσωπικότητα και ξεχωρίζουν με το στιλ τους…

Αυτοκίνητα υπάρχουν πολλά. Μικρά, μεγάλα, φτηνά, ακριβά, πόσα όμως από αυτά που περνάνε δίπλα σας καθημερινά στο δρόμο γυρίζετε να τα κοιτάξετε; Για πόσα λέτε ότι θα θέλατε να έχετε ένα τέτοιο; Ξεφεύγοντας λίγο από τη στείρα λογική, που τα θέλει μόνο σαν μέσο μετακίνησης, τα αυτοκίνητα δεν παύουν να αποτελούν επένδυση αλλά και ένα χώρο στον οποίο, καλώς ή κακώς, περνάμε ένα σημαντικό μέρος της ζωής μας. Η αισθητική, λοιπόν, θα έπρεπε ίσως να παίζει μεγαλύτερο ρόλο στις μέρες μας.

Με αυτό σαν αρχή, το παρόν άρθρο πραγματεύεται τις παράλληλες ζωές τριών αυτοκινήτων που, όσα κοινά διαθέτουν, άλλες τόσες διαφορές τα χωρίζουν. Στα σίγουρα όμως, δεν περνούν απαρατήρητα. Ξετυλίγοντας το κουβάρι ηλικιακά, αυτό που ήρθε πρώτο στη ζωή μας είναι το Fiat 500. Το σύγχρονο «πεντακοσαράκι» μετράει ήδη αρκετά χρόνια παρουσίας στη αγορά, αποτελεί όμως ένα εξαιρετικό παράδειγμα του ότι το κλασικό παραμένει διαχρονικά στη μόδα. Ρετρό σχεδιασμός, με ιταλική φινέτσα και απέριττες λεπτομέρειες, εντός και εκτός, συνθέτουν ένα όμορφο στο μάτι αποτέλεσμα.

Τα Forfour και Twingo, με τη σειρά τους, μοιράζονται αρκετά δομικά και μηχανικά μέρη, για να τα χαρακτηρίσει κανείς «αδερφά» μοντέλα. Σαν σύνολα, όμως, στοχεύουν το καθένα στο δικό του κοινό. Το πρώτο κλίνει ελαφρά προς την πολυτέλεια, ενώ το δεύτερο προς το δυναμισμό. Αμφότερα, βέβαια, είναι ιδιαίτερα φρέσκα και νεανικά, διατηρώντας αποστάσεις από τις άμορφες μάζες ορισμένων ανταγωνιστών.

Περνώντας στο εσωτερικό και τα τρία οχήματα προσφέρουν μία σχετικά άνετη θέση οδήγησης, με καλή περιμετρική ορατότητα. Παρότι, δε, εργονομικά ακολουθούν διαφορετικές προσεγγίσεις, στην πράξη δεν πρόκειται να προβληματίσουν τον οδηγό. Εάν πάντως διέθεταν κάπως μεγαλύτερους και πιο πρακτικούς χώρους για μικροαντικείμενα, τα πράγματα θα ήταν σίγουρα καλύτερα. Αναφορικά με τον πίνακα οργάνων, το 500 δείχνει πιο προσεγμένο, αφού με το πάτημα του κουμπιού sport αλλάζουν (μεταξύ άλλων) τα γραφικά, προσφέροντας έτσι μία πιο ενδιαφέρουσα εμπειρία στο χρήστη.

Στον αντίποδα, ο υπολογιστής ταξιδίου των Forfour και Twingo διαθέτει περισσότερες και πιο καλά ταξινομημένες πληροφορίες. Εάν τώρα δεν σκοπεύετε να ταξιδεύετε συνεχώς μόνος σας, η ύπαρξη των δύο επιπλέων θυρών στα Renault/ Smart θα αποβεί ιδιαίτερα χρηστική για τους επιβάτες, χωρίς μάλιστα να αλλοιώνει οπτικά την εξωτερική εμφάνιση. Επιπροσθέτως, αυτά διαθέτουν και μεγαλύτερους χώρους, φιλοξενώντας με σχετική άνεση δύο ενήλικες πίσω.

photos: nmarinopoulos

Κινούμενα στην κίνηση της πόλης και τα τρία οχήματα τα καταφέρνουν καλά. Από άποψης όμως ευελιξίας τα Forfour και Twingo παίζουν πραγματικά σε δική τους κατηγορία. Το σύστημα διεύθυνσης κόβει τόσο πολύ που λίγο απέχουν από το να μπορούν να κάνουν κύκλους γύρω από τον εαυτό τους! Με τη σειρά του, το τιμόνι του 500 προσφέρει κάπως καλύτερη αίσθηση και πιο ισορροπημένο «βάρος» στα χέρια του οδηγού.

Σε ο,τι έχει να κάνει με τις αναρτήσεις και τα τρία σύνολα δείχνουν σχετικά δεμένα, αν και δεν κρύβουν ότι πρωταρχικό τους μέλημα είναι η άνεση. Οι αναρτήσεις του Forfour καταφέρνουν να διαχειριστούν λίγο καλύτερα το σύνολο των ανωμαλιών, σε σχέση με τα υπόλοιπα. Με μικρή διαφορά ακολουθεί το Twingo και λίγο πιο πίσω έρχεται το 500. Αν πάλι αποφασίσει κανείς να κινηθεί σβέλτα, η σειρά αντιστρέφεται. Όλα τους εμπνέουν ασφάλεια, το Fiat όμως σε κάνει να αισθάνεσαι καλύτερα, με τα υπόλοιπα δύο να ακολουθούν από κοντά.

