Όπως φαίνεται, η Volkswagen προσπαθεί να κλείσει το συγκεκριμένο κεφάλαιο στη Γερμανική αγορά, έχοντας αυτή τη φορά απέναντί της ενώσεις καταναλωτών.
Σε αντίθεση με την αγορά των ΗΠΑ, οι Γερμανοί καταναλωτές δεν έχουν πει ακόμα τον τελευταίο τους λόγο. Μπορεί από την πλευρά της η εταιρία να συμφώνησε να αναβαθμίσει, χωρίς χρέωση, το λογισμικό όλων των αυτοκινήτων που εμπλέκονταν στο σχετικό σκάνδαλο, πολλοί όμως επέλεξαν τη δικαστική οδό. Η βασική δικαιολογία είναι ότι εξαπατήθηκαν, καθώς μόλυναν το περιβάλλον πολύ περισσότερο από όσο φαντάζονταν, διαβάζοντας τις προδιαγραφές ρύπων των αυτοκινήτων τους.
Τώρα η Volkswagen ανοίγει ένα κύκλο συνομιλιών με τη VZBZ, την Ομοσπονδία Γερμανικών Οργανώσεων Καταναλωτών, ελπίζοντας να δώσει μία καθολική λύση στο πρόβλημα. Το εάν τελικά καταλήξουν σε κάποιο συμβιβασμό, είναι νωρίς να το προδικάσουμε. Τα δύο μέρη πάντως κρατάνε χαμηλούς τόνους και δείχνουν ενδιαφέρον για μία κοινά αποδεκτή λύση.
Αξίζει να αναφερθεί ότι το όλο σκάνδαλο με τις εκπομπές ρύπων έχει κοστίσει μέχρι στιγμής πάνω από 30 δις ευρώ στον όμιλο VW. Μάλιστα οι Γερμανικές αρχές κάθε άλλο παρά δείχνουν να το έχουν αφήσει πίσω τους. Ενδεικτικά, τον προηγούμενο μήνα πραγματοποίησαν αιφνιδιαστική έφοδο και έλεγχο στα κεντρικά της φίρμας, έχοντας ως επίκεντρο τη νεότερη σειρά κινητήρων ΕΑ 288, η οποία αντικατέστησε την προηγούμενη, ΕΑ 189, που ήταν και η πρωταγωνίστρια του Dieselgate.