ΑΓΩΝΕΣ

Προεπισκόπηση Grand Prix Ιαπωνίας: Θα ανεβάσει την διαφορά ο Hamilton;

Ο 16ος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος διεξάγεται σε ένα από τα ομορφότερα σιρκουί του προγράμματος, εκείνο της Σουζούκα στην Ιαπωνία…

Με τον Lewis Hamilton να έχει φέρει τη διαφορά του από τον Sebastian Vettel στην μέγιστη τιμή της έπειτα από τον αγώνα της Μαλαισίας, ο Βρετανός πηγαίνει σε μία πίστα που θεωρητικά ευνοεί την W08 με σκοπό να παγιώσει την πρωτοπορία του. Από την άλλη, ο Vettel και η Ferrari θα προσπαθήσουν να αποφύγουν τα λάθη που έκαναν στους δύο τελευταίους αγώνες, ευελπιστώντας ότι οι αναβαθμίσεις της SF70H θα τους επιτρέψουν να παλέψουν για τη νίκη στον Ιαπωνικό αγώνα. Η αντίστροφη μέτρηση για το τέλος του παγκοσμίου πρωταθλήματος ξεκινά με το Grand Prix που έχει αναδείξει τους περισσότερους παγκόσμιους πρωταθλητές στην ιστορία του σπορ.

Χαρακτηριστικά σιρκουί

Σχεδιασμένη από τον Ολλανδό Johannes Hugenholtz, η Σουζούκα, που άνοιξε της πύλες της το 1962, προοριζόταν από την Honda (στην οποία και ανήκει ακόμη) ως πίστα δοκιμών αλλά και ως εν δυνάμει τοποθεσία διεξαγωγής αγώνων. Η ανισόπεδη 5,807 χιλιομέτρων διαδρομή της έχει το σχήμα του «οκτώ» και περιέχει μερικά από τα πιο όμορφα και δύσκολα σημεία του καλεντάρι. Αρχίζουμε με το πέρασμα από την ταχύτατη στροφή 1, μέσα από τα εξαιρετικά τεχνικά Esses και μέχρι τις δύο Degner οπότε και οδηγούμαστε κάτω από τη γέφυρα.

Για το συγκεκριμένο αυτό τμήμα αλλά και συνολικά για έναν γύρο της πίστας αξίζει να δείτε τις pole position του Michael Schumacher από το 2000 ως το 2002. Ακολουθούν το hairpin και η Spoon curve για να οδηγηθούμε στην πίσω μεγάλη ευθεία η οποία περνάει επάνω από τις Degner και περιέχει την flat-out., επικίνδυνη 130R.  Ο γύρος τελειώνει με το τεχνικό σικέιν Triangle θέατρο της πρώτης σύγκρουσης των Prost-Senna το 1989.  Το οδόστρωμα της πίστας είναι αρκετά τραχύ ενώ και τα πλευρικά φορτία που αναπτύσσονται κατά τις «κολασμένες» αλλαγές διεύθυνσης στη διάρκεια του γύρου καταπονούν περεταίρω τα ελαστικά.

Η Pirelli ανακοίνωσε ότι περιμένει να σημειωθούν τιμές ρεκόρ στα πλευρικά G λόγω των φετινών φαρδύτερων ελαστικών και της μεγαλύτερης κάθετης δύναμης. Οι γόμες επιλογής είναι οι Super soft, Soft και Medium με τις Mercedes και Ferrari να έχουν κοινούς αριθμούς σετ ανά γόμα ενώ η Red Bull έκανε πιο επιθετική επιλογή με δύο σετ super soft επιπλέον. Η στρατηγική θα κυμανθεί ανάμεσα στο ένα και τα δύο pit stop, αναλόγως της φθοράς που θα υποστούν τα super soft.

Τεχνική σύνοψη

Σε ένα σιρκουί που η μονάδα ισχύος παίζει κρίσιμο ρόλο, η Mercedes αναμένεται να εμφανιστεί πολύ ισχυρή. Τη Γερμανική ομάδα, ωστόσο, έχει θορυβήσει η διαφορά απόδοσης που είχαν τα μονοθέσιά της σε σχέση με τις Ferrari στη Σιγκαπούρη και (κυρίως) στη Μαλαισία. Τα εμφανή σημεία παρέμβασης θα είναι τα πτερύγια στην εμπρός πτέρυγα και στο πλάι που διοχετεύουν τον αέρα στο πίσω μέρος του μονοθεσίου.

Στη Ferrari η άνοδος της απόδοσης της SF70H δεν συνοδεύτηκε από θετικά αποτελέσματα και ο πρόεδρος Marchionne θεώρησε συνετό να «τα ψάλλει» δημοσίως στο αγωνιστικό τμήμα αποδίδοντας τα προβλήματα της μονάδας ισχύος στην «νεότητα της ομάδας» αλλά και στην ποιότητα (!) των υλικών που χρησιμοποιούνται. Υποσχέθηκε παράλληλα ότι θα προβεί σε αλλαγές στην οργάνωση της ομάδας. Είναι απορίας άξιον το κατά πόσον τέτοιου είδους δηλώσεις θα βοηθήσουν τους τεχνικούς της Ferrari να δουλέψουν αποδοτικότερα ή θα φέρουν με κάποιον άλλον τρόπο το επιθυμητό αποτέλεσμα. Αν μη τι άλλο και όσο κι αν δεν αρέσει σε πολλούς στην οικογένεια της Ferrari, η Ιταλική ομάδα ήταν εκείνη που επί εποχής Todt-Schumacher έδειξε πώς στήνεται από το μηδέν μια αυτοκρατορία χωρίς μεγαλεπήβολες ή ακραίες δηλώσεις.

