ΔΟΚΙΜΕΣ

Toyota Auris 1.2 T vs Volkswagen Golf 1.0 TSI [test drive]

Toyota Auris vs VW Golf caroto test 2016 (38)

Μικρά σε κυβισμό αλλά μεγάλα σε ανάστημα. Δύο από τα καλύτερα μικρομεσαία της αγοράς φορούν τα νέα τους, οικονομικά, μηχανικά σύνολα και στέκονται ενώπιος ενωπίω…

Το downsizing αποτελεί πλέον μονόδρομο για σχεδόν ολόκληρη την αγορά του αυτοκινήτου, αφού χάρη στην εξέλιξη των turbo οι διάφοροι κατασκευαστές μπορούν να σχεδιάζουν κινητήρες με χαμηλότερες ενεργειακές απαιτήσεις και ταυτόχρονα καλύτερες επιδόσεις. Από τη μία, λοιπόν, έχουμε τη Volkswagen, εκ των πρωτοπόρων αυτής της φιλοσοφίας, με τα σύνολα TSI και πλέον με τον τρικύλινδρο 1.0 TSI, που αντικαθιστά τον παλαιότερο 1.2. Από την άλλη στέκεται η Toyota, με το πρώτο της turbo σύνολο, που μπαίνει πλέον δυναμικά στο παιχνίδι. Η μάχη είναι αμφίρροπη, με το αποτέλεσμα να κρίνεται στις λεπτομέρειες.

Αφήνοντας κατά μέρος την εξωτερική εμφάνιση, όπου αποτελεί θέμα γούστου, θα σταθούμε αρχικά στη σχεδίαση του εσωτερικού. Εδώ η Volkswagen ακολουθεί μία πιο συντηρητική προσέγγιση, που τελικά δείχνει πιο οικεία στο μάτι. Αντιθέτως, το έντονα γωνιώδες ταμπλό του Auris αφήνει το περιθώριο σε κάποιον να μην του αρέσει (αν και, στον αντίποδα, κανείς δεν θα το χαρακτηρίσει βαρετό). Αμφότερα πάντως χρησιμοποιούν ποιοτικά υλικά, προσφέρουν πολύ καλή εργονομία και πρακτικές θέσεις για μικροαντικείμενα, που κάνουν ευχάριστη τη διαβίωση.

Αναφορικά με τη θέση οδήγησης, το Auris προσφέρει ένα ελαφρά πιο αναπαυτικό κάθισμα, με εξίσου καλή πλευρική στήριξη. Χάνει όμως λίγο σε περιμετρική ορατότητα, κυρίως λόγω του μεγαλύτερου πίσω παρμπρίζ του Golf. Φυσικά και στα δύο οχήματα τιμόνι και καθίσματα ρυθμίζονται παντοιοτρόπως, ώστε να βρει κανείς τις ιδανικές για το σώμα του ρυθμίσεις. Πέρα από τον οδηγό, άνεση και ευρυχωρία υπάρχει -σε κάθε περίπτωση- και για τους πίσω επιβάτες, που δεν θα νιώσουν στριμωγμένοι. Όσο για το διαμέρισμα αποσκευών, το Golf υπερέχει ελαφρά σε χωρητικότητα αλλά και σχεδιασμό.

photos: nmarinopoulos

Περνώντας στο «ζουμί» της υπόθεσης, στους κινητήρες, τα πράγματα είναι αρκετά διαφορετικά, παρότι πρόκειται για σύνολα ανάλογου κυβισμού και ισχύος. Το τρικύλινδρο μοτέρ της VW δείχνει να διαθέτει λίγο μεγαλύτερη ζωντάνια στις μικρές και μεσαίες στροφές. Έχει όμως ένα “γρέζι” στη λειτουργία του, μία μικρή υπογραφή τόσο σε θόρυβο, όσο και σε κραδασμούς. Στον αντίποδα, ο 1.2 της Toyota είναι κάπως νωχελικός χαμηλά, μέχρι τις 1.700 στροφές. Από εκεί και πάνω όμως δεν υπάρχει ψεγάδι στη λειτουργία του. Γραμμικός σε σημείο υπερβολής, με πλήρη απουσία ενοχλητικών θορύβων ή κραδασμών, παραδίδει μαθήματα ακόμα και σε μεγαλύτερα σύνολα premium κατασκευαστών.

