ΔΟΚΙΜΕΣ

BMW M135i vs Renault Megane RS 280 [test drive]

Λένε πως ο καλύτερος τρόπος για να αντισταθείς σε έναν πειρασμό, είναι πολύ απλά να υποκύψεις σε αυτόν.

Κάπως έτσι έχουν τα πράγματα για τα δύο αυτοκίνητα του συγκριτικού μας. Από την στιγμή που έτυχε να συμπέσουν οι ημερομηνίες διάθεσης τους, δεν μπορούσαμε παρά να υποκύψουμε στον πειρασμό και να τα βάλουμε απέναντι στο ένα με το άλλο. Από την μια έχουμε την BMW M135i, την ισχυρότερη έως τώρα έκδοση της νέας Σειράς 1 που έχει περάσει στην προσθιοκίνητη εποχή της. Εδώ ως τετρακίνητη και δίλιτρη με 306 άλογα (bye-bye o εξακύλινδρος).

Και απέναντι έχουμε ένα από τα ταχύτερα προσθιοκίνητα παραγωγής που έχει «γράψει» ταχύτερους χρόνους σε διάφορες πίστες του πλανήτη. Συστάσεις για το Renault Megane RS προφανώς και δεν χρειάζονται. Στη νέα του εκδοχή έχει κάτω από το καπό του δεν έχει κάποιο δίλιτρο αλλά τον 1.800άρη της Alpine που αποδίδει 280 ίππους (στο πρόσφατο facelift έγιναν 300), ενώ στην φαρέτρα του έχει και το 4Control της ενεργητικής τετραδιεύθυνσης.

Και τα δύο hot-hatches έχουν αυτόματα κιβώτια. H ΒΜW έχει αυτό της ZF, με μετατροπέα ροπής και 8 σχέσεις, ενώ το Renault έχει διπλού συμπλέκτη με 6 σχέσεις. Στα χαρτιά και τα δύο έχουν το 0-100 χλμ./ώρα κάτω από τα 6 δευτερόλεπτα με την BMW να εμφανίζεται ταχύτερη κατά ένα δευτερόλεπτο. Προφανώς, την καλύτερη εκκίνηση από στάση την βοηθά και η τετρακίνηση.

photos: nmarinopoulos

Εξωτερικά και τα δύο αυτοκίνητα έχουν όλα τα απαραίτητα για να δείχνουν την ανωτερότητα τους από τις πιο ταπεινές εκδόσεις τους. Υπάρχουν μεγαλύτερες εισαγωγές μπροστά, σπόιλερ και διαχύτες, τονισμένους θόλους, εντυπωσιακές ζάντες από το πλάι και δύο ακριανές απολήξεις για την BMW, μια κεντρική μεγαλύτερη για τo Renault. Και στα δύο μοντέλα υπάρχει ηλεκτρονικό κλαπέτο για σπέσιαλ ήχο, ο οποίος αλλάζει με την αλλαγή προφίλ οδήγησης. Στην M135i γίνεται από το κλασικό διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, στο Megane RS από το μενού ή τον σχετικό RS διακόπτη στο ταμπλό.

Στο εσωτερικό τα πάντα είναι hot με σπορ καθίσματα που συγκρατούν όσο χρειάζεται, χοντρή λαβή των τιμονιών με σιρίτι για το RS, ψηφιακά όργανα με πλήθος πληροφοριών και οθόνες αφής. Σε λεπτομέρειες δεν θα μπω αφού τις ξέρουμε πάνω-κάτω από τις άλλες εκδόσεις των μοντέλων και απλά οι διαφορές αποτυπώνονται και είναι ανάλογες στην τιμή των δύο αυτοκινήτων (με την BMW να έχει ως συνήθως πολλά έξτρα). Αυτά για να έχετε μία γενικότερη εικόνα πριν βάλουμε μπροστά τις turbo μηχανές.

Και πάμε στο δια ταύτα, το οποίο δεν είναι άλλο από το πως πάνε και πως στρίβουν τα δύο αυτά «εργαλεία». Η BMW είναι μια πιο all-round επιλογή με πιο ήπιο φαινομενικά χαρακτήρα. Και ενώ το Megane RS μπορεί να μην ταξιδεύει τόσο ήσυχα όσο η αντίπαλός της καταφέρνει να έχει καλά για το χαρακτήρα του επίπεδα άνεσης. Πάντως, στο ταξίδι η BMW είναι σαφώς πιο ήσυχη στον ανοιχτό δρόμο με λιγότερα ντεσιμπέλ να φτάνουν στα αυτιά σου. Από την άλλη, χάρη στα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ για την BMW και στα υδραυλικά bump stop στα αμορτισέρ (όπως και το Clio RS, καταργούν τα ελαστικά στοπ και μαζί τα κοπανήματα όταν η ανάρτηση τερματίζει) και τα δύο αυτοκίνητα δεν σε ταλαιπωρούν στα σκοροφαγωμένα οδοστρώματα.

Η BMW είναι δυνατή. Τόσο όσο ο ισχυρότερος τετρακύλινδρος που έχει κατασκευάσει ποτέ η γερμανική εταιρία. Είναι στρωτός και γραμμικός, έστω και αν έχει ένα μικρό lag στις χαμηλές σ.α.λ. Το μοτέρ του Renault δεν εμφανίζει υποψία υστέρησης και ας υπολείπεται σε κυβικά. Μάλιστα το RS καταφέρνει να σε φτιάχνει περισσότερο από την M135i αφού στα σπορ προγράμματα τα κοχλάσματα από το πίσω μέρος είναι πολύ πιο έντονα φτιάχνοντας σου την διάθεση.

