ΔΟΚΙΜΕΣ

Audi Q2 1.6 TDI [test drive]

Audi Q2 TDI 116hp caroto test drive 2016 (56)

Πόσο Q είναι η πιο πρόσφατη προσθήκη στην γκάμα της Audi και πόσο καλά μπορεί να τα καταφέρει απέναντι στον έντονο ανταγωνισμό;

SUV ή crossover; Τι σημασία έχει; Πάντως για την Audi το Q2 είναι ότι και τα υπόλοιπα Q, δηλαδή ένα όχημα ελευθέρου χρόνου (SUV) που θα διεκδικήσει μερίδιο αγορά απέναντι σε πιο premium προτάσεις (όπως είναι τα Mercedes GLA ή MINI Countryman) και λιγότερο από πιο low-profile μοντέλα (όπως τα Nissan Qashqai, Renault Kadjar). Άλλωστε η Audi είναι από τα σήματα που η αγορά τα τοποθετεί σε ένα upper-class επίπεδο και που δεν θα μπορούσε να αγνοήσει ότι συμβαίνει κάτω από τo Q3 ή αν θέλετε κάτω από τα 4,2 μέτρα.

Διότι αυτή την περίοδο κάπου εκεί επικεντρώνονται το ενδιαφέρον των κατασκευαστών, δηλ. στα κόμπακτ SUV. Εδώ η Audi μπαίνει σφήνα με το Q2 που βασίζεται στα μηχανικά μέρη του A3 και που ξεκινά από τα 1.000 κ.εκ. με την τρικύλινδρη έκδοση βενζίνης (αναμένεται τον Ιανουάριο) και από τα 1.600 κ.εκ. από πλευράς ντίζελ (η έκδοση της δοκιμής μας με τα 116 άλογα). Στόχος των ανθρώπων της Audi είναι το Q2 να αποτελέσει το επόμενο best-seller. Μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο;

Γιατί όχι αφού το Q2 έχει στα υπέρ του αρκετούς παράγοντες. Πρώτο και καλύτερο την κόμπακτ SUV μόδα που κλέβει μερίδιο από τα χαμηλωμένα hatchback και προσφέρει μία πιο αναβαθμισμένη άποψη σε οδηγό και επιβάτες. Στην περίπτωση του Q2 το αμάξωμα των 4,191 μέτρων είναι αισθητικά ελκυστικό, έχει μαζεμένους προβόλους, είναι περίπου 20 εκ. πιο κοντό από το Q3 και 12 εκ. από το A3 Sportback, βασίζεται στην πλατφόρμα MQB και προσφέρει καλούς χώρους για μία οικογένεια με το βαθύ -παρά το κάπως ψηλό κατώφλι φόρτωσης- πορτμπαγκάζ να διαθέτει 405 λίτρα. Επίσης, ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι πολύ καλός τόσο για τα γόνατα, όσο και πάνω από τα κεφάλια (παρά την ελαφριά κλίση της οροφής). Φυσικά υπάρχουν αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα και ποτήρια.

Σχεδιαστικά το Q2 δεν ξεφεύγει από τα στερεότυπα της εταιρίας αλλά έχει να πει το κάτι παραπάνω -π.χ. από τη νέα γενιά του A4- με το πολυγωνικό ντιζάιν, όπως το αποκαλούν στην Audi. Έτσι το αμάξωμα χαρακτηρίζεται από μία μεγάλη εμβληματική μάσκα, από αρκετές γωνίες, LED μπρος-πίσω, κολόνα C σε 4 διαφορετικές αποχρώσεις, μαύρα προστατευτικά πλαστικά, ενώ η πιο έντονη κλίση της οροφής στο πίσω μέρος προσδίδει ένα σπορ ύφος. Στην εικόνα αυτή συμβάλλει και η όχι τόσο μεγάλη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (στα 14,5 εκ.) και αυτό διότι οι άνθρωποι της Audi προτίμησαν να κατασκευάσουν ένα σπορ SUV με περισσότερο ασφάλτινο χαρακτήρα, παρά ένα που θα σκαρφαλώνει στα κατσάβραχα.

photos: panagiotis tritaris

Γεγονός που γίνεται άμεσα αντιληπτό από τα πρώτα χιλιόμετρα που θα βρεθείς πίσω από το ηλεκτρομηχανικά υποβοηθούμενο τιμόνι του Q2 που θαρρώ πως είναι καλύτερο και πιο άμεσο ακόμη και από του A3. Η θέση οδήγησης είναι βολική (αυτή του συνοδηγού είναι κάπως υπερυψωμένη), ο 6άρης επιλογέας είναι σβέλτος και η ανάρτηση τόσο σφιχτή όσο πρέπει για να αποδοθεί ο ορισμός του σπορ. Οι κλίσεις στις στροφές είναι σχετικά μικρές, η ποιότητα κορυφαία στο πρότυπο της Audi και γενικότερα το Q2 είναι ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να το οδηγείς. Πάντως, στο όλο πακέτο του σπορ προσανατολισμού έχουν γίνει κάποιες παραχωρήσεις στον τομέα της άνεσης αφού στους κακότεχνους δρόμους ο πίσω ημιάκαμπτος αντιδρά κάπως σφιχτά (όχι ξερά).

