MUST_READNEAPINED

Kia Sportage 1.6T 180 PS 2WD 7DCT 48V [test drive]

Με τα SUV να γίνονται ολοένα και καλύτερα εξαιτίας του σκληρού ανταγωνισμού, η Kia έπρεπε να δώσει τον καλύτερο της εαυτό ώστε να παρουσιάσει κάτι φρέσκο και καλύτερο σε σχέση με το παρελθόν. Εσείς τι λέτε, το πέτυχε; Ας το διαπιστώσουμε στις επόμενες αράδες…

Πρώτα από όλα οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι το Sportage καλείται να κουβαλήσει ένα βάρος που στο παρελθόν δεν ήταν υποχρεωμένο να το κάνει. Στις πρώτες από τις πέντε συνολικά γενιές του (από το 1994 μέχρι σήμερα) έπαιζε το ρόλο του σκληρού SUV που το μόνο που πρέπει να κάνει καλά είναι να μη χαλάσει ποτέ.

Οι καιροί άλλαξαν, τα αυτοκίνητα εξελίχθηκαν και οι απαιτήσεις από ένα SUV εκτοξεύθηκαν, καθώς όλοι πλέον θέλουν να αγοράσουν ένα τέτοιο. Θέλουν να είναι και καλό στο δρόμο και άνετο στο ταξίδι και να έχει σύγχρονη και premium περιβολή. Και επειδή έχουμε μάθει από τους Κορεάτες να τα κάνουν όλα και να συμφέρουν, πρέπει το Sportage να τα καταφέρνει όλα αυτά.

Η Kia λοιπόν έπεσε με τα μούτρα στη δουλειά και σαν να έβαλε στοίχημα με τους φίλους της από την Hyundai ποιος θα φτιάξει το καλύτερο SUV (δείτε εδώ τη δοκιμή του Hyundai Tucson). Βασίστηκαν στη νέα πλατφόρμα Ν3 και δεν το παρατράβηξαν  με τις διαστάσεις, αφού τα 4,515 μέτρα σε μήκος, 1,865 μέτρα πλάτος και 1,65 μέτρα σε ύψος, δείχνουν πως οι Κορεάτες ήθελαν να κρατήσουν όσο μπορούν τον κόμπακτ χαρακτήρα για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Η συμπαθητική πρώτη εικόνα εκτός από τις μαζεμένες διαστάσεις μπορούσε να γίνει και με έναν ακόμη τρόπο. Την όμορφη σχεδίαση που χαρίζει η φιλοσοφία Tiger Nose στο εμπρός τμήμα και εκτείνεται μέχρι πίσω. Τα LED φωτιστικά σώματα ημέρας θυμίζουν αυτά της Peugeot με τους χαυλιόδοντες, μπορείς να τα αποκαλέσεις και μπούμερανγκ, σε κάθε περίπτωση πάντως συνεχίζουν νοητά προς το πλάι μέσω των χρωμιωμένων γραμμών που καταλήγουν στο πίσω μέρος.

Σε κάθε του εκατοστό δείχνει επιβλητικό με σπορτίφ προσανατολισμό και σε καμία περίπτωση ουδέτερο και αδιάφορο. Σε αυτό βάζει το… λιθαράκι της και η έκδοση GT Line με όμορφες ζάντες 19 ιντσών, GT διακριτικά, ράγες οροφής και υπερπλούσιο εξοπλισμό. Είναι ένα SUV με λίγα λόγια που δεν περνάει απαρατήρητο και ισορροπεί ανάμεσα στον τολμηρό σχεδιασμό και την κυριλέ αμφίεση, με το πρώτο να υπερτερεί ίσως και εξαιτίας της σπορ έκδοσης.

Δεν πρωτοτυπούμε, αλλά δεν γίνεται και να μην αναφέρουμε ότι πρόκειται για το πλέον εντυπωσιακό Sportage όλων των εποχών, και αντάξιο ενός SUV που έχει στην πλάτη του ήδη 2,5 εκατομμύρια πωλήσεις. Το μεταξόνιο του αγγίζει τα 2,68 μέτρα, αριθμός εξαιρετικά μεγάλος και ενδεικτικός της τάσης της Kia για να ξεχωρίσει στον τομέα των χώρων. Αυτό είναι ξεκάθαρα το πρώτο μεγάλο ατού με τους πίσω επιβάτες να μην καταπιέζονται σε καμία περίπτωση ακόμη και αν πρόκειται για ενήλικες ή και για περισσότερους από δύο.

