ΔΟΚΙΜΕΣ

DS 3 Crossback 1.2 PureTech & 1.5 BlueHDi [test drive]

Δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε πως το νέο DS 3 Crossback είναι το πιο ενδιαφέρον στιλιστικά και το πιο απολαυστικό οδηγικά μοντέλο που έχει δείξει η εταιρία έως τώρα.

Τελευταία παρατηρείται αρκετές εταιρίες να… στρίβουν προς την premium κατεύθυνση. Κάποιες το κάνουν απευθείας (π.χ. Mazda, Peugeot κ.α.), ενώ άλλες προτιμούν να χτίσουν ένα νέο σήμα (π.χ. Lexus, Genesis κ.α.), όπως έκανε και η Citroen με την DS Automobiles. Στόχος δεν είναι απευθείας η κορυφή, αλλά σταδιακά και από μοντέλο σε μοντέλο η ζύμωση μίας μάρκας με πολυτελή χαρακτήρα, ξεχωριστό στιλ και άνετα χαρακτηριστικά.

Στοιχεία που μπορεί να βρει κανείς στο DS 7 Crossback και πολύ περισσότερο στο DS 3 Crossback που απευθύνεται σε όποιον θέλει μια κομψή πρόταση που να διαφέρει από τον ανταγωνισμό και να κοστίζει λιγότερο. Μπορεί να μην το συνηθίζω αλλά θα μπω κατευθείαν στις τιμές μιας και οι εκδόσεις της δοκιμής μας κοστίζουν από 21.800€ (η βενζίνης) και από 25.900€ (η ντίζελ). Τιμές που, ναι μεν ακούγονται κάπως υψηλές, αλλά βάσει του εξοπλισμού και των όσων προσφέρουν έχουν ένα μεγάλο πλεονέκτημα απέναντι στον ανταγωνισμό διεκδικώντας μερίδιο από «παίχτες» από τις χαμηλότερες (π.χ. VW T-Roc, Toyota C-HR κ.α.), έως τις ακριβότερες (π.χ. Audi Q2, Mercedes GLA. Mini Countryman κ.α.) βαθμίδες.


Ας αφήσουμε, όμως, τα οικονομοτεχνικά -μιας και καλύτερα τα γνωρίζει… το πορτοφόλι του καθενός μας- για να περάσουμε στο μπάνικο αμάξωμα. Αυτή η λέξη μου έρχεται με μιας αντικρύζοντας το DS 3 Crossback που ξέρει πως να τραβά τα βλέμματα με την μεγάλη «πλεχτή» μάσκα και τους προβολείς με τα LED να αγκαλιάζουν την μάσκα. Το πίσω μέρος με τα λεπτά φωτιστικά σώματα, την ενιαία ρίγα και τις ψευδό-εισαγωγές στα άκρα δημιουργούν την αίσθηση ενός φαρδύτερου συνόλου.

Για την ακρίβεια το πλάτος είναι στα 1,79 μέτρα όταν το μήκος του DS 3 Crossback είναι στα 4,11 με το ύψος στα 1,53 μέτρα. Από το πλάι δύο το ενδιαφέρον τραβούν δύο πράγματα: οι τύπου pop-up λαβές που ξεπροβάλλουν από τις πόρτες και το “σπάσιμο” στις πίσω που ναι μεν αποτελούν στοιχείο αναγνωρισιμότητας αλλά προσωπικά και πρακτικά την θεωρώ αχρείαστη. Σημειώστε πως η απόσταση από το έδαφος είναι στα 17 εκατοστά και ικανοποιητική για βόλτες σε βατούς χωματόδρομους.

