Σε εργαλείο πρώτης ανάγκης εξελίσσεται για τον οδηγό της Αθήνας, ο σύνδεσμος της ελληνικής αστυνομίας , που αφορά την κίνηση στους δρόμους της πρωτεύουσας, καθώς με την άρση του Lockdown, τείνει να γίνει ανυπόφορη για όλους.
Στον συγκεκριμένο πίνακα, δεν υπάρχει μέρα, μετά το καλοκαίρι, που να μην αποτυπώνεται το έντονο κυκλοφοριακό της πρωτεύουσας, που προκαλεί ασφυξία στις οδικές υποδομές της πόλης, αλλά και στα νεύρα των οδηγών. Αποστάσεις 5 χιλιομέτρων φαντάζουν ατελείωτες, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις απολεσθέντες ώρες των εργαζομένων στα “πήγαινε έλα στον τόπο εργασίας τους”. Και το χειρότερο από όλα είναι ότι δεν φαίνεται και λύση άμεση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που ενέσκηψε μετά το lockdown.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η αύξηση της κίνησης στη Λεωφόρο Κηφισίας ξεπερνά το 30% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο πέρυσι, ενώ κατά τις πρωινές ώρες αιχμής, οι καθυστερήσεις αγγίζουν τα 25-30 λεπτά στο ρεύμα ανόδου του Κηφισού, και τα 10-15 λεπτά και στα δύο ρεύματα της Αττικής Οδού. Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από συγκοινωνιολόγους που μετείχαν στην σχετική έρευνα του Πρώτου Προγράμματος και στην εκπομπή “Το GPS της επικαιρότητας”, σε συνεργασία με το ΕΜΠ.
Ο φόβος της πανδημίας καλά κρατεί στα ΜΜΜ
Αν κρίνουμε από τα στοιχεία που δόθηκαν στην επικαιρότητα ο κόσμος δεν κάνει χρήση των μέσων μεταφοράς φοβούμενος προφανώς την διάδοση του Ιού. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι επικυρώσεις εισιτηρίων βρίσκονται περίπου στα 3/4 σε σχέση με το 2019, κάτι που φανερώνει την ένταση του προβλήματος, καθώς το 1,4 των πολιτών που έκανε χρήση ΜΜΜ πλέον παίρνει το αυτοκίνητο του.
Χρειάζεται καλύτερη διαχείριση των οδικών αρτηριών
Αυτή είναι η μια όψη του προβλήματος. Η άλλη αφορά τις οδικές συνδέσεις της πρωτεύουσας και η πρόσβαση σε αυτήν με τρόπο ομαλό. Όπως υποστηρίζουν οι Έλληνες Συγκοινωνιολόγοι, πρέπει να εξασφαλιστεί είναι ότι θα έχουμε ένα περιφερειακό δίκτυο όσο το δυνατόν βελτιστοποιημένο, που θα έχει σωστή σηματοδότηση, επιτήρηση της στάθμευσης, αλλά και αναπροσαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας των καταστημάτων.
Σε κάθε περίπτωση, ό,τι παρεμβάσεις γίνουν, θα πρέπει αυτές να στοχεύουν στην μείωση της χρήσης του αυτοκινήτου στους δρόμους, ώστε αυτός ο χώρος να να αποδοθεί στους πεζούς, στα ποδήλατα και στα μέσα μαζικής μεταφοράς, σύμφωνα με τους επιστήμονες.