Mazda 3 1.8 SkyActiv-D [test drive]

Δοκιμάζουμε το πιο πρόσφατο μοντέλο της ιαπωνικής εταιρίας που έχει επιστρέψει για τα καλά στην ελληνική αγορά.

Έχει περάσει σχεδόν μια πενταετία από την απουσία της Mazda στην ελληνική αγορά. Και αν φέρω στο νου μου την τελευταία φορά που οδήγησα ένα «τριάρι», τότε πίσω από το τιμόνι του νέου 3 το διάστημα αυτό μοιάζει ακόμη μεγαλύτερο. Δεν είναι μόνο η εντελώς διαφορετική σχεδιαστικά φιλοσοφία του αυτοκινήτου με το μακρύτερο καπό, την εμφατική μάσκα και τους λεπτούς προβολείς. Τα οποία σε συνδυασμό με το κόμπακτ προφίλ δημιουργούν ένα πολύ όμορφο hatchback μήκους 4,46 μέτρων με κουπέ στιλ.

Είναι η γενικότερη αύρα του αυτοκινήτου που σου εκπέμπει μια upper αίσθηση με διακριτικό τρόπο. Κάτι που γίνεται αντιληπτό και στο εσωτερικό με το κάπως μινιμάλ αλλά άκρως ποιοτικό ταμπλό, ντυμένο σχεδόν ολόκληρο με μαλακό πλαστικό (τουλάχιστον στην πλούσια έκδοση εξοπλισμού της δοκιμής μας). Τα εξαιρετικά υλικά και το φινίρισμά τους δημιουργούν μια premium αίσθηση που δεν κανιβαλίζεται με υπερβολές.

Έτσι, στην κεντρική κονσόλα υπάρχει μια στενόμακρη οθόνη αφής 8,8’’ (που μας θυμίζει κάτι από Alfa Romeo Giulia) και χαμηλότερα μια μικρότερη οθόνη με τα χειριστήρια για το σύστημα κλιματισμού (σ.σ. πολύ όμορφη σχεδιαστική είναι η «προέκταση» με τους λεπτούς αεραγωγούς). Πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων υπάρχει ο πιεζοπεριστροφικός διακόπτης (πλαισιωμένους από άλλους σχετικούς) για την ρύθμιση διαφόρων συστημάτων και αλά Audi ξακρισμένος ο διακόπτης ρύθμισης της έντασης/ αναζήτησης του ηχοσυστήματος.

photos: nmarinopoulos

Πολύ όμορφος είναι ο πίνακας οργάνων που συνδυάζει τις αναλογικές με τις ψηφιακές ενδείξεις. Στο μέσο του ταχύμετρου υπάρχει μια μικρότερη οθόνη που απεικονίζει διάφορες πληροφορίες, ενώ περιμετρικά πολύ ενδιαφέρον έχε ο δείκτης μέσης κατανάλωσης και εκείνος της αυτονομίας καυσίμου. Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί, αλλά το Mazda 3 δεν το λες και το πιο ευρύχωρο της κατηγορίας του αφού προσφέρει απλά επαρκή απόσταση για τα κεφάλια και τα γόνατα των πίσω επιβατών. Επίσης, ο χώρος αποσκευών των 358 λίτρων είναι και αυτός μικρός.

Αν πάντως χωροταξικά το Mazda 3 κινείται στο μέσο όρο, όλα αλλάζουν για αυτούς που βρίσκονται στις μπροστινές θέσεις και ειδικότερα πίσω από το τιμόνι. Αυτό το hatchback είναι ένα από τα πιο ξεχωριστά της κατηγορίας του και αναμφίβολα από τα πιο ενδιαφέροντα οδηγικά βρίσκοντας την χρυσή τομή ανάμεσα στο σπορ στοιχείο και εκείνο της άνεσης. Ειδικά η ανάρτηση εντυπωσιάζει με το «βάθος» της και παρόλο που ο πίσω ημιάκαμπτος έχει σχετικά σφιχτή ρύθμιση. Προσέξτε, δεν μιλάμε για το πιο άνετο αυτοκίνητο, αλλά για το σπορ στήσιμό του (λαμβάνοντας υπόψη και τις 18άρες με τα 45άρια Toyo) θα μπορούσες να το πεις και έτσι. Εξαιρετική είναι και η ποιότητα κύλισης με αρχοντικό πάτημα που παραπέμπει σε μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας.

Κάτω από το καπό υπάρχει ένας turbo diesel 1.800άρης SkyActiv-D που αποδίδει 116 ίππους και 270 Nm ροπής (υπάρχει και δίλιτρος ατμοσφαιρικός SkyActiv-G με 122 άλογα). Μην σας εκπλήσσουν οι χαμηλές ιπποδυνάμεις για τα κυβικά των μοτέρ, αφού αυτή είναι η λογική των Γιαπωνέζων στην Mazda που «παίζουν» με την σχέση συμπίεσης (εδώ στο 14,8) και νέες μεθόδους καύσης με όφελος στην κατανάλωση καυσίμου (4,1 λίτρα/100 χλμ. η τυποποιημένη, 6,5 μικρά καταγράψαμε εμείς) και στην εκπομπή ρύπων (από 107 γρ. CO2/χλμ.).

Από εκεί και πέρα οι επιδόσεις είναι καλές και ανάλογες της ισχύος του μοτέρ. Αυτό που χρίζει ιδιαίτερης μνείας είναι η ακρίβεια του ηλεκτρομηχανικού τιμονιού και η εξαιρετική αίσθηση του επιλογέα έξι σχέσεων. Στοιχεία που κλασικά συνοδεύουν κάθε σύγχρονο Mazda συμβάλλοντας στην απολαυστική οδήγησή τους. Αυτός είναι και ένας από τους βασικούς παράγοντες για να αποκτήσει κανείς ένα νέο Mazda 3 με τις τιμές πώλησης να ξεκινούν από τις 27.661€ για το diesel μοντέλο της δοκιμής μας και από τις 25.290€ για το δίλιτρο βενζίνης.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MAZDA

Mazda 3 SkyActiv-D 1.8  – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.759 cc
Διάμετρος x διαδρομή 79,0 x 89,7 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 85 kW (116 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 270 Nm (27,5 kgm) / 1.600-2.600 rpm
Τροφοδοσία Κοινή γραμμή τροφοδοσίας με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,3 sec
Τελική ταχύτητα 194 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική – / 5,0 / – lt/100 km (WLTP)
Ρεζερβουάρ 51 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 784 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 107 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Toyo Proxes R51, 215/45 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.460 x 1.795 x 1.435 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.570 / 1.580 mm
Μεταξόνιο 2.725 mm
Χώρος αποσκευών 358-1.026 lt
Απόβαρο 1.299 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: από 27.661€
Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close