Με σκληρή δουλειά, πρωτοπορία σε όλους τους τομείς και χωρίς «ιδεοληψίες». Ας διδαχθούν τουλάχιστον από την δική τους ιστορία αν θέλουν να κερδίσουν κάτι επιτέλους, μετά από σχεδόν 10 χρόνια. Στον καθαρά τεχνικό τομέα η τελευταία εξέλιξη της PU (η οποία σύμφωνα με τους ανθρώπους της Ferrari απέφερε κέρδος τριών δεκάτων/γύρο) θα περαστεί και στο μονοθέσιο του Raikkonen. Επιπλέον το κιβώτιο ταχυτήτων του Vettel μεταφέρθηκε για έλεγχο στο Maranello μετά τη Μαλαισία όπου ελέγχθηκε και πήρε το OK για να χρησιμοποιηθεί και στην Ιαπωνία. Θα περαστεί στην SF70H του Γερμανού στο FP3 του Σαββάτου οπότε και θα γίνει ο τελικός έλεγχος σε αγωνιστικές συνθήκες.

Στη Red Bull η επιτυχία της Μαλαισίας απέδειξε την ισχύ της Αυστριακή ομάδας η οποία κατάφερε να εξελίξει πολύ καλύτερα την RB13 σε σχέση με τους ανταγωνιστές της μέχρι στιγμής. Στη Σουζούκα θα αντιμετωπίσουν δυσκολίες λόγω PU αλλά ευελπιστούν σε μία θέση στο βάθρο εκμεταλλευόμενοι πιθανές αστοχίες των πρωτοπόρων. Ο Helmut Marko εξέπληξε τους πάντες με τη δήλωσή του ότι «θα πρέπει να ψάξουμε εναλλακτικές αντί του Ricciardo για το 2019» εννοώντας εμμέσως πλην σαφώς ότι ο Αυστραλός, μάλλον, έχει υπογράψει προσύμφωνο με κάποια άλλη ομάδα.

Η McLarenHonda στον εντός έδρας αγώνα του Ιάπωνα κατασκευαστή αντιμετωπίζει το δίλημμα του αν θα εγκαταστήσει την αναβαθμισμένη έκδοση της PU (πρέπει να είναι η πέμπτη για φέτος) στις MCL32 κάτι που θα στείλει τα Βρετανικά μονοθέσια στο τέλος του grid. Οι άνθρωποι της Honda επιθυμούν διακαώς ένα αποτέλεσμα που θα αποδείξει ότι το project της F1 έχει μέλλον και μάλιστα ευοίωνο. Τέλος στη Williams ανακοίνωσαν ότι θα γίνει «διαγωνισμός» ανάμεσα στους di Resta και Kubica μετά το τέλος της σεζόν για τη θέση του Massa.

Ιστορικό σημείωμα

Το Ιαπωνικό Grand Prix είναι εδώ και χρόνια ένας από τους κλασσικούς αγώνες του πρωταθλήματος παρόλο που διεξάγεται «μόλις» από το 1976. Τότε στην πίστα του Fuji, ο James Hunt αναδείχθηκε πρωταθλητής με McLaren ενώ ο Niki Lauda επέλεξε να αποσυρθεί από τον αγώνα λόγω των πολύ άσχημων καιρικών συνθηκών. Μετά το 1977 ο αγώνας διεξήχθη ξανά το 1987 στη Σουζούκα. Η πίστα συνέδεσε το όνομά της με τις συγκρούσεις των Senna και Prost το 1989 και το 1990.

Άρχοντας του Ιαπωνικού σιρκουί ο μεγάλος Michael Schumacher (6 νίκες) με εκείνην του το 2000 να έχει ξεχωριστή σημασία καθώς του χάρισε το πρώτο του πρωτάθλημα με τη Ferrari,  ύστερα από μεγάλη μάχη με τον Hakkinen. Ο Φιλανδός είχε στεφθεί κι αυτός πρωταθλητής τα δύο προηγούμενα χρόνια στη Σουζούκα έπειτα από μεγάλες εμφανίσεις. Από τους σημερινούς οδηγούς ο Vettel έχει 4 νίκες (είναι η αγαπημένη του πίστα), οι Alonso και Hamilton από 2 (η μία νίκη του Ισπανού είναι στο Fuji) ενώ ο Raikkonen έχει στη συλλογή του τη μνημειώδη επικράτησή του από τη 17η θέση εκκίνησης το 2005.

upd: GP Ιαπωνίας: Στην pole o Hamilton – Για πρώτη φορά στην Σουζούκα!

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!