Όσο ξεχωριστό είναι το εξωτερικό, τόσο ιδιαίτερο είναι και το ταμπλό με το ρομβικό μοτίβο (αλά διαμαντιού) να τονίζει μία διαφορετική νότα. Αρχικά ίσως να φαίνεται κάπως φλύαρο και βαρύ αλλά με τον καιρό το συνηθίζεις και μαζί την εικόνα που δημιουργούν οι κεντρικοί αεραγωγοί (πολύ έξυπνα τοποθετημένοι είναι οι ακριανοί στις μπροστινές πόρτες) και οι πρωτότυποι διακόπτες στην κεντρική κονσόλα (έστω και αν αυτοί για τα παράθυρα δεν είναι στις πόρτες). Η ποιότητα των υλικών είναι εξαιρετική έχοντας μια hand-made αίσθηση, ενώ στις top εκδόσεις το ταμπλό είναι ντυμένο από καπιτονέ δέρμα έως και πάνω με αλκαντάρα (θα πρέπει να είσαι ιδιαίτερα παρατηρητικός για να προσέξεις κοινά πλαστικά με Citroen).

Στο μέσο του ταμπλό δεσπόζει μια στενόμακρη οθόνη 7’’ (στάνταρ από την έκδοση Be Chic, στις 10,3’’ στις top εκδόσεις) και λίγο χαμηλότερα υπάρχουν διακόπτες αφής που κομψά πλαισιώνουν τους αεραγωγούς. Ο στάνταρ πίνακας οργάνων 7 ιντσών έχει επίσης το δικό του χαρακτήρα και όμορφα γραφικά με το στροφόμετρο να είναι όρθιο σε μορφή μπάρας και κάπως δυσδιάκριτο. Γενικότερα το DS 3 Crossback έχει πολλές λεπτομέρειες που το διαφοροποιούν και τις συνηθίζεις με τον καιρό. Πάντως θα προτιμούσα το head up-display να απεικονίζει τις ενδείξεις στο παρμπρίζ και όχι σε ξεχωριστό κρυσταλλάκι (όπως συνηθίζει ο όμιλος PSA). Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι ικανοποιητικές, ενώ η εποχή που οι Γάλλοι ξεχνούσαν τις ποτηροθήκες έχει περάσει μία και καλή.

Το DS 3 Crossback ανήκει στην κατηγορία των SUV με αστικό χαρακτήρα αλλά αυτό δεν σημαίνει πως υπολείπεται σε χώρους. Τουναντίον, οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι πολύ καλοί και άνετοι. Τρίτος επιβάτης χωρά με παραχωρήσεις, ενώ την ορατότητα προς τα έξω περιορίζει ως ένα βαθμό το “σπάσιμο” που ανέφερα πριν. Τα πίσω παράθυρα κατεβαίνουν αρκετά χαμηλά και ως ένα σημείο (στο προηγούμενο μοντέλο ήταν σταθερά με μεντεσέ). Φυσικά δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα και ο χώρος που έχει προσφερθεί για τα γόνατα των επιβατών έχει αφήσει 350 λίτρα για τις αποσκευές. Όχι πως το πορτμπαγκάζ είναι μικρό (ψηλό μπορείς να το πεις λόγω του κατωφλιού φόρτωσης, κάθε άλλο, κυμαίνεται στο μέσο όρο της κατηγορίας.

photos: nmarinopoulos

Στο δρόμο το DS 3 Crossback είναι απολαυστικό αναδεικνύοντας τα δυναμικά χαρακτηριστικά με εχέγγυο την πλατφόρμα CMP. Η ανάρτηση είναι καλά ρυθμισμένη ανάμεσα στην άνεση και στο κράτημα, με σχετικά καλή απόσβεση (σ.σ. οι ζάντες είναι 18άρες) και λογικές κλίσεις στις στροφές. Η πολύ καλή ηχομόνωση διασφαλίζει ησυχία στο ταξίδι, μαζί με την εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Στην κολακευτική εικόνα που αποκομίζεις συμβάλλει τόσο η ακρίβεια και η αμεσότητα του τιμονιού (παρά μία χαλαρότητα γύρω από την ευθεία), όσο και ο σαφέστατος επιλογέας με τα καλύτερα «κουμπώματα» που έχουμε δει σε DS (αλλά και Citroen). Πολύ ευκολοδήγητο είναι και στην πόλη με κόμπακτ διαστάσεις και μικρό κύκλο στροφής για μεγαλύτερη ευελιξία.