Μία άλλη διαφορά, στα συγκεκριμένα αυτοκίνητα, έχει να κάνει με το κιβώτιο. Το μεν Golf εφοδιάζεται με ένα DSG, διπλού συμπλέκτη, 7 σχέσεων. Έχοντας δύο προγράμματα λειτουργίας, D και S, αλλάζει σβέλτα τις σχέσεις σε διαφορετικές στροφές, ανάλογα με τις διαθέσεις του οδηγού. Το Auris, με τη σειρά του, έχει ένα μηχανικό εξάρι κιβώτιο, με σχετικά καλή αίσθηση και κλιμάκωση. Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι και τα δύο μοντέλα προσφέρονται σε μηχανικές και αυτόματες εκδόσεις. Με αυτά που είχαμε στη διάθεσή μας, πάντως, το Golf εξασφάλιζε ελαφρά χαμηλότερη κατανάλωση.

Μικροδιαφορές υπάρχουν και στην οδική συμπεριφορά. Ξεκινάμε λέγοντας ότι αμφότερα διαθέτουν ένα πολύ σοβαρό πακέτο συστημάτων ασφαλείας, που περιλαμβάνει Pre-Collision συστήματα, συστήματα ελέγχου αλλαγής λωρίδας και άλλα. Οι αναρτήσεις του Auris καταφέρνουν να απορροφούν με επιτυχία το σύνολο σχεδόν των ανωμαλιών του δρόμου, αν και αυτές του Golf δείχνουν οριακά να τα καταφέρνουν καλύτερα σε αυτό τον τομέα. Και τα δύο αυτοκίνητα όμως δείχνουν δεμένα, σταθερά σε υψηλές ταχύτητες και ουδέτερα στις αντιδράσεις τους όταν ο οδηγός επιλέξει να κινηθεί με ρυθμούς υψηλότερους του φυσιολογικού. Αντίστοιχα και τα συστήματα διεύθυνσης είναι άμεσα στις αντιδράσεις τους, με το τιμόνι όμως του Auris να είναι ίσως λίγο πιο ελαφρύ σε αίσθηση.

Με το χέρι στην καρδιά, είναι δύσκολο να βγάλεις νικητή από αυτή τη σύγκριση. Και τα δύο μοντέλα είναι πολύ καλά, κανένα δεν υστερεί ουσιαστικά πουθενά, ενώ οι διαφορές τους στους επιμέρους τομείς δεν είναι τέτοιες που να δικαιολογούν την κλίση της πλάστιγγας υπέρ της μίας ή της άλλης πλευράς. Αγοραστικά, αν λάβουμε υπόψη το κόστος κτήσης και την επιπλέον εγγύηση της Toyota, θα λέγαμε Auris. Την τελική απόφαση όμως, μπορεί να τη λάβει αυτός που θα καταθέσει τον οβολό του. Χωρίς ρίσκο, υπέρ του ενός ή του άλλου…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων TOYOTA
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLKSWAGEN

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Toyota Auris 1.2 Turbo 116PS VW Golf 1.0 TSI 115PS DSG7 BLUEMOTION
Κυβισμός 1.197 cc 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,5×74,5 mm 74,5×76,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 85 kW (116 PS) / 5.200-5.600 rpm 85 kW (115 PS) / 5.000-5.500 rpm
Ροπή 185 Nm (18,8 kgm) / 1.500-4.000 rpm 200 Nm (20,4 kgm) / 2.000-3.500 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός,
υπερτροφοδότηση
Άμεσος ψεκασμός,
υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,1 sec 9,7 sec
Τελική ταχύτητα 200 km/h 204 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,0 lt/100 km 6,7 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,9 / 4,8 / 4,2 lt/100 km 5,3 / 4,3 / 3,8 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 714 km 746 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 112 g/km 99 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων Αυτόματο 7 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Energy Saver, 205/55 R16 Michelin Energy Saver, 205/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4. 330×1.760×1.475 mm 4.255×1.790×1.452 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.525/1.515 mm 1.549/1.520 mm
Μεταξόνιο 2.600 mm 2.637 mm
Χώρος αποσκευών 360-1.199 lt 380-1.270 lt
Απόβαρο 1.265 kg 1.233 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 19.100€

από 23.100€ (21.100€ με μηχανικό κιβώτιο)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button