MUST_READTRENDINGΔΟΚΙΜΕΣ

Porsche Taycan 4S [test drive]

Κοιτώντας το σήμα στο καπό, δεν μπορείς να έχεις αμφιβολία. Μία μικρή, ίσως, καθώς αντί για κάποιο Boxer η Taycan κρύβει στα σπλάχνα της μπαταρίες. Οπότε; Είναι αυτό το τέλος μίας εποχής;

Προτού ξεκινήσουμε να μιλάμε για το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Porsche, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε το εξής. Η Taycan ΔΕΝ ήρθε να αντικαταστήσει την 911. Μιλάμε για ένα διαφορετικό αυτοκίνητο, με διαφορετική πρόωση και διαφορετική φιλοσοφία. Και αν αυτό δείχνει για κάποιους σαφές, πιστέψτε μας, δεν είναι για όλους.

Για όσους έχουν πρότερες εμπειρίες με τις προτάσεις του Zuffenhausen, είναι πολύ εύκολο να αρχίσουν τις συγκρίσεις. Αν είναι εντυπωσιακό στην όψη; Φυσικά και είναι. Πολύ περισσότερο από μία Carrera (θου Κύριε…). Είναι όμως και πολύ μεγαλύτερο, πολύ βαρύτερο, ενώ όταν κοιτάς από τον πλευρικό καθρέφτη, βλέπεις απλά το δρόμο πίσω, δεν γεμίζουν τα μάτια σου από κάποια εντυπωσιακά καπούλια.

Τι είναι η Taycan; Πρακτικά ένας συνδυασμός Executive car και Gran Turismo. Με καλώδιο. Εάν τη δείτε από κοντά -που αντικειμενικά δείχνει ακόμα πιο όμορφη- θα αντιληφθείτε πως μιλάμε για ένα αυτοκίνητο σχεδόν στο μήκος της Panamera. Με δύο επιπλέον πόρτες και δύο επιπλέον θέσεις, από αυτές που χωράνε και κανονικούς, ενήλικους επιβάτες, πέρα από κάποιο σακάκι.

Οι πρώτες συστάσεις τελειώνουν την ώρα που ανοίγει η πόρτα του οδηγού. Και, κοιτώντας στο εσωτερικό, το μάτι χάνεται. Κυρίως στις μεγάλες ψηφιακές επιφάνειες, που λειτουργούν συμβιωτικά με το καφέ, εξαιρετικής ποιότητας δέρμα. Εδώ κυριαρχεί η τεχνολογία και η πολυτέλεια. Και παίρνει ώρα μέχρι να συνειδητοποιήσεις πως οι interior designers της Porsche έκρυψαν και μία δύο “πολεμικές” πινελιές, στο Sport Chrono και στον περιστροφικό επιλογέα των οδηγικών modes, στο τιμόνι.

Το μπουτόν της εκκίνησης βρίσκεται παραδοσιακά εξ ευωνύμων του τιμονιού, αυτό όμως μικρή σημασία έχει, καθώς αρκεί κάνεις να επιλέξει το D στο κιβώτιο και να ξεκινήσει, χωρίς περιττές κινήσεις. Το ηλεκτρικό κάθισμα προσφέρει πάμπολες ρυθμίσεις και θα αγκαλιάσει όμορφα το σώμα, χωρίς να το παρακάνει, στο όνομα της όποιας πλευρικής στήριξης.

Εάν μιλάμε για την πρώτη επαφή, καλό είναι να αφιερώσει κανείς λίγο χρόνο στον ψηφιακό κόσμο που εκτείνεται μπροστά του. Ο ηλεκτρονικός πίνακας των οργάνων παραμετροποιείται παντοιοτρόπως. Το σύστημα κλιματισμού, στη δική του οθόνη, θέλει λίγη ώρα να το συνηθίσεις, ενώ κάποια ώρα θα απαιτήσει και το infotainment. Το τελευταίο, μάλιστα, αποτελείται από δύο διαδοχικές οθόνες, η μία εκ των οποίων προσφέρεται αποκλειστικά για χρήση από το συνοδηγό.

Και κάπως έτσι, έρχεται πλέον η ώρα… Για όσους έχουν οδηγήσει κάποιο ηλεκτρικό όχημα, γνωρίζουν πως η έλλειψη καμπυλών ισχύος-ροπής προσφέρει ένα ισχυρό ατού στη φάση της επιτάχυνσης. Εδώ, βέβαια, δεν μιλάμε για ένα από τα συμβατικά ηλεκτρικά των 100-200 ίππων που κυκλοφορούν συνήθως στην πιάτσα. Μιλάμε για ένα τετρακίνητο μοντέλο 530 ίππων, με 640 Nm ροπής και με μία state-of-the-art ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800 Volt.

Σε απλά Ελληνικά, η επιτάχυνση είναι καθηλωτική. Η ακαριαία απόκριση του δεξιού πεντάλ, σε συνδυασμό με τη βία που η αδράνεια σε κολλάει στο κάθισμα, σε κάνουν να βγάζεις το καπέλο στο θαυμαστό καινούριο κόσμο που ανοίγεται μπροστά σου. Μιλώντας με νούμερα, η Taycan 4S ολοκληρώνει τη διαδικασία του 0-100 km/h σε τέσσερα στρογγυλά δευτερόλεπτα. Και αυτή είναι η μικρή έκδοση! Η Turbo S, των 761 PS, κοιτάζει στα μάτια την 918 Spyder των 2,8 δευτερολέπτων!