Ο 1.2 PureTech προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις ισχύος (με 101, 131 και 156 ίππους) και η βασική της δοκιμής μας δεν πρέπει να προβληματίζει διότι προσφέρει τουλάχιστον ικανοποιητικές επιδόσεις. Περισσότερη αντιληπτή γίνεται η τρικύλινδρη σπιρτάδα του παρά η τραχύτητα του χάρη στην πόλη καλή ηχομόνωση με λογική κατανάλωση (περίπου στα 7,5 λίτρα/100 χλμ.). Φυσικά για ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση και κόστος χρήσης υπάρχει ο γνωστός νέος 1.500άρης ντίζελ με τα 102 άλογα (υπάρχει και μεγαλύτερη έκδοση 131 ίππων) που σε κερδίζει με την στρωτή και ραφιναρισμένη λειτουργία του. Έστω και αν στις υψηλές σ.α.λ. ακούγεται λίγο παραπάνω. Σε κάθε περίπτωση τα κιβώτια είναι μηχανικά εξάρια και η κίνηση στους μπροστινούς τροχούς (δεν υπάρχει τετρακίνητο DS 3 Crossback).

Στην ερώτηση αν το DS 3 Crossback είναι ένα premium αυτοκίνητο η απάντηση έρχεται από το ίδιο το αυτοκίνητο. Το οποίο διαθέτει ότι χρειάζεται για να δημιουργηθεί γύρω από αυτό μια πολυτελής αύρα μέσα από το μεταμοντέρνο ντιζάιν, τα προσεγμένα ποιοτικά υλικά, τον προηγμένο τεχνολογικό εξοπλισμό με την πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης.

Σίγουρα, οι βασικές εκδόσεις κινητήρων των δοκιμών μας δεν προσφέρουν τις επιδόσεις των ισχυρότερων. Αλλά οι εποχές που τα γκάζια πήγαιναν πακέτο με το ακριβό έχει περάσει ανεπιστρεπτί και ολίγον ενδιαφέρει όσους αναζητούν άνετες και λουσάτες μετακινήσεις. Ειδικά στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Και δεν το αναφέρω τυχαία αφού στην γκάμα του DS 3 Crossback υπάρχει και το ηλεκτρικό E-Tense (με ισχύ 136 ίππους και αυτονομία 300 χλμ.) που θα δούμε προς τα τέλη του χρόνου στα μέρη μας. Τέλος, να πούμε πως οι εκδόσεις με την παραμετροποίηση Grip Control θα είναι διαθέσιμες από το φθινόπωρο.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων DS & CITROEN

DS 3 Crossback – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.2 PureTech 100 1.5 BlueHDi 100
Κυβισμός 1.199 cc 1.499 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 90,5 mm 75,0 x 84,8 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 74 kW (101 PS) / 5.500 rpm 75 kW (102 PS) / 3.500 rpm
Ροπή 205 Nm (20,9 kgm) / 1.750 rpm 250 Nm (25,5 kgm) / 3.500 rpm
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων με υπερτροφοδότηση Common rail με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,9 sec 11,4 sec
Τελική ταχύτητα 181 km/h 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,6 lt/100 km 6,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,6 / 4,7 / 4,2 lt/100 km 4,2 / 3,7 / 3,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 44 lt 44 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 578 km 709 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 105-113 g/km 97-102 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy 4, 215/55 R18 Michelin Primacy 4, 215/55 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση 
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.118×1.791×1.534 mm
170 mm
4.118×1.791×1.534 mm
170 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.548/1.557 mm 1.548/1.557 mm
Μεταξόνιο 2.558 mm 2.558 mm
Χώρος αποσκευών 350-1.050 lt 350-1.050 lt
Απόβαρο 1.245 kg 1.280 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 21.800€

από 25.900€

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close