BLOGMUST_READNEAΝίκος Ι. Μαρινόπουλος

Θα ακριβύνουν τα συμβατικά αυτοκίνητα στο μέλλον; [blog]

O Herbert Diess, ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen επισημαίνει πως στα επόμενα χρόνια θα αλλάξουν πάρα πολλά πράγματα…

Υπό την ασφυκτική πίεση της Ε.Ε., στο πλαίσιο της προώθησης της ηλεκτροκίνησης, βρίσκονται οι κατασκευαστές αυτοκινήτων. Και αυτό διότι το 2021 πλησιάζει και θα πρέπει να επιτευχθεί ο στόχος του μέσου όρου ανά εταιρία στα 95 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο μια εταιρία θα πρέπει να θέσει ως μακροπρόθεσμο στόχο μια αναλογία στο 30-50% της γκάμας της με ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Μέχρι το 2025 η VW εκτιμά πως το 15-18% των νέων αυτοκινήτων που θα πωλούνται στην Ευρώπη θα είναι ηλεκτρικά. Ο Diess προβλέπει για τα συμβατικά αυτοκίνητα πως θα ακριβύνουν πολύ για να έχουν χαμηλότερες εκπομπές ρύπων.

Όπως δήλωσε στο παρασκήνιο της έκθεσης του Detroit θα είναι ένα αγώνας αντοχής. Και έδωσε ένα παράδειγμα λέγοντας πως το 2030 (που θα ισχύσει ο μέρος όρος των 60 γρ. CO2/χλμ.!) ένα VW up! θα μπορούσε να κοστίζει 3.500 ευρώ επιπλέον για να επιτευχθούν τα ακόμη χαμηλότερα όρια CO2. Όσο για το Polo η αύξηση θα μπορούσε να είναι στις 4.000 ευρώ. Κάτι που θα σήμαινε το τέλος αυτών των μοντέλων…

Άποψη: Αυτό που μπορεί να συμπεράνει κανείς είναι πως μέχρι το 2030 η αγορά ενός συμβατικού μικρού αυτοκίνητου να είναι τόσο συμφέρουσα. Θα μπορούσε να υποθέσει κανείς πως το σχέδιο της Ε.Ε. με τα συνεχώς αυστηρότερα όρια για τις εκπομπές CO2 έχουν δύο σκέλη. Αφενός να καταστήσουν ακριβότερα τα συμβατικά αυτοκίνητα και αφετέρου να κατευθύνουν τον καταναλωτή στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα έχουν λογικά γίνει πιο προσιτά οικονομικά, έως τότε. Εννοείται πως η προστασία του περιβάλλοντος έχει πάντοτε προτεραιότητα. Απλά ελπίζω ο στόχος να είναι αυτός και όχι κάποιος άλλος που να αφορά στην γεωπολιτική σκακιέρα…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Ένα σχόλιο

  1. Αυτό που είναι βέβαιο, είναι η σταδιακή αύξηση τιμής αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων. Τα συμβατικά και μάλιστα τα ευρωπαϊκά θα εξαφανιστούν ταχύτατα από την αγορά, δίνοντας την θέση τους σε μεταχειρισμένα μικρού κυβισμού, σε άθλια κατάσταση. Αυτό θα γίνει κυρίως λόγω της εξαφάνισης των υποκατασκευαστών συστημάτων συμβατικών οχημάτων. Θα εμφανιστεί δηλαδή το “Σύνδρομο” της Κούβας για τα συμβατικά οχήματα. Οι νόμοι της αγοράς όμως είναι πιθανόν να έχουν άλλη γνώμη. Η τιμή κτήσης και εκμετάλευσης-χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων θέτουν ήδη τους βαρείς όρους τους, ιδιαίτερα σε χώρες σαν την δική μας.
    Όμως υπάρχουν και ορισμένες φωτεινές χαραμάδες, όπως η επαναφορά σε αποτελεσματικές τεχνολογίες “Ξεχασμένες” και παραμελημένες. Επίσης τα χυτήρια μετάλλων έχουν αρχίσει και εξαφανίζονται από τον Ευρωπαϊκό χώρο έχοντας μεταναστεύσει στην Άπω ανατολή. Όμως υπάρχουν τεχνολογίες που ξεπερνούν και την ανάγκη χύτευσης, τουλάχιστον για την κατασκευή κινητήρων, ιδιαίτερα ανεπτυγμένες στις Η.Π.Α.
    Τα ηλεκτρικά οχήματα θα προορίζονται για λίγους.
    Και το θέμα δεν τελειώνει εδώ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button