ΔΟΚΙΜΕΣ

Nissan Micra 0.9 TCe vs Suzuki Swift 1.0 Boosterjet [test drive]

Δύο νέες προτάσεις έρχονται να διεκδικήσουν μία θέση στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία των super mini. Ποιο είναι το καλύτερο;

Όταν λέμε βέβαια νέες, εννοούμε από άποψης γενιάς, καθώς τα ονόματα των Micra και Swift κάθε άλλο παρά άγνωστα είναι στο ευρύ κοινό. Οι δύο εξ ανατολών αντίπαλοι έχουν τους δικούς τους fan και μία μεγάλη ιστορία πίσω τους, οπότε πάμε να δούμε τι αλλαγές υπάρχουν αλλά και τι καινούριο έχουν να επιδείξουν.

Εστιάζοντας αρχικά στην εξωτερική εμφάνιση, οι άνθρωποι της Suzuki επέλεξαν να διατηρήσουν τις κλασικές γραμμές του μοντέλου, αλλάζοντας όμως αρκετά στοιχεία και προσθέτοντας ορισμένες πινελιές ώστε να προσδώσουν ένα πιο φρέσκο πρόσωπο. Ακριβώς το αντίθετο δηλαδή από τους σχεδιαστές της Nissan, που τόλμησαν να περάσουν σε μία εντελώς νέα και σαφώς πιο δυναμική σχεδίαση. Περί γούστου, πάντως, ουδείς λόγος, οπότε θα περιοριστούμε να πούμε ότι και τα δύο είναι μοντέρνα και όμορφα στο μάτι.

Εκεί που ανοίγει η ψαλίδα είναι στο εσωτερικό των αυτοκινήτων. Για το Swift υπάρχει μεν μία μεγάλη οθόνη αφής που δεσπόζει στην κεντρική κονσόλα, το ενδιαφέρον όμως εξαντλείται γρήγορα, αφού πέρα από αυτήν, άντε και τον όμορφο πίνακα οργάνων, δεν υπάρχουν πολλά να χαζέψει κανείς. Η εργονομία του είναι καλή, υπάρχουν επαρκείς χώροι για μικροαντικείμενα, αρκετά όμως από τα χρησιμοποιούμενα πλαστικά είναι σκληρά και δεν κερδίζουν τις εντυπώσεις.

Το Micra, με τη σειρά του, βρίσκεται σχεδόν στο άλλο άκρο και είναι πιο ποιοτικό. Λέμε εξαρχής ότι στα χέρια μας είχαμε την πλούσια έκδοση εξοπλισμού Techna, που έχει αισθητά υψηλότερη τιμή από τις βασικές εκδόσεις. Και πάλι όμως, η διαφορά είναι χαώδης. Πόσα super mini γνωρίζετε με δερμάτινες επενδύσεις στο ταμπλό; Με ηχεία της Bose ενσωματωμένα στο προσκέφαλο του οδηγού; Με περιμετρικές κάμερες και, βέβαια, με μία μεγάλη γκάμα ηλεκτρονικών συστημάτων άνεσης και ασφάλειας, που συναντάμε συνήθως σε μεγαλύτερες προτάσεις. Εδώ λοιπόν, νικητής με διαφορά είναι το μοντέλο της Nissan, που διαθέτει πιθανά το καλύτερο εσωτερικό ολόκληρης της κατηγορίας.

Από άποψης χώρων, το Micra διαθέτει ένα ελαφρά μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ, το Swift όμως έχει τον τελευταίο λόγο στα πίσω καθίσματα, αφού προσφέρει περισσότερο χώρο για τα πόδια των επιβατών. Όσο για τις θέσεις οδήγησης, υπάρχει πρακτικά ισοβαθμία. Το τιμόνι του Nissan ρυθμίζεται τόσο σε ύψος, όσο και σε βύθισμα (σε αντίθεση με αυτό του Suzuki). Τα καθίσματα όμως προσφέρουν εξίσου καλή άνεση και πλευρική στήριξη, με αποτέλεσμα ο οδηγός να βρει εύκολα την κατάλληλη θέση και στις δύο περιπτώσεις.

