Στόχος είναι η κλιμάκωση της προσθετικής κατασκευής σε βιομηχανικά επίπεδα και η καθιέρωσή της σε διάφορους τομείς -πρωτίστως στην εξέλιξη και παραγωγή των οχημάτων- με πλεονεκτήματα κόστους.
Τα εν λόγω εξαρτήματα προορίζονται για το αμάξωμα και τον κλωβό επιβατών και είναι εξαιρετικά λειτουργικά και ανθεκτικά. Μεταλλικά εξαρτήματα κατασκευάζονται τώρα μέσω τήξης με δέσμη λέιζερ (laser beam melting). Στην παραγωγή, τα μεταλλικά εξαρτήματα που προέρχονται από τρισδιάστατη εκτύπωση τοποθετούνται σε αμαξώματα οχημάτων με μία σχεδόν πλήρως αυτοματοποιημένη διαδικασία – όπως π.χ. τα πολυμερή εξαρτήματα και το μεταλλικό υπόστρωμα για το πάνελ επένδυσης.
Ο βαθμός στον οποίο η προσθετική κατασκευή μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην παραγωγή εξαρτημάτων διαπιστώθηκε στα πρώτα στάδια της εξέλιξης των οχημάτων. Μηχανικοί και εμπειρογνώμονες παραγωγής και υλικών εξέτασαν εκατοντάδες εξαρτήματα, εστιάζοντας στα οικονομικά οφέλη της νέας τεχνολογίας και στα πλεονεκτήματα βάρους και γεωμετρίας συγκριτικά με εκείνα που παράγονται με συμβατικές μεθόδους.
Η επιλογή εξαρτημάτων για 3D εκτύπωση έγινε με βάση μία σειρά κριτηρίων και απαιτήσεων, που προσδιορίστηκαν και μεταφράστηκαν στη ‘γλώσσα των μηχανών’ με τη βοήθεια των επιστημόνων δεδομένων.
Εξαρτήματα που μέχρι πρότινος ήταν σχεδόν αδύνατον να υλοποιηθούν κατασκευάζονται πλέον μέσω παραγωγικής σχεδίασης, που χρησιμοποιεί υπολογιστικούς αλγόριθμους για ταχεία εξέλιξη. Μέσα από τη συνεργασία ειδικών και υπολογιστών δημιουργούνται εξαρτήματα που κάνουν βέλτιστη χρήση υλικών στην παραγωγή. Πολλές εφαρμογές είναι εφικτές χάρη στην παραγωγική σχεδίαση, ενώ οι τεχνολογίες τρισδιάστατης εκτύπωσης είναι κατάλληλες και για τη δημιουργία περίπλοκων μορφών και δομών, που μέχρι πρότινος ήταν ανέφικτα με συμβατικά εργαλεία.
Τα εξαρτήματα είναι περίπου 50% ελαφρύτερα από τα εφάμιλλα συμβατικά και πετυχαίνουν βέλτιστη αξιοποίηση του διαθέσιμου χώρου, όπως στην περίπτωση του αποσβεστήρα στο πορτμπαγκάζ.