MUST_READPINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i [test drive]

Μετά από μακρά (3 έτη) περίοδο εξέλιξης και υπομονής, η B-SUV εκδοχή του πασίγνωστου και μόνιμου best seller της Toyota (Yaris) είναι γεγονός, και τη δοκιμάζουμε στην «απόλυτη» υβριδική τετρακίνητη εκδοχή της.

Ο λαός λέει πως «το καλό πράγμα αργεί να γίνει» και στην περίπτωση του Yaris Cross έπρεπε να περιμένουμε μία τριετία για να πάρουν σάρκα και οστά τα σχέδια των Ιαπώνων σχετικά με το νέο τους B-SUV. Για να μην πάμε πίσω στο μακρινό 2009 όπου το… ιδιαίτερο τότε Urban Cruiser αποτέλεσε μία πρώτη γεύση στην κατηγορία των αστικών SUV. Χωρίς, ωστόσο, να υπάρχει τότε το πρόσφορο έδαφος που υπάρχει σήμερα.

Αυτή τη φορά η Toyota περίμενε καρτερικά, άφησε τον ανταγωνισμό να… αλωνίζει με τα Ford Puma και Nissan Juke και έβγαλε τον «άσσο από το μανίκι της». Πάτησε πάνω στο τεράστιο και άκρως πετυχημένο όνομα του Yaris ξεκινώντας έτσι με ένα μεγάλο πλεονέκτημα που δεν είναι άλλο από την εξαιρετική φήμη του ιαπωνικού supermini.

Παράλληλα, δεν είναι μυστικό πως το αγοραστικό κοινό έχει πλέον αγκαλιάσει την κατηγορία των compact SUV, εκτοπίζοντας έτσι τα μικρομεσαία hatch. Έτσι, το Yaris Cross απέκτησε σοβαρό λόγο ύπαρξης και τεράστιες πιθανότητες για μία πετυχημένη πορεία. Όντας πραγματικά compact, αφού το μήκος του δεν ξεπερνά τα 4,18 μέτρα. Και με εμφάνιση που απέχει έτη φωτός από το να χαρακτηριστεί απλά ένα υπερυψωμένο Yaris.

Αν θέλεις να το παρομοιάσεις με κάποιο μοντέλο, τότε αυτό θα μπορούσε να είναι μια μικρογραφία του Lexus UX. Aλλά και πάλι το Cross έχει τη δική του ταυτότητα. Αγριεμένο, δυναμικό και με έντονες γραμμές, εκπέμπει σχεδιαστική αυτοπεποίθηση και επιβάλλεται στο δρόμο με τη φρεσκάδα του. Με μια πρώτη ματιά σε κάνει να απορείς γιατί φέρει το όνομα «Yaris» στο πίσω μέρος (η εταιρεία προβάλλει περισσότερο το Yaris παρά το Cross στο αμάξωμα). Ωστόσο, οι διαστάσεις του (έχουν ίδιο μεταξόνιο) δίνουν κάθε δικαίωμα στην εταιρεία να το αποκαλεί Yaris.

Εκεί που πραγματικά θυμίζει το ιαπωνικό supermini είναι στο εσωτερικό. Με σημαντική διαφορά στον αέρα των επιβατών (αυξημένο ύψος) και στο χώρο αποσκευών (+34 λίτρα για το 4×4 και +111 για το 4×2 που δεν έχει δεύτερο ηλεκτροκινητήρα). Αλλά και η θέση οδήγησης βρίσκεται ψηλότερα και προσφέρει καλύτερο έλεγχο και ξεκούραστο ταξίδι.

Κατά τα άλλα, οι επιβάτες απολαμβάνουν την ικανοποιητικλή πρακτικότητα ενός Yaris, με την ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί να αφήνει ουδέτερη γεύση ανάμεσα στον premium και ταπεινό προσανατολισμό. Πάντως, οι χώροι για τους πίσω επιβάτες κυμαίνονται στο μέσο όρο και δεν ικανοποιούν.

Ομοίως και τα γραφικά του πίνακα οργάνων, που είναι μεν ψηφιακός 4,2 ιντσών, δε δείχνει όμως πολύ μπροστά από την εποχή του. Τουλάχιστον όπως θα περιμέναμε από ένα μοντέλο που κατά γενική ομολογία δείχνει πρωτοποριακό σε όλα του. Οι απαιτήσεις άλλωστε από ένα ολοκαίνουριο μοντέλο της Toyota, όταν μάλιστα φέρει το βαρύ όνομα Yaris, θα πρέπει να είναι οι μέγιστες δυνατές.