Τι γίνεται όμως στις στροφές; Πόσο μπορεί να τολμήσει κανείς, δεμένος επάνω σε 2.200+ κιλά βάρους; Εκεί το λόγο παίρνουν οι μηχανικοί της Porsche, κάνοντας τα γνωστά μαγικά τους. Προσπαθώντας να είμαστε όσο το δυνατό πιο αυστηροί, η Taycan δεν έχει ούτε το ζύγισμα, ούτε την ακρίβεια και το πάτημα μίας 911. Αυτό όμως δεν ήταν ποτέ το ζητούμενο. Ως αυτόνομη οντότητα, καταφέρνει να είναι ιδιαίτερα γρήγορη παντού, τόσο σε κλειστά, όσο και σε ανοικτά κομμάτια. Και σίγουρα πιο ευχάριστη από μία Panamera.

Υπό φυσιολογικές συνθήκες, η λειτουργία Normal δείχνει ιδανική για να μετακινείται κανείς με στιλ και άνεση. Εάν ωστόσο αποφασίσει να ευχαριστηθεί τη διαδρομή, τότε τα modes  Sport και Sport Plus, αποτελούν μονόδρομο. Όχι μόνο γιατί επεμβαίνουν στις αναρτήσεις, χαμηλώνοντας αρκετά εκατοστά ολόκληρο το αυτοκίνητο, αλλά γιατί αλλάζουν ταυτόχρονα την αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης και γενικότερα τα δυναμικά χαρακτηριστικά του.

Εδώ σχεδόν εκμηδενίζεται η άνεση και η απόσβεση των ανωμαλιών. Περνάνε μέσα τα πάντα και εσύ αρχίζεις να διαβάζεις με ακρίβεια το ανάγλυφο του οδοστρώματος. Ακόμα και διαδρομές γνώριμες, είναι σαν να τις κάνεις για πρώτη φορά. Και όσο για τις κλίσεις, δεν τίθεται θέμα συζήτησης.

photos: nmarinopoulos

Κερασάκι σε όλα τα παραπάνω είναι ο ήχος. Αυτό που λες πως θα σβήσει με το τέλος των εξακύλινδρων boxer, έρχεται να σε διαψεύσει. Αλλάζοντας πρόγραμμα, την ίδια στιγμή αλλάζει ολόκληρη η χροιά του αυτοκινήτου. Ένα πιο μπάσο, ηλεκτρικό αλλά όχι ψεύτικο σφύριγμα έρχεται να γεμίσει το χώρο. Και αυτό είναι καθηλωτικό, με τον τρόπο του. Καταφέρνει αβίαστα να σου ανεβάσει τους παλμούς, χωρίς να ακούγεται εξάτμιση ή σφύριγμα turbo. Και για αυτό, οι άνθρωποι της εταιρίας αξίζουν για μία ακόμη φορά συγχαρητήρια.

Αν κάνει η Taycan 4S για καθημερινή χρήση; Οπωσδήποτε ναι, από τη στιγμή που δεν χρειάζεται ούτε να ιδρώνεις, ούτε να κοπανιέσαι πίσω από το τιμόνι της. Τουναντίον. Η αυτονομία που προσφέρει ο συσσωρευτής των 71 kWh επαρκεί για 300+ km, σε φυσιολογικές συνθήκες. Και χάρη στο προηγμένο ηλεκτρικό της κύκλωμα, φορτίζει και αρκετά γρήγορα, καθώς ειδικά σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος, μπορεί να σηκώσει μέχρι και 225 kW! Εάν αυτό είναι το πρώτο δείγμα γραφής της Porsche στην ηλεκτροκίνηση, ανυπομονούμε για τη συνέχεια.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων PORSCHE

Porsche Taycan 4S – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ
Τύπος, τροφοδοσία 2 Σύγχρονοι ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη AC
Μέγιστη ισχύς, ροπή 390 kW (530 PS), 640 Nm
Θέση Εμπρός και πίσω, εγκάρσια τοποθέτηση
Μπαταρία Λιθίου-ιόντων (li-on), 800 V, 11 kW (on-board charger), υγρόψυκτη
Θέση Στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο
Χρόνος φόρτισης Φόρτιση AC στα 11 kW: 8 ώρες
Ταχυφόρτιση DC (50 kW): 93 λεπτά για το 80%
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,0 sec
Τελική ταχύτητα 250 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής 21 kWh/100 km, 23,7 kWh/100 km
Εργοστασιακή αυτονομία 408 km (WLTP)
Χωρητικότητα μπαταρίας 71,0 kWh
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 300-350 km (ανάλογα το πρόγραμμα κίνησης)
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή
Εκπομπή CO2 0 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 2 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Πολλαπλών συνδέσμων / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli P Zero, 265/35 ZR21 – 305/30 ZR21
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.963 × 1.966 × 1.379 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.710/1.694 mm
Μεταξόνιο 2.900 mm
Χώρος αποσκευών 407 lt
Απόβαρο 2.215 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 110.900€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button