ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

BMW Group: Περισσότερα ηλεκτρικά, περισσότερο λίθιο!

Μέχρι το 2030, τουλάχιστον οι μισές από τις παγκόσμιες πωλήσεις της εταιρείας αναμένεται να προέρχονται από αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Κάτι που θα αυξήσει τις ανάγκες για λίθιο, ένα σημαντικό υλικό για την παραγωγή μπαταριών.

Γι’ αυτό το λόγο, η εταιρεία θα προμηθεύεται λίθιο από ένα δεύτερο κορυφαίο προμηθευτή, την Livent που εδρεύει στην Αμερική. Η αξία της πολυετούς σύμβασης ανέρχεται συνολικά στα 285 εκατομμύρια ευρώ. Η Livent θα προμηθεύει λίθιο απευθείας στους κατασκευαστές κυψελών μπαταριών του BMW Group από το 2022.

Το BMW Group ήδη υπέγραψε σύμβαση για την προμήθεια λιθίου από εξόρυξη πετρωμάτων στην Αυστραλία το 2019. Τώρα, η εταιρεία διευρύνει τη βάση προμηθευτών της και επιπρόσθετα προμηθεύεται λίθιο από την Αργεντινή, όπου η πρώτη ύλη λαμβάνεται από την άλμη των αλυκών. Η Livent εφαρμόζει μία καινοτόμα μέθοδο, η οποία δίνει έμφαση στη βιώσιμη χρήση νερού και ελαχιστοποιεί τις επιπτώσεις στα τοπικά οικοσυστήματα και τις κοινότητες. Επίσης, η εταιρεία θα προσφέρει σημαντικά στοιχεία στη μελέτη με θέμα την εξόρυξη βιώσιμου λιθίου που έχει αναθέσει το BMW Group.

Το BMW Group προμηθεύεται κρίσιμες πρώτες ύλες όπως το λίθιο και το κοβάλτιο απευθείας από παραγωγούς και το διαθέτει στους προμηθευτές κυψελών μπαταριών. Με αυτό τον τρόπο, η εταιρεία διασφαλίζει απόλυτη διαφάνεια σε ότι αφορά την προέλευση και τις μεθόδους εξόρυξης των υλικών.

Βιώσιμη εξόρυξη λιθίου στην Αργεντινή

Στις αλατολίμνες στην περιοχή των συνόρων μεταξύ Αργεντινής, Βολιβίας και Χιλής βρίσκονται σχεδόν τα μισά από τα παγκόσμια αποθέματα λιθίου. Στη συμβατική εξόρυξη λιθίου, το αλμυρό νερό από τις υπόγειες λίμνες αντλείται από το έδαφος και εξατμίζεται σε ρηχές κοιλότητες.

Η Livent συλλέγει το λίθιο από μία αλυκή στη Β. Αργεντινή, χρησιμοποιώντας μία κατοχυρωμένη μέθοδο που είναι εξαιρετικά βιώσιμη. Για ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων στο οικοσύστημα της περιοχής, η περισσότερη από την άλμη που χρησιμοποιείται επιστρέφει απευθείας στο φυσικό περιβάλλον και δεν εξατμίζεται.

Έτσι διατηρείται σε μεγάλο βαθμό την ισορροπία μεταξύ των στρωμάτων άλμης και των υπόγειων υδροφόρων στρωμάτων. Διαλύτες και άλλα χημικά δεν έρχονται σε επαφή με το περιβάλλον κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας. Επίσης, απαιτείται πολύ λιγότερος χώρος επειδή σπάνια χρησιμοποιούνται κοιλότητες εξάτμισης. Η εταιρεία συμμετέχει επίσης σε τοπικά εκπαιδευτικά προγράμματα και μέτρα υποδομής.

Μελέτη νερού για την εξόρυξη λιθίου σε συνεργασία με Πανεπιστημιακά Ιδρύματα της Αλάσκας και της Μασαχουσέτης.

Το BMW Group και η BASF ανέθεσαν μία επιστημονική ανάλυση της χρήσης νερού σε διαφορετικές μεθόδους εξόρυξης λιθίου στη Νότια Αμερική από το University of Alaska Anchorage και το University of Massachusetts στα τέλη του 2020.  Η μελέτη θα διερευνήσει τις επιπτώσεις της εξόρυξης λιθίου στα τοπικά αποθέματα νερού και στα οικοσυστήματα των περιοχών.

Στόχος είναι να βελτιωθεί η επιστημονική κατανόηση της σχέσης μεταξύ φρέσκου νερού και υδροφορέων άλμης λιθίου, για την αξιολόγηση διαφορετικών τεχνολογιών, κάτι που θα αποτελέσει τη βάση για την αξιολόγηση της βιώσιμης εξόρυξης λιθίου. Η μελέτη θα προσφέρει στις εταιρείες μία επιστημονική βάση για τη λήψη πιο εμπεριστατωμένων αποφάσεων πάνω στη βιώσιμη εξόρυξη λιθίου στη Λατινική Αμερική. Τα αποτελέσματα της μελέτης θα είναι διαθέσιμα το πρώτο τρίμηνο του 2022.

Τήρηση των αυστηρών προτύπων της IRMA για την εξόρυξη λιθίου.

Το BMW Group έγινε ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο που προσχώρησε στην πρωτοβουλία Initiative for Responsible Mining Assurance (IRMA) στις αρχές του 2020. Η IRMA είναι μία πρωτοβουλία πολλών ενδιαφερομένων μερών και έχει αναπτύξει οδηγίες για την υπεύθυνη εξόρυξη πρώτων υλών και υλικών και έχει θεσπίσει αυστηρούς κανόνες για την συμμόρφωση με περιβαλλοντικά και κοινωνικά πρότυπα.

Το BMW Group έχει θέσει ως στόχο την πιστοποίηση των εταιρειών εξόρυξης σύμφωνα με αυτό το πρότυπο στο μέλλον. Κατόπιν υπόδειξης του BMW Group, η Livent έχει γίνει τώρα δόκιμο μέλος της IRMA, που σημαίνει ότι έχει δεσμευτεί να υποβληθεί σε ανεξάρτητο έλεγχο. Η Livent είναι η πρώτη εταιρεία με εξορυκτικές δραστηριότητες στην Αργεντινή που έχει προβεί σε αυτή τη δέσμευση και μία από τις πρώτες εταιρίες εξόρυξης λιθίου στον κόσμο που πραγματοποιεί κάτι τέτοιο.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Ένα σχόλιο

  1. Εκτός από λίθιο για την κατασκευή ενός EV απαιτούνται και εξαιρετικά μεγάλες ποσότητες χαλκού, πολύ περισσότερες από ότι μπορούμε να φανταστούμε.
    Αυτά τα δύο στοιχεία θέτουν όρια στην μαζική κατασκευή EV. Επίσης δεν θα είναι η επικράτηση των EV τόσο εύκολη και εκτεταμένη (πλήρης αντικατάσταση των συμβατικών οχημάτων) όσο διακηρύσσουν οι θιασώτες της ηλεκτροκίνησης.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button