Ακόμη και η οθόνη αφής multimedia 9 ιντσών έχει κάπως φτωχά γραφικά. Αλλά σε βάζει άμεσα στις βασικές πληροφορίες και ρυθμίσεις του μενοπύ και πλαισιώνεται εντέχνως από διακόπτες για τον κλιματισμό και την ένταση του ηχοσυστήματος στο κάτω μέρος.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Και μια και θίξαμε το θέμα των απαιτήσεων, εκεί που δεν θα μπορούσε να παραπονεθεί κάποιος είναι στο θέμα των κινητήρων και μοτέρ. Πληθυντικός φυσικά, αφού πρόκειται για υβριδική τεχνολογία που αποτελείται από έναν θερμικό ατμοσφαιρικό τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα της οικογένειας TGNA χωρητικότητας 1.490 κ.εκ. με απόδοση 92 ίππους. Συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 80 ίππων και 141 Nm ροπής και μία μπαταρία ιόντων λιθίου 4,3 kWh. Και στην περίπτωση της τετρακίνητης έκδοσης της δοκιμής μας, υπάρχει ένας ακόμη μικρότερος ηλεκτροκινητήρας 5,2 ίππων και 52 Nm ροπής. Βρίσκεται κάτω από το χώρο αποσκευών (για αυτό και τα 77 λιγότερα λίτρα σε σχέση με το δικίνητο).

Το σύστημα ηλεκτρικής τετρακίνησης είναι εντελώς αυτόματο και δίνει τη δυνατότητα στη ροπή να μοιράζεται από ποσοστό 100/0 στους εμπρός τροχούς, μέχρι 60/40 ανάλογα τις συνθήκες, την ταχύτητα του οχήματος και τις ανάγκες της πρόσφυσης ανά πάσα στιγμή. Επιπρόσθετα, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη στην κονσόλα να επιλέξει να… σετάρει τη συμπεριφορά του Yaris Cross αλλάζοντας από το Normal στο Snow ή το Trail, ανάλογα με τη δυσκολία του οδοστρώματος.

Ουσιαστικά πρόκειται για μία εξέλιξη του δίλιτρου κινητήρα που συναντήσαμε στα υβριδικά Corolla και CH-R (κύκλος Atkinson) προσαρμοσμένο στις ανάγκες και το στυλ του ελαφρύτερου (1.260 κιλά) και μικρότερου Yaris Cross. Πρακτικά, στο μάθημα της οικονομίας το τετρακίνητο Cross τα πηγαίνει εξαιρετικά, αφού στα χέρια μας είδαμε να καταναλώνει 5,5 λίτρα/100 χλμ. Χωρίς καμία έκπτωση στην οδήγηση εντός και εκτός πόλης. Και με το Drive Mode κυρίως στο Normal και το Dynamic και λιγότερο στο Eco.

Αυτός ο αριθμός επιβεβαιώνει το γεγονός πως η ιαπωνική εταιρεία διαθέτει ένα από τα κορυφαία και πιο αποτελεσματικά υβριδικά συστήματα, με μοναδικό σημείο ένστασης το e-CVT αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων με πλανητικό μηχανισμό και ελαφρώς καθυστερημένες αλλαγές στο απότομο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού. Στο σύνολο τους οι 116 ίπποι κρίνονται επαρκείς για την κίνηση στην πόλη, όχι όμως και στην περίπτωση μίας σβέλτης διαδρομής ή σε ένα ζόρικο προσπέρασμα (0-100 χλμ./ώρα σε 11,8 δευτερόλεπτα).

Γενικότερα, όταν πιεστεί το υβριδικό Yaris Cross «φωνάζει» πως δεν είναι φτιαγμένο για «τρέλες» και οδηγικές συγκινήσεις. Πάντως, είναι ένα πολύ όμορφο crossover, που λατρεύει την πόλη, δε λέει όχι σε υπεραστικές περιπέτειες (17 εκατοστά απόσταση από το έδαφος, ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης) και σε κάνει να μη λυπάσαι ιδιαίτερα με την τιμή της αμόλυβδης που έχει σπάσει κάθε προηγούμενο αρνητικό ρεκόρ.

Σε νορμάλ ρυθμούς οδήγησης, το πλαίσιο και η ανάρτηση (διπλά ψαλίδια πίσω και όχι ημιάκαμπτος για το 4×4) δείχνουν να ανταποκρίνονται σε μεγάλο βαθμό. Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση ακρίβειας, κάνοντας μάλιστα τη ζωή του οδηγού ευκολότερη με το πόσο κοφτερό είναι στα στενάκια της πόλης. Το B-SUV της Toyota θα λέγαμε πως διαθέτει όλα τα θετικά εντός Yaris (ευελιξία, οικονομία, τεχνολογίες) και τα θετικά ενός μοντέρνου crossover (εκτός δρόμου ικανότητες, μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ, άνετο ταξίδι), χωρίς να ξεφεύγει σε τιμή αγοράς.

Για το λόγο του αληθές το τετρακίνητο υβριδικό Yaris Cross ξεκινά από 26.070€, με το δικίνητο αδελφάκι του να ζητά 20.320€ και το ταπεινό βενζινοκίνητο (όχι υβριδικό) από 17.470€, αριθμοί σούπερ ανταγωνιστικοί για τα δεδομένα της εποχής και της γενικότερης ακρίβειας.