Και ενώ το μοτέρ της M135i είναι πιο δυνατό την διαφορά έχει να κάνει το καταπληκτικό σε σετάρισμα διπλόδισκο κιβώτιο της Renault. Το οποίο κατεβάζει και ανεβάζει ταχύτατα και πάντα πρόθυμα σε όποιες rpm και αν του το ζητήσεις και με τέτοιο τρόπο που θυμίζει αγωνιστικό. Και το οκτάρι της BMW είναι μια χαρά. Αλλά στο σπορ πρόγραμμα λειτουργεί λίγο πιο επιθετικά απ’ ότι θα έπρεπε αλλάζοντας κάπως άγαρμπα και με ένα μικρό «κλότσημα». Το RS έχει και μεγαλύτερα «φεραρικά» paddles για αλλαγές, σημειώστε πως στην manual επιλογή και τα δύο κρατάνε την σχέση μέχρι και τον κόφτη.

Κοντά και πέρα από το όριο η M135i στρίβει όπως έρχεται έχοντας αρκετά ατού. Το πρώτο και βασικό είναι η τετρακίνηση που νιώθεις τον πολύδισκο συμπλέκτη να κουμαντάρει το πίσω άξονα. Στα πιο κλειστά κομμάτια το μπροστινό διαφορικό Torsen μαζεύει την υποστροφή και σε συνεργασία το φρενάρισμα των εσωτερικών τροχών και τα λοιπά ηλεκτρονικά. Με τα ηλεκτρονικά εκτός μπορείς πάντως να παίξεις και να γλιστρήσεις ως ένα σημείο. Και ενώ η BMW έχει πει πως η M135i θα είναι το ταβάνι της νέας Σειράς 1 (δηλ. τα Audi S3 και Mercedes AMG45 θα ξεμείνουν από έναν ευθύ αντίπαλο) πάμε στο Megane RS το οποίο κινείται σε ένα δικό του διαφορετικό τέμπο.

Όπως το γράφει και το όνομα του (RS) εδώ σχεδόν τα πάντα είναι πιο έντονα. Δεν υπάρχει το GT στοιχείο που έχει η BMW. Αυτό το hatch είναι φτιαγμένο για να στρίβει με την αρχοντιά ενός «πιστάδικου». Το τιμόνι είναι απλά εξαιρετικό σε ακρίβεια και βάρος. Όπως της BMW, αλλά καλύτερο. Στην εκκίνηση σπινάρει, αλλά δίχως ίχνος torque-steering, όπως και καθαρός αντίπαλος του (το Honda Civic Type R). Και παρόλο που δεν υπάρχει μπλοκέ διαφορικό (προνόμιο της Cup) το Megane RS έχει έναν δικό του τρόπο να μπαίνει και να βγαίνει από τις στροφές εμπνέοντας σου απόλυτη σιγουριά. Μπορεί να μην έχει κίνηση στους δύο άξονες αλλά με το πρώτο πλασάρισμα αντιλαμβάνεσαι την δουλειά που κάνει η ενεργητική τετραδιεύθυνση και πως βελτιώνει τον ημιάκαμπτο.

Συμπερασματικά έχουμε δύο υπέροχα hot-hatches που απευθύνονται σε διαφορετικά προφίλ οδηγών. Και το κυριότερο με διαφορετικά πορτοφόλια αφού η BMW Μ135i ξεκινά από τα 59.300€ για να προσφέρει ότι χρειάζεται κάποιος που θέλει να κινείται ταχύτατα, να ταξιδεύει πιο άνετα και να απολαμβάνει ένα premium διάκοσμο. Από την άλλη, το Renault Megane RS απευθύνεται στον πιο «ραλλύ» τύπο ή αν θέλετε σε εκείνον που ξέρει τι ζητά. Εδώ δεν υπάρχουν ημίμετρα και συμβιβασμοί σε ότι αφορά στην σπορ οδήγηση. Και αυτό θα επιλέξω, όχι μόνο λόγω τιμής (από 43.480€ με το αυτόματο EDC, από 41.880€ με το χειροκίνητο 6άρι)… αλλά και λόγω τιμής και σεβασμό απέναντι σε κάθε ρομαντικό petrolhead…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων BMW
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων RENAULT

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ BMW M135i xDrive Renault Megane RS 280 EDC
Κυβισμός 1.998 cc 1.798 cc
Διάμετρος x διαδρομή 82,0 x 94,6 mm 79,7×90,1 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 225 kW (306 PS) / 4.500-6.250 rpm 205 kW (280 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 450 Nm (45,9 kgm) / 1.750-5.000 rpm 390 Nm (39,8 kgm) / 2.400-4.800 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,8 sec 5,8 sec
Τελική ταχύτητα 250 km/h 250 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 11,5 lt/100 km 11,0 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή (WLTP) 7,9 lt/100 km 7,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 434 km 454 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 179 g/km (NEDC: 155) 187 g/km (NEDC: 171)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής Αυτόματο 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας με ενεργητική τετραδιεύθυνση
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ αεριζόμενοι δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone, 225/40 R18 Bridgestone Turanza T005, 245/35 R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση 
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.319×1.799×1.434 mm 4.364×1.875×1.435 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.560/1.563 mm 1.615/1.596 mm
Μεταξόνιο 2.670 mm 2.669 mm
Χώρος αποσκευών 380-1.200 lt 384-1.247 lt
Απόβαρο 1.600 kg 1.535 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 59.300€

από 43.480€ (από 41.880€ με το μηχανικό 6άρι)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Ένα σχόλιο

  1. Ουτε καν μπορει να κοντραρει το Μ135 το RS σε κανενα τομεα !
    Οι Γερμανοι εχουν χασει τα ΠΑΝΤΑ σε ολες τις κατηγοριες , οσο και να προσπαθειτε να μας πεισετε για το αντιθετο !

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!