photos: nmarinopoulos

Περνώντας στους κινητήρες, αμφότερα ακολουθούν τη λογική του downsizing, με δύο σύγχρονα, τρικύλινδρα, υπερτροφοδοτούμενα σύνολα χαμηλού κυβισμού. Και εδώ υπάρχουν διαφορές, η ζυγαριά όμως αυτή τη φορά γέρνει υπέρ του Suzuki. Πέραν των 21 επιπλέον ίππων, που κάνουν μία αισθητή διαφορά στις επιδόσεις, το μοτέρ του Swift είναι πιο ζωντανό στις πολύ χαμηλές και χαμηλές στροφές, κάνοντας έτσι το όχημα ευκολοδήγητο σε συνθήκες αυξημένης κίνησης. Παράλληλα, μεταφέρει ελαφρά λιγότερους κραδασμούς στο εσωτερικό, ενώ από άποψης κατανάλωσης δεν υπάρχει ουσιαστική διαφορά. Το σύνολο της Nissan, με τη σειρά του, είναι αρκετά πολιτισμένο, έχει χαμηλή ηχητική υπογραφή και συνεργάζεται αρμονικά με το πεντατάχυτο, μηχανικό κιβώτιο (που, παρεμπιπτόντως, έχει και πολύ καλή αίσθηση). Συνολικά, όμως, δεν μπορεί να κοιτάξει στα μάτια τον ανταγωνιστή του.

Επόμενος σταθμός η οδική συμπεριφορά. Αυτό που θα περίμενε κανείς, από το Swift να είναι πιο σπορτίφ και από το Micra να είναι πιο άνετο, δεν ισχύει πλέον. Καταρχήν, το πρώτο έχει χάσει κάτι από την πληροφόρηση που έδινε κάποτε το τιμόνι του, παραμένοντας ωστόσο γρήγορο και ζωηρό. Πλέον, οι αναρτήσεις του προσδίδουν μία ισορροπία μεταξύ δυναμισμού και άνεσης. Οι κλίσεις στις στροφές είναι αρκετές, όχι όμως τέτοιες που θα αγχώσουν τον οδηγό. Όσο για το σύστημα διεύθυνσης, κόβει περισσότερο από αυτό του Micra, εξασφαλίζοντας έτσι μικρότερο κύκλο στροφής.

Από την πλευρά του, το Nissan δείχνει να έχει το πάνω χέρι. Καταρχήν είναι πιο δεμένο σαν σύνολο και αυτό αντανακλά στην οδική του συμπεριφορά. Το τιμόνι του είναι εξίσου γρήγορο, χωρίς όμως και αυτό να προσφέρει ιδιαίτερη πληροφόρηση. Σε μεγάλες εγκάρσιες ανωμαλίες οι μπροστινές του αναρτήσεις τερματίζουν πιο εύκολα σε σχέση με αυτές του Suzuki, συνολικά όμως διαχειρίζονται καλύτερα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, καθώς επίσης και τις κλίσεις στις στροφές. Αμφότερα, πάντως, είναι ευθύβολα στις υψηλές ταχύτητες και εύκολα ελεγχόμενα όταν ανέβουν οι ρυθμοί.

Στο δια ταύτα, αν δεν υπήρχε αυτή η έλλειψη ισχύος στον κινητήρα, το Micra θα ήταν με διαφορά ένα καλύτερο και πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο. Ακόμη και έτσι όμως το Micra έχει το πάνω χέρι ως ένα πιο ποιοτικό αυτοκίνητο, ενώ γενικότερα θα λέγαμε πως και τα δύο έχουν να προσφέρουν κάτι στην κατηγορία. Αν αναζητάτε κάτι οικονομικό και σβέλτο, το Swift σας κλείνει το μάτι. Αν πάλι έχετε πιο υψηλά στάνταρ, το Micra είναι μονόδρομος και η τελική επιλογή…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων NISSAN

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SUZUKI

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Nissan Micra 0.9 TCe Suzuki Swift 1.0 Boosterjet
Κυβισμός 898 cc 998 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,2 x 73,1 mm 73,0×79,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/ τρικύλινδρος εμπρός εγκάρσια/ τρικύλινδρος
Ισχύς 56 kW (90 PS) / 5.500 rpm 82 kW (111 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 140 Nm (14,3 kgm) / 2.250rpm 170 Nm (17,3 kgm) / 2.000-3.500rpm
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων,
υπερτροφοδότηση
Αμεσος ψεκασμός,
υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,1 sec 10,6 sec
Τελική ταχύτητα 175 km/h 195 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,3 lt/100 km 6,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,6 /4,4 / 3,7 lt/100 km 5,7 / 4,6 / 4,0 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 41 lt 37 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 650 km 596 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 99 g/km 104 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων  Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ Ταμπούρα Αεριζόμενοι δίσκοι/ Ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza T005, 205/45 R17 Bridgestone Ecopia EP150, 185/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση 
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.999 x 1.743 x 1.455 mm 3.840 x 1.735 x 1.495mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.510/1.520 mm 1.520/1.520 mm
Μεταξόνιο 2.525 mm 2.450 mm
Χώρος αποσκευών 300-1.004 lt 265-947 lt
Απόβαρο 1.076 kg 940 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 14.090€

από 13.880€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. μιας και μόλις απέκτησα το 1.0 glx (αυτόματο) σουιφτ να πω οτι στην glx ρυθμίζεται το τιμονι σε όλες τις κατευθύνσεις.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!