SMSΔΟΚΙΜΕΣ

Audi Q5 2.0 TDI vs Mercedes-Benz GLC 250d [test drive]

Συγκρίνουμε δύο από τους πιο κλασικούς παίχτες στην κατηγορία των μεσαίων πολυτελών SUV. Ποιος είναι ο «καλύτερος»;

Με το νέο Volvo XC60 να κάνει ποδαρικό τον Σεπτέμβριο και λίγο αργότερα να ακολουθεί και η ολοκαίνουργια BMW Χ3, οι πιο φρέσκιες «μεταγραφές» στην εν λόγω κατηγορία είναι η Mercedes-Benz GLC και το ακόμη πιο πρόσφατο Audi. Ειδικά το Q5 ήταν ένα από τα δημοφιλέστερα μοντέλα στο είδος του και ίσως για αυτό να διατήρησε την κλασική σχεδιαστική συνταγή που πέρα από την εμφατική μάσκα δεν προκαλεί κάποια ιδιαίτερη αίσθηση. Ωστόσο, το παρουσιαστικό είναι τόσο δυναμικό όσο πρέπει να είναι ώστε να μπορεί να σταθεί δίπλα στην ακόμη πιο εντυπωσιακή GLC. Η οποία παρόλο που έχει περίπου ίδιες διαστάσεις με το Audi εκπέμπει ένα πιο μεγαλεπήβολο στιλ με το αστέρι να λάμπει απέναντι στους τέσσερις κρίκους. Βέβαια, σε ότι αφορά στην σχεδίαση τίθεται πάντα και το θέμα περί ορέξεως, οπότε…

Εις τα ενδότερα το Audi Q5 είναι αυτό που αντιστρέφει την εικόνα χάρη κυρίως το high-tech στοιχείο του που αφορά κυρίως στον εντυπωσιακό φουλ ψηφιακό πίνακα οργάνων, την οθόνη στο ταμπλό (καμία δεν είναι αφής) και τον εντυπωσιακό επιλογέα αεροπορικού τύπου. Γενικότερα στο Q5 νιώθεις πως κάθεσαι πιο άνετα και έχοντας απέναντι σου ένα πρότυπο εργονομικά ταμπλό που ωστόσο επισκιάζεται εν μέρει από το κάπως μπελαλίδικο στην χρήση του σύστημα MMI.

Όχι πως της Mercedes δεν έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες, αλλά στην GLC οι διακόπτες είναι κάπως πιο εύτακτα τοποθετημένοι και σου αποσπούν λιγότερο την προσοχή από τον δρόμο, ενώ η θέση του επιλογέα στην κολόνα του τιμονιού απελευθερώνει χώρο από την κονσόλα. Επίσης στην GLC το φινίρισμα των πλαστικών σε αρκετά σημεία είναι κάπως καλύτερο και ενώ το Q5 αποπνέει ένα μεταμοντέρνο τεχνολογικά αέρα η GLC έχει ένα ποιοτικότερο στιβαρό ύφος. Το οποίο ενισχύεται από τους καλύτερους χώρους για τους πίσω επιβάτες με τα περισσότερα εκατοστά για τα γόνατα τους, ενώ σχετικά με τα πορτμπαγκάζ υπάρχει ισοπαλία (τουλάχιστον στους αριθμούς).

photos: nmarinopoulos

Το Q5 της δοκιμής μας είναι το κορυφαίο διαθέσιμο ντίζελ με τον δίλιτρο TDI να αποδίδει 190 ίππους και 400 Nm ροπής απέναντι στον ισχυρότερο και μεγαλύτερο σε κυβικά της GLC που έχει 204 άλογα και 500 Nm ροπής. Και τα δυο μοτέρ είναι εξαιρετικά στην λειτουργία τους με εκείνο της Audi να συνδυάζεται με ένα βελτιωμένο 7άρι DSG και της Mercedes με το αυτόματο 9άρι. Στο Q5 οι «διπλοσύμπλεκτες» αλλαγές είναι πιο άμεσες και γρήγορες (ανάλογα με το πρόγραμμα κίνησης μιας και τα δύο SUV έχουν δυνατότητα παραμετροποίησης), αλλά το 9G-Tronic μπορεί να μην είναι τόσο γρήγορο αλλά έχει πυκνότερη κλιμάκωση και διαβάζει καλύτερα τις αλλαγές (ειδικά στα κατεβάσματα). Από την πλευράς κατανάλωσης ο TDI είναι ελαφρώς οικονομικότερος, αλλά από την θέση του οδηγού ακούγεται περισσότερο σε σχέση με την καλύτερη ηχομόνωση της GLC. Επίσης το μοτέρ της τελευταίας είναι και πιο γεμάτο/ροπάτο από τις χαμηλότερες σ.α.λ.

