ΑΓΩΝΕΣ

Προεπισκόπηση Grand Prix Σιγκαπούρης

Υπό τους προβολείς του σιρκουί πόλης Marina Bay θα διεξαχθεί ο 14ος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1…

Με τους Hamilton-Mercedes να έχουν ολοκληρώσει την ανατροπή στους βαθμολογικούς πίνακες μετά τον θρίαμβο της Μόντσα, οι Vettel-Ferrari πηγαίνουν σε μία πίστα που θεωρητικά τους ευνοεί, με στόχο να ξεκινήσουν από εκεί την δική τους αντεπίθεση. Ρυθμιστικός παράγοντας του αποτελέσματος στην Σιγκαπούρη θα είναι κατά πάσα πιθανότητα η Red Bull, καθώς η RB13 αποδίδει καλύτερα σε σιρκουί αυτού του τύπου. Στο πιο σκληρό Grand Prix του καλεντάρι έχει αποδειχτεί πολλάκις ότι ο ανώτερος ρυθμός δεν προσφέρει καμία εγγύηση για την τελική νίκη, ενώ κοινός παρονομαστής όλων των διεξαχθέντων αγώνων από το 2008 είναι η έξοδος του Safety car. Με το παγκόσμιο πρωτάθλημα να οδεύει προς την τελική του ευθεία και το τίμημα του παραμικρού λάθους πλέον πολύ υψηλό, η πίεση στους διεκδικητές των δύο τίτλων αυξάνεται κατακόρυφα.

Χαρακτηριστικά σιρκουί

Η πίστα της Σιγκαπούρης φιλοξενεί έναν από τους πιο ιδιαίτερους αγώνες της σεζόν. Το μόνο, ίσως, Grand Prix του πρωταθλήματος στο οποίο, πέραν της ταχύτητας, έχει ακόμη σημασία η αντοχή οδηγών και μηχανών. Στο σιρκουί με τις περισσότερες στροφές (23) από οποιοδήποτε άλλο, η ανηλεής φύση της αριστερόστροφης διαδρομής των 5,065 km πλαισιώνεται από τις υψηλές θερμοκρασίες και την ασυνήθιστη ώρα διεξαγωγής για να μας χαρίσουν τον δυσκολότερο, ίσως, αγώνα του προγράμματος.

Οδηγικά απαιτεί ακρίβεια επιπέδου Μονακό με τη διαφορά ότι οι ταχύτητες είναι αρκετά υψηλότερες, ενώ οι πολλές ανωμαλίες του οδοστρώματος αναγκάζουν τους οδηγούς να δίνουν μάχη σε κάθε γύρο για να κρατηθούν στη θέση τους εντός του κόκπιτ. Επιπλέον, σε αντίθεση με το Μονακό, καλύπτεται ολόκληρη η απόσταση ενός Grand Prix (308,828km) κάτι που έχει ως αποτέλεσμα τον μεγαλύτερο σε διάρκεια αγώνα της χρονιάς, που απαιτεί και τη μέγιστη δυνατή αυτοσυγκέντρωση για όποιον θέλει να δει την καρό σημαία. Η πιθανότητα για τον νικητή, ακόμη και στο στεγνό, να μην συμπληρώσει τους 61 γύρους του αγώνα εντός του χρονικού ορίου των 2 ωρών είναι απολύτως υπαρκτή!

Οι δύο ζώνες DRS βρίσκονται στην κεντρική ευθεία και στην καμπή που οδηγεί από την 5 στην 7, ενώ στα highlights ενός γύρου συγκαταλέγονται το… διαβόητο Singapore Sling (ευτυχώς χωρίς το ανεκδιήγητο σικέιν εδώ και μερικά χρόνια), το hairpin της στροφής 13, το πέρασμα κάτω από την κερκίδα στη 18 αλλά και η διπλή αριστερή που οδηγεί στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού. Η Pirelli φέρνει τις τρεις μαλακότερες γόμες της στον αγώνα με την ultra soft να είναι λογικά εκείνη που θα χρησιμοποιηθεί περισσότερο. Πιο πιθανή στρατηγική είναι τα δύο pit stops, ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει και η πρόβλεψη του καιρού με σποραδικές καταιγίδες σε όλη τη διάρκεια του τριημέρου. Ακόμη και αν δεν συμπέσουν με κάποια χρονομετρημένη περίοδο ή με τον αγώνα, θα επηρεάσουν τη συμπεριφορά των μονοθεσίων καθώς θα «ξεπλένουν» το οδόστρωμα από το στρωμένο ελαστικό, σε ,μία πίστα που εξ ορισμού προσφέρει χαμηλά επίπεδα πρόσφυσης.     

