Make love, not CO2 [blog]

Η φετινή έκθεση της Φρανκφούρτης είχε πολλαπλά μηνύματα με την αυτοκινητοβιομηχανία να βρίσκεται σε ένα κομβικό σημείο.

Χιλιάδες ακτιβιστές έδωσαν βροντερό παρόν και στην φετινή έκθεση της Φρανκφούρτης διαμαρτυρόμενοι για τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων. «Make love not CO2» ήταν το βασικό πανό των ακτιβιστών της Greenpeace και λοιπών περιβαλλοντικών κινημάτων με αιτήματα όπως ο περιορισμός της κίνησης των αυτοκινήτων από τις πόλεις και η απαγόρευση των SUV.

Στα επόμενα χρόνια εκτιμώ πως θα ξεκινήσει ούτως ή άλλως η επιστροφή σε χαμηλότερα, πιο κλασικά και πιο αεροδυναμικά σχήματα. Αυτά δηλαδή που ταιριάζουν περισσότερο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που μπορούν να είναι μικρότερα σε μέγεθος και ταυτόχρονα να προσφέρουν μεγαλύτερους χώρους (χάρη στη μεγαλύτερη ελευθερία της διάταξης των μπαταριών και του/ των ηλεκτροκινητήρων). Επίσης, μικρότερες διαστάσεις συνεπάγεται και μικρότερο βάρος, χαμηλότερο ύψος καλύτερη αεροδυναμική. Και όλα αυτά μαζί ωφελούν την αυτονομία ενός ηλεκτρικού.

Visitors examining the ID.3 at the IAA.

Πλέον, οι κατασκευαστές δεν κρύβουν το άγχος τους για τα ηλεκτρικά που θα λανσάρουν. Πριν από καιρό ακούγαμε για booming και πως μέχρι το 2025 το 1 από τα 5 νέα επιβατικά που θα πωλούνται στην ΕΕ θα είναι ηλεκτρικό. Παράλληλα με τους υπερεκτιμημένους στόχους των κατασκευαστών έρχονται και πολλοί «γραφιάδες» να μπερδεύουν το electrified (δηλ. τα υβριδικά και plug-in υβριδικά) με τα electric cars (δηλ. τα καθαρά ηλεκτρικά μηδενικών ρύπων) και να πως δημιουργείται η εντύπωση πως σε μια πενταετία από σήμερα θα πλημμυρίσουμε στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Μακάρι, διότι αν γίνει αυτό θα σημαίνει πως ένα ηλεκτρικό θα έχει καταφέρει να γίνει φτηνότερο 30-50% σε χρόνο ρεκόρ. Κάτι που δεν πιστεύω να γίνει αφού όσο τα ηλεκτρικά θα αυξάνουν τις πωλήσεις τους, τόσο θα μειώνονται οι πριμοδοτήσεις. Λογικό, αφού σε κανέναν δεν αρέσει να χάνει λεφτά, ούτε στους κατασκευαστές, μήτε τα κρατικά ταμεία. Πάντως, σε βάθος δεκαετίας τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα φτηνύνουν τόσο ώστε ένα αυτοκίνητο πόλης σαν το VW e-up! να κοστίζει κάτω από τα 15 χιλιάρικα και ένα Nissan Leaf λίγο πάνω από τα 20. Τουλάχιστον έτσι, πρέπει να γίνει…

Για την αυτονομία δεν έχω περισσότερα να πω από όσα γράφουμε συνεχώς στο «καρότο». Θεωρώ πολύ βολική και αναμενόμενη την προσφορά των EV με διαφορετικής χωρητικότητας μπαταρίες ώστε ανάλογα να υπάρχουν φτηνότερες και ακριβότερες εκδόσεις. Κάποτε μιλούσαμε με τα κυβικά των κινητήρων, στο εξής θα μιλάμε με τα «ρεζερβουάρ» των ηλεκτρικών…

Για το δίκτυο φόρτισης τα πράγματα πάνε λίγο ανάποδα και ανισόρροπα. Ενώ θα έπρεπε η επέκταση του δικτύου να προηγηθεί των ηλεκτρικών παρατηρείται η διάδοση των σημείων φόρτισης να βρίσκεται λίγο πίσω. Σήμερα στην ΕΕ υπάρχουν 145.000 σημεία φόρτισης (δίχως να πληρούν όλα τις προδιαγραφές για «ταχεία» φόρτιση, π.χ. στα 50 kW) εκ των οποίων το 25% υπάρχει αφορά τέσσερις χώρες (Γερμανία, Βρετανία, Γαλλία, Ολλανδία). Σχεδόν σε όλες τις χώρες με μέσο όρο κάτω από ένα σημείο φόρτισης ανά 100 χιλιόμετρα το μερίδιο των ηλεκτρικών δεν ξεπερνά το 1% και είναι ενδεικτικό πως όταν δεν υπάρχει σωστό δίκτυο δεν μπορεί να προχωρήσει η ηλεκτροκίνηση. Στόχος των εταιριών είναι τα 2,8 εκ. σημεία φόρτισης έως το 2030.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close