NEAΔΙΑΦΟΡΑ

Skoda 1100 OHC: Ένα αγωνιστικό από την δεκαετία του 1950 [vid]

Μόνο δύο αυτοκίνητα έχουν καταφέρει να γλιτώσουν μέσα στον χρόνο (ένα εκ των οποίων βλέπετε στην οθόνη σας) και εκτίθενται στο Μουσείο της Skoda, στο εργοστάσιο του Mlada Boleslav.

Αν και είναι μία από τις παλαιότερες εταιρίες στην αυτοκινητοβιομηχανία (από το 1895 για την ακρίβεια) η Skoda ελάχιστα είναι γνωστή για την αγωνιστική της δραστηριότητα η οποία ήταν -για τους γνωστούς λόγους- εξαιρετικά περιορισμένη, κυρίως στα ράλι. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπήρξαν στην μεγάλη ιστορία της και κάποια πολύ όμορφα αγωνιστικά μοντέλα, όπως το 1100 OHC της δεκαετίας του 1950.

Πήρε το όνομά του από τον κινητήρα του, των 1.100 κ.εκ. ο οποίος είχε επικεφαλής εκκεντροφόρο. Πρόκειται για ένα μικρό διθέσιο το οποίο ήταν φτιαγμένο πάνω σε ένα σωληνωτό πλαίσιο ενώ το αμάξωμα ήταν κατασκευασμένο από glass fiber. Το συνολικό του βάρος παρέμεινε στα 550 κιλά, με το μήκος να είναι στα μόλις 3,88 μέτρα και το ύψος στα 964 χιλιοστά, με το μεταξόνιο στα 2,2 μέτρα.

Ήταν εφοδιασμένο με ακτινωτές ζάντες 15 ιντσών και η ανάρτηση πίσω ήταν με ράβδο στρέψης, ενώ ιδιαίτερη μέριμνα είχε δοθεί για την σωστή κατανομή του βάρους που άγγιζε το ιδανικό 50/50. H ισχύς του κινητήρα του 1,1 λίτρου έφθανε στους 92 ίππους με χρήση αεροπορικής βενζίνης και ανέβαζε στροφές μέχρι το όριο των 8.500 σ.α.λ. Η τελική του ταχύτητα ξεπερνούσε τα 200 χλμ./ώρα.

Η εταιρία είχε φτιάξει και κάμποσα κουπέ, όμως κανένα από αυτά δεν κατάφερε να επιβιώσει από ατυχήματα. Πάντως η Skoda θα προσπαθήσει να “ξαναφέρει” στην ζωή ένα coupe χρησιμοποιώντας μηχανικά μέρη και πλαίσιο από ένα άλλο ανοιχτό 1100 OHC.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!