Διαφορές για τα τρία μοντέλα του ιδιότυπου αυτού συγκριτικού υπάρχουν και στους κινητήρες. Μπορεί κανένας τους να μην ξεπερνά σε χωρητικότητα το ένα λίτρο -ούτε σε ρύπους τα 99 γραμμάρια- έχουν όμως σημαντικές διαφορές στη λειτουργία τους, στην πράξη. Ισχυρότερος εδώ αυτός του 500, που αγγίζει τους 105 ίππους, με τη βοήθεια turbo. Οι κραδασμοί και ο θόρυβος δεν λείπουνε, υπάρχει όμως αρκετή ισχύς από χαμηλά, καθώς και ένα εξάρι κιβώτιο με σχετικά καλή αίσθηση που σε βοηθούν να κινηθείς παντού, αξιοπρεπώς.

Τα υπόλοιπα δύο μοντέλα φέρουν το ίδιο, τρικύλινδρο σύνολο του ενός λίτρου και 71 ίππων, με τη βασική διαφορά όμως ότι το Forfour διαθέτει αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, 6 σχέσεων, με paddles πίσω από το τιμόνι. Ο συνδυασμός αυτός, ενώ ακούγεται ελπιδοφόρος, στην πράξη κάπου χωλαίνει. Οι σχέσεις αλλάζουν μεν με σχετική ακρίβεια και ταχύτητα (καμία σχέση με τα Smart παλαιότερων γενεών), το όλο σύστημα όμως δείχνει να έχει μεγαλύτερη αδράνεια από ότι χρειάζεται. Αποτέλεσμα αυτού είναι οι στροφές να ανεβαίνουν αργά, ακόμα και σε βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ. Αντιθέτως, το ίδιο σύνολο στο Twingo, συνοδευόμενο από ένα απλό μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, δείχνει σαφώς πιο σβέλτο και εύστροφο. Μεταξύ των τριών πάντως, δεν υπάρχουν σοβαρές διακυμάνσεις στο θέμα της κατανάλωσης.

Η μεγαλύτερη, ίσως, διαφορά, βρίσκεται στο ταμείο. Εκεί το αντίτιμο των 500 και Forfour κυμαίνεται αρκετά υψηλότερα από αυτό του Twingo. Αποτελώντας έτσι έναν ακόμα λόγο που τα αυτοκίνητα αυτά δεν είναι απολύτως συγκρίσιμα μεταξύ τους. Δεν πειράζει, όμως. Είπαμε, ασχέτως των αριθμών, των επιδόσεων και του κόστους κτήσης, αυτό που είναι δεδομένο και για τα 3 είναι ότι αποτελούν μοντέλα που εύκολα γυρνάς να κοιτάξεις. Κρατάνε την ουσία αλλά δεν μένουν σε αυτή. Δίνουν έμφαση και στο συναίσθημα, όχι σε αυτό της οδηγικής ευχαρίστησης αλλά σε εκείνο της αισθητικής. Που για κάποιους, καλώς ή κακώς, παίζει μεγαλύτερο ρόλο στη ζωή.

==> Περισσότερες δοκιμές για μοντέλα RENAULT
==> Περισσότερες δοκιμές για μοντέλα SMART
==> Περισσότερες δοκιμές για μοντέλα FIAT

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Fiat 500 0.9
TwinAir 105PS
Renault Twingo
SCe 70
Smart Forfour 71PS Twinamic
Κυβισμός 875 cc 999 cc 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 80,5×86,0 mm 72,2×81,3 mm 74,0×77,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια, τετρακύλινδρος πίσω εγκάρσια, τρικύλινδρος πίσω εγκάρσια, τρικύλινδρος
Ισχύς 77 kW (105 PS) / 5.500 rpm 52 kW (71 PS) / 6.000 rpm 52 kW (71 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 145 Nm (14,8 kgm) / 2.000 rpm 91 Nm (9,3 kgm) / 2.850 rpm 91 Nm (9,3 kgm) / 2.850 rpm
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων,
υπερτροφοδότηση
Ψεκασμός πολλαπλών σημείων Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,0 sec 14,5 sec 16,9 sec
Τελική ταχύτητα 188 km/h 151 km/h 151 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,9 lt/100 km 6,6 lt/100 km 6,7 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,5 / 4,8 / 3,5 lt/100 km 5,0 / 4,2 / 3,7 lt/100 km 6,3 / 4,2 / 4,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 35 lt 35 lt 28 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 507 km 530 km 417 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 99 g/km 95 g/km 96 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους πίσω τροχούς Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων Μηχανικό 6 σχέσεων Αυτόματο 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Άξονας DeDion Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Άξονας DeDion
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiPremiumContact2, 195/45 R16 Continental ContiEcoContact 5, 185/50 R16 Continental ContiEcoContact 5, 205/45 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με
ηλεκτρική
υποβοήθηση
Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.571×1.627×1.488 mm 3.595×1.646×1.554 mm 3.495×1.665×1.554 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.413/1.407 mm 1.452/1.425 mm 1.467/1.429 mm
Μεταξόνιο 2.300 mm 2.492 mm 2.494 mm
Χώρος αποσκευών 185 lt 219-980 lt 185 lt
Απόβαρο 1.015 kg 940 kg 975 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού από 16.500€
(15.200 με την έκπτωση)
από 10.930€
(10.160 με την έκπτωση και όφελος απόσυρσης)
από 14.594€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!