NEAΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Κορωνοϊός: Πόσο έχει περιορίσει η πανδημία του κορωνοϊού τις μετακινήσεις μας;

Με βάση λοιπόν τα στοιχεία της TomTom και την επεξεργασία του από το έγκυρο γερμανικό Spiegel η κίνηση στους δρόμους των ευρωπαϊκών μητροπόλεων έχει περιοριστεί σε πρωτόγνωρα επίπεδα.

Σύμφωνα με μια καινούργια καταμέτρηση του Γαλλικού Πρακτορείου περισσότερα από 3 δισεκατομμύρια άνθρωποι -το 1/3 δηλαδή του παγκόσμιου πληθυσμού- σε περίπου 70 χώρες είναι σε καραντίνα προκειμένου να αντιμετωπιστεί η πανδημία του κορωνοϊού. Φυσικά αυτό έχει επιπτώσεις στις μετακινήσεις μας, τόσο με το αυτοκίνητο, όσο και με τα αεροπλάνα, ενώ επιπτώσεις υπάρχουν και στην κίνηση των πλοίων.

Με συστήματα πλοήγησης της TomTom εξοπλίζεται το 10 με 20% των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους και αποτελεί μια καλή ένδειξη για το κυκλοφοριακό. Όπως προκύπτει από το διάγραμμα, που συγκρίνει την κίνηση στους δρόμους 9 ευρωπαϊκών πόλεων στις 20 Μαρτίου με αυτήν στις 24 Ιανουαρίου, στις πόλεις όπου η πανδημία είναι ιδιαίτερα έντονη -Παρίσι, Μαδρίτη, Μπέργκαμο Μιλάνο- η κίνηση έχει πέσει κάτω από το 1/5 της συνηθισμένης. Μικρότερη αλλά αισθητή είναι και η μείωσή της στις γερμανικές πόλεις και στη Βιέννη, αλλά φανταζόμαστε πως στις ημέρες που έχουν μεσολαβήσει από τις 20 Μαρτίου μέχρι σήμερα έχουν μειωθεί και άλλο.

Ενδιαφέρον έχουν και τα μεμονωμένα διαγράμματα για την κίνηση ανά ημέρα στους δρόμους των πόλεων που έχουν πληγεί ιδιαίτερα από τον κορωνοϊό και η σύγκρισή της με τη Βιέννη στην οποία η κατάσταση είναι κάπως καλύτερη.

Πέρα από την κίνηση στους δρόμους έχει μειωθεί και αυτή στο αέρα, όπως διαφαίνεται και από τo διάγραμμα που ακολουθεί και συγκρίνει τη μεταβολή των εμπορικών πτήσεων ανά εβδομάδα (KW) του 2019 και του 2020. Όπως φαίνεται την 12 η εβδομάδα της χρονιάς που διανύουμε υπήρχε κάθετη πτώση του αριθμού των πτήσεων.

Η οποία φαίνεται και από τον αριθμό των απογειώσεων την Τρίτη κάθε εβδομάδας σε 4 σημαντικά αεροδρόμια του κόσμου. Σε αυτό του Πεκίνο (Peking στα Γερμανικά) είναι σαφής η κορύφωση της πανδημίας, όπως σαφής είναι και πως εξελίσσεται στις άλλες χώρες. Ακόμα χειρότερη είναι η κατάσταση στα κρουαζιερόπλοια, καθώς ελάχιστα πλέον πλοία με μήκος πάνω από 150 μέτρα είναι ενεργά. Ενδιαφέρον έχουν και τα παρακάτω διαγράμματα.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button