Τεχνική σύνοψη

Και ενώ στη Ferrari τηρούν σιγήν ιχθύος σχετικά με τις αναβαθμίσεις στα στοιχεία της Ιταλικής PU, η Mercedes ανακοίνωσε ότι με την τελευταία έκδοση της δικής της μονάδας ισχύος κατάφερε να επιτύχει στο δυναμόμετρο θερμική απόδοση «άνω του 50%»! Ένα εντυπωσιακό αν και αναμενόμενο επίτευγμα δεδομένου του φρενήρους ρυθμού εξέλιξης που ακολουθούν οι εργοστασιακοί κατασκευαστές και οι εταιρίες καυσίμων στην δεύτερη περίοδο turbo της F1.

Η Γερμανική ομάδα ανακοίνωσε, επίσης, την επέκταση της συνεργασίας της με τον Valtteri Bottas για το 2018, χρονιά στην οποίαν λήγει και το παρόν συμβόλαιο του Ricciardo με τη Red Bull. Ο Αυστραλός δήλωσε, μάλιστα, ότι ο μόνος τρόπος για να τον κρατήσει η Αυστριακή ομάδα πέραν του 2018 είναι να του προσφέρει ένα μονοθέσιο ικανό για πρωτάθλημα. Αντίστοιχου ύφους δηλώσεις κάνει από τον Ιούλιο και ο Max Verstappen του οποίου το συμβόλαιο λήγει το 2019. Φαίνεται όμως ότι σε περίπτωση που η επόμενη Red Bull δεν είναι ανταγωνιστική (και με το ανάλογο τίμημα φυσικά) θα έχει τη δυνατότητα να μετακινηθεί σε κάποια από τις άλλες μεγάλες ομάδες που τον πολιορκούν.

Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι στο τέλος του 2018 λήγουν τα συμβόλαια των Bottas, Raikkonen, Ricciardo, Verstappen (υπό προϋποθέσεις), Vandoorne, Alonso (εάν όντως υπογράψει επέκταση ενός έτους ύστερα και από την αλλαγή της McLaren σε Renault) και Ocon. Ήδη ο Sainz έχει κλείσει με τη Renault (στη θέση του Palmer προφανώς) για το 2018 ως μέρος της συμφωνίας Toro RossoHonda και McLarenRenault. Εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι το 2019 θα είναι η χρονιά των μεγάλων μετακινήσεων στο grid  για την τελευταία περίοδο με τους παρόντες κανονισμούς, καθώς το 2021 αναμένονται αλλαγές στους κινητήρες οι οποίες ενδέχεται να ανακοινωθούν και εντός της παρούσας χρονιάς.

Δεν είναι απίθανο η Red Bull να καταλήξει κι αυτή με τους κινητήρες της Honda για το 2019 σε περίπτωση που αποδειχτούν ανταγωνιστικοί ενώ την προηγούμενη εβδομάδα κυκλοφόρησαν φήμες που ήθελαν την Porsche να σκέφτεται σοβαρά το ενδεχόμενο συμμετοχής στο παγκόσμιο πρωτάθλημα από το 2021 εξαγοράζοντας, μάλιστα, την Red Bull! Τα μόνα συστατικά που λείπουν, πλέον, είναι ένας μεγάλος Αμερικανός κατασκευαστής και κάποιοι ανταγωνιστικοί οδηγοί από την άλλην πλευρά του Ατλαντικού. Τέλος, ο Frederic Vasseur ανακοίνωσε πώς η Sauber σκοπεύει να αυξήσει το προσωπικό της κατά 100 άτομα για το 2018, τα οποία θα στελεχώσουν κυρίως το αεροδυναμικό τμήμα της ομάδας, υπό τις οδηγίες του Jorg Zander.  

Ιστορικό σημείωμα

Το Grand Prix της Σιγκαπούρης φρόντισε από την αρχή να μας χαρίσει δράμα και διαμάχες, με το διαβόητο «crashgate» του 2008. Τότε ο Nelson Piquet Jr, ύστερα από συμφωνία με τους Briatore-Symonds έριξε τη Renault του στον τοίχο για να βγει το αυτοκίνητο ασφαλείας ώστε να ευνοηθεί ο Fernando Alonso που ήταν και ο πρώτος νικητής του αγώνα. Αυτό οδήγησε και στο τραγικό λάθος της Ferrari στο pit stop του Massa (ο οποίος κυριαρχούσε μέχρι εκείνο το σημείο) που καθόρισε εν πολλοίς την πορεία του πρωταθλήματος οδηγών εκείνης της χρονιάς. Ο Alonso θα κέρδιζε ξανά το 2010 (οδηγώντας Ferrari) ύστερα από μεγάλη μάχη με τον Vettel ο οποίος είναι και ο πολυνίκης του συγκεκριμένου αγώνα με 4 επιτυχίες. Ο Hamilton έχει 2, όσες και ο Alonso, ενώ τον περσινό αγώνα κέρδισε ο Nico Rosberg ύστερα από επιβλητική εμφάνιση.

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!