Τώρα, στο θέμα της ανάρτησης υπάρχει μία ελαφρώς διαφορετική προσέγγιση αφού το Q5 προσφέρει ελαφρώς καλύτερη ποιότητα κύλισης,, αλλά δεν καταφέρνει να στρογγυλεύσει το ίδιο αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος όπως η GLC με το πιο αρχοντικό πάτημα. Προφανώς αυτό να οφείλεται και στο πιο σπορ στήσιμο του Audi και ίσως και στα πιο χαμηλοπρόφιλα λάστιχα (55άρι προφίλ με 19άρα ζάντα) απέναντι σε  εκείνα της GLC (60άρια με 18άρα ζάντα). Το τιμόνι του Q5 είναι επίσης λίγο πιο κοφτερό και δίχως το Audi να είναι πιο γρήγορο, η Mercedes καταφέρνει να σου εμπνέει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και να είναι και πιο άνετη αφού σε μέτριας ποιότητας οδοστρώματα το Q5 από ένα σημείο και μετά κουράζει με το σπορ χαρακτήρα του. Το οποίο παίρνει μικρότερες κλίσεις στις κλειστές στροφές, έστω και αν τέτοια SUV του όγκου αυτού δεν φτιάχτηκαν για να κινείσαι με ρυθμούς GTi.

Σχετικά με την τετρακίνηση υπάρχει μία ελαφρώς διαφορετική προσέγγιση με του Q5 να εφοδιάζεται με την τελευταία εξέλιξη του Quattro, την Ultra, που σε νορμάλ συνθήκες αποδεσμεύει εντελώς τον πίσω άξονα για μεγαλύτερη οικονομία. Στην GLC η τετρακίνηση είναι λίγο πιο σφιχτή και το αντιλαμβάνεσαι κυρίως στο βρεγμένο, ενώ σε κάθε περίπτωση είναι αποτελεσματική προσφέροντας βέλτιστη πρόσφυση.

Ολοκληρώνοντας και τα δύο SUV διαθέτουν ένα ολοκληρωμένο σύνολο από ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης, τόσο για την άνεση όσο και για την ασφάλεια. Αρκετά από αυτά περιλαμβάνονται σε έξτρα πακέτα εξοπλισμού, αλλά σε απόλυτες τιμές βασικών εκδόσεων το Q5 (από 59.900 ευρώ) είναι μάλλον πιο τσιμπημένη απέναντι στην πιο ολοκληρωμένη GLC (από 59.410 ευρώ), ειδικά αν το συγκρίνουμε με την μικρότερη GLC 220d των 170 ίππων με τιμή από 56.970. Έτσι, η GLC με το πιο ισορροπημένο και επιβλητικό σύνολο της, αλλά και το πιο άνετο και ραφιναρισμένο της σασί (αλλά και «σήμα» αν ληφθεί υπόψη π.χ. η μεταπωλητική αξία) καταφέρνει να κερδίσει και αυτή την κόντρα…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων AUDI

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MERCEDES-BENZ

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Audi Q5 2.0 TDI Quattro S tronic Mercedes-Benz GLC 250d 4MATIC
Κυβισμός 1.968 cc 2.143 cc
Διάμετρος x διαδρομή 81,0 x 95,5 mm 83,0 x 99,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός διαμήκης/τετρακύλινδρος  εμπρός διαμήκης/τετρακύλινδρος
Ισχύς 140 kW (190 PS) / 3.800-4.200 rpm  150 kW (204 PS) / 3.800 rpm
Ροπή 400 Nm (40,8 kgm) / 2.000 rpm 500 Nm (51,0 kgm) / 1.600-1.800 rpm
Τροφοδοσία common rail με υπερτροφοδότηση   common rail με υπερτροφοδότηση 
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,9 sec 7,6 sec
Τελική ταχύτητα 218 km/h 222 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,0 lt/100 km 8,4 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,3 / 4,7 / 4,9 lt/100 km 5,5 / 5,0 / 4,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 65 lt 66 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 812 km 785 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 129 g/km 129 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς  Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 7 σχέσεων με διπλό συμπλέκτη  Αυτόματο 9 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι  Αεριζόμενοι δίσκοι/αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Latitude Sport 3, 235/55 R19 Hankook Ventus S1evo, 235/60 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση 
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.663 x 1.893 x 1.659 mm 4.656 x 1.890 x 1.644 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.616/1.609 mm 1.621/1.617 mm
Μεταξόνιο 2.819 mm 2.873 mm
Χώρος αποσκευών 550-1.550 lt 550-1.600  lt
Απόβαρο 1.845 kg 1.845 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 59.900€

από 59.410€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!