Ο γνώριμος αλλά αναβαθμισμένος 1.6 TDI αποδίδει 116 άλογα και 250 Nm ροπής. Πρόκειται για ένα πετρελαιοκινητήρα που ανεβάζει γραμμικά και στρωτά στροφές, δίχως να εμφανίζει χρονική υστέρηση χαμηλά (lag) και είναι σχετικά ήσυχος. Το κυριότερο είναι πως είναι οικονομικός (καταγράψαμε περίπου 6,5-7 λτ./100 χλμ. με τα περισσότερα χιλιόμετρα εντός πόλεως). Αν δεν έχεις ιδιαίτερες απαιτήσεις, από πλευρά επιδόσεων δεν τίθεται κάποιο θέμα και ο 1.600άρης ντίζελ κάνει μια χαρά την δουλειά του σε συνεργασία με το καλά κλιμακούμενο κιβώτιο. Στις υψηλές ταχύτητες περισσότερο θα ακούσεις το -σε λογικά επίπεδα- βουητό του κινητήρα παρά αεροδυναμικούς θορύβους.

Στο εσωτερικό η εικόνα δεν προκαλεί κάποια έκπληξη μιας και είναι πανομοιότυπη του Α3 με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και μία lounge διάθεση. Βέβαια, υπάρχουν κάποιες μικροδιαφορές (ειδικά αισθητικές στην έκδοση εξοπλισμού Design της δοκιμής μας), ενώ διάφορες επενδύσεις στα σημεία με ένα backlight απαλό φωτισμό δημιουργούν το βράδυ ένα πολύ ευχάριστο διάκοσμο. Η εικόνα μπορεί να γίνει ακόμη πιο εντυπωσιακή με την προαιρετική επιλογή του Virtual Cockpit (τον φουλ ψηφιακό πίνακα 12,3’’ που είδαμε και στο Audi A4), ενώ από πλευράς εξοπλισμού υπάρχουν σχεδόν τα πάντα. Ένα στοιχείο που θα ήθελα να περάσει από το Α3 είναι η αναδυόμενη κεντρική οθόνη 8’’ (στο Q2 είναι σταθερή), ενώ το σύστημα πολυμέσων ΜΜΙ (με πλήρη διασύνδεση και άλλα πολλά) θα μπορούσε να είναι πιο απλό στην χρήση και στην πλοήγησή του. Αλλά όλα συνηθίζονται με τον καιρό…

Το τελικό συμπέρασμα μάλλον προκαλεί έκπληξη αφού το Q2 είναι ένα πιο σπορ αυτοκίνητο ακόμη και από το Α3. Κατά την άποψή μας απευθύνεται σε όσους δεν θέλουν απλά να μετακινούνται από το ένα σημείο στο άλλο, αλλά να ευχαριστιούνται κάθε διαδρομή. Από πλευράς εξοπλισμού υπάρχει μια ευρεία γκάμα από επιλογές εξατομίκευσης και όλα τα τελευταίας γενιάς συστήματα ασφάλειας και άνεσης, ενώ το Audi Drive Select με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη απόσβεση δεν υπήρχε στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Το οποίο με τον ντίζελ 1.6 TDI ξεκινά από 27.300€ (31.400€ με το S tronic), ενώ τετρακίνηση quattro θα βρείτε μόνο στις εκδόσεις 2.0 TDI (από 32.500€, με quattro από 35.500€). Εννοείται πως υπάρχει και η πιο οικονομική επιλογή της βενζίνης με την έκδοση 1.0 TFSI (με 116 ίππους) να ξεκινά από 23.900€ και την 1.4 TFSI Cod (με 150 ίππους) από 27.600€.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων Audi

Audi Q2 1.6 ΤDI – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 79,5 x 80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 85 kW (116 PS) / 3.250-4.000 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.500-3.200 rpm
Τροφοδοσία Common rail με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,3 sec
Τελική ταχύτητα 197 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,0 / 4,6 / 4,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 769 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 118 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy, 215/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.191 x 1.794 x 1.508 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.477/1.471 mm
Μεταξόνιο 2.601 mm
Χώρος αποσκευών 405-1.050 lt
Απόβαρο (μαζί με οδηγό 75kg) 1.385 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 27.300€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Ένα σχόλιο

  1. Ενδιαφέρον σίγουρα… αλλά συνεχίζει να με ενοχλεί το copy-paste στο εσωτερικό, μαζί με τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω (όταν π.χ. το C-HR της Toyota διαθέτει διπλά ψαλίδια)… Δεν νομίζω πως τέτοιες… τσιγκουνιές δικαιολογούν τα 27.000+ ευρώ… έχω άδικο;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button