Περισσότερο θα λέγαμε πως αποτελεί τροχοπέδη η αναμονή στην παραλαβή του Yaris Cross (υπολογίστε κανά 12μηνο!) και λιγότερο η τιμή πώλησης. Ή τελοσπάντων οποιαδήποτε άλλη τυχόν ανορθογραφία, αφού μιλάμε για ένα εξαιρετικό αστικό SUV που τα κάνει (σχεδόν) όλα και φέρει βαρύτατο ονοματεπώνυμο επιτυχίας.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων TOYOTA

Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.490 cc
Διάμετρος x διαδρομή 80,5 x 97,6 mm
Διάταξη/κύλινδροι Εμπρός/ εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς (68 kW) 92 PS / 5.500 rpm
Ροπή 120 Nm rpm / 3.600-4.800 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός, ατμοσφαιρικός
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ηλεκτροκινητήρας Εμπρός: 80 PS/141 Nm, Πίσω: 5,2 PS/32 Nm
Μπαταρίες Ιόντων λιθίου 4,3 kWh
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ
Μεικτή διάταξη (85 kW) 116 PS
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,8 sec
Τελική ταχύτητα 170 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,1 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 36 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 654 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 101 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Αυτόματη τετρακίνηση e-AWD
Κιβώτιο Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο τύπου e-CVT
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Alenza 001, 215/50 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.180 x 1.765 x 1.560 mm

Μετατρόχιο (εμπρός/ πίσω)
Offroad γωνίες
Απόσταση από το έδαφος

1.517 / 1.504 mm
Πρόσβασης: 20 Διαφυγής 35:, Ράμπας: 19 μοίρες
170 mm

Μεταξόνιο 2.560 mm
Χώρος αποσκευών 320 lt
Απόβαρο 1.260 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 26.070€, (2WD από 20.320€ και 1.5L 125 PS από 17.470€)

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Σχόλια

  1. Κύριε Βαϊλακάκη , ο θόρυβος από το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, μετά τα 70-80χλμ/ώρα κατά την κίνηση σε λεωφόρους που νομίζεις ότι έχεις ξεχάσει είτε τα πίσω παράθυρα ανοιχτά είτε την πόρτα του χώρου αποσκευών ,δεν σας ενόχλησε καθόλου?
    Κατά τη γνώμη μου είναι ένα σοβαρό αδύνατο σημείο του κατά τα άλλα αξιόλογου αυτοκινήτου της Toyota.
    Αν το εντοπίσατε κι εσείς και δεν το αναφέρετε στο άρθρο…πολύ κρίμα. Μόνο αν γίνουν σημαντικές αναφορές ,υπάρχει πιθανόιτητα η Toyota να το διορθώσει σε επόμενα batches παραγωγής.

    1. Καλησπέρα σας και ευχαριστούμε πολύ για το σχόλιο.
      Δυστυχώς ένας βανδαλισμός στο πίσω τζάμι δεν μας επέτρεψε να έχουμε ορθή κρίση όσον αφορά την ηχομόνωση της καμπίνας, ωστόσο έπειτα από επικοινωνία με έμπειρους συναδέλφους μπορούμε να πούμε πως πράγματι ο ήχος είναι ενοχλητικός για τους πίσω επιβάτες.
      Αυτό βεβαίως δεν είναι πρωτόγνωρο για αυτοκίνητα της κατηγορίας, μην ξεχνάτε πως πρόκειται για υπερυψωμένα σουπερμίνι και όχι για μεσαία SUV’s, επομένως θα κριθούν και σαν τέτοια. Μικρά μοντέλα πόλης με κοντό μεταξόνιο και έμφαση στην οικονομία και την ευελιξία.
      Σίγουρα το αντίστοιχο τμήμα της Toyota θα πρέπει να ασχοληθεί με το θέμα της ηχομόνωσης –όπως σωστά θίξατε- όπως και εκείνο των περιορισμένων πίσω χώρων (που είναι και πιο δύσκολο να λυθεί χωρίς αύξηση των διαστάσεων), αλλά και των αναχρονιστικών γραφικών της οθόνης.
      Να ξέρετε πως το σχόλιο σας είναι κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτο και να είστε βέβαιος για την ακεραιότητα και την ειλικρινή κρίση των συντακτών του Caroto. Βλέπετε… οι αναγνώστες είναι γνώστες της αυτοκίνησης και αυστηροί κριτές!
      Φιλικά,
      Νίκος Βαϊλακάκης

      1. Ευχαριστώ για την απάντησή σας.Πάντως, αν το συγκρίνουμε με το Ford Puma που έχω εμπειρία ,παρότι ίδιας κατηγορίας αυτοκίνητα, το Puma υπερτερεί στο θέμα ηχομόνωσης.
        Αλλά, αν κάποιος ενδιαφέρεται κυρίως για την κατανάλωση και την μεταπωλητική αξία,κακά τα ψέμματα, μάλλον το Yaris Cross παίζει χωρίς αντίπαλο.

        Με εκτίμηση,
        Άγγελος Δρακόπουλος

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button