Αντίστοιχα ο χώρος για τις αποσκευές κυμαίνεται από 536 μέχρι και 587 λίτρα (ανάλογα με την έκδοση υβριδικού συστήματος) και είναι υπεραρκετός για τρείς ή τέσσερις βαλίτσες, ή και για ακανόνιστα αντικείμενα που θα κληθούν να χωρέσουν οι οικογένειες με παιδιά. Στο ίδιο μήκος κύματος οι επιβάτες δεν θα στερηθούν εντός της καμπίνας το νεράκι τους, τις τσάντες ή τα μικροαντικείμενα, με τον απαραίτητο hi-tech τόνο να συμπληρώνει την παρουσία τους σε ένα μεγάλο ταξίδι (θύρες USB και θερμαινόμενα καθίσματα πίσω στην έκδοση GT Line).

Η γενικά καλή εικόνα δεν θα μπορούσε να μην έχει και την ανάλογη οθόνη πολυμέσων η οποία, εκτός από τεχνολογία υγρού κρυστάλλου με όμορφα γραφικά, έχει και κυρτή σχεδίαση για χάρη της οδηγοκεντρικής προσέγγισης. Αν και μεσολαβεί ένα μικρό κενό ανάμεσα στον πίνακα οργάνων και το multimedia αφής 12,3 ιντσών, μοιάζει να είναι συνεχόμενο και η σύγκριση με το MBUX της Mercedes είναι αναπόφευκτη αλλά και άκρως τιμητική για το SUV της Kia.

Κρυφός άσσος είναι το υπομενού στο κάτω μέρος της οθόνης, συμφώνα με το οποίο με ένα πάτημα μπορείς να μεταβείς σε λειτουργία κλιματισμού, μουσικής ή πλοήγησης και οι διακόπτες να έχουν τριπλή υπόσταση για χάρη της εργονομίας. Μόλις το συνηθίσεις το σύστημα αυτό γίνεται ακαταμάχητο και απορείς γιατί δεν το σκέφτηκαν νωρίτερα οι αθεόφοβοι.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Όλα τα διαθέσιμα Sportage διαθέτουν υβριδικό σύστημα. Είτε πλήρως, είτε ήπια 48V όπως αυτό της δοκιμής μας. Το Sportage που δοκιμάσαμε εφοδιάζεται με 1.600αρη T-GDi απόδοσης 180 ίππων, γνωστό και από το έτερο ξαδελφάκι (Hyundai Tucson) με το οποίο μοιράζονται κινητήρες και πολλά άλλα. Συνδυάζεται με 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και είναι ομαλό και στρωτό σε όλα του. Από το πρώτο χάιδεμα του γκαζιού μέχρι και σε απότομο πάτημα δεν θα σε ξενίσει, δείχνοντας γραμμικότητα και ηρεμία σε κάθε περίπτωση και ειδικά στις αλλαγές των σχέσεων.

Αυτό θα αλλάξει λίγο σε περίπτωση που «παίξεις» με τις επιλογές Eco, Normal και Sport, καθώς στην τρίτη περίπτωση η απόκριση αλλάζει και το Sportage γίνεται αρκετά πιο σπιρτόζικο. Και πάλι όμως νιώθεις ότι αυτό δεν είναι κάτι που θες να επικρατεί μόνιμα και δεν συνάδει με τη γενικότερη lounge έκφραση του κορεατικού SUV. Με λίγα λόγια, σου αρέσει να ταξιδεύεις χωρίς ξεσπάσματα και να απολαμβάνεις την κατανάλωση σε μονοψήφιο νούμερο.

Σε περίπτωση που θες να διαπιστώσεις ότι όντως υπάρχουν 180 ίπποι κάτω από το καπό τότε η μέση κατανάλωση ενδέχεται να σε στεναχωρήσει. Πάλι καλά που το mild hybrid system ρίχνει εντελώς τις στροφές στις πολύ χαμηλές ταχύτητες και με τη λειτουργία sailing μέσα στην πόλη μπορεί να περιορίσει τη συνολική μεικτή κατανάλωση λίγο κάτω από τα 9 λίτρα/100 χλμ. 

Το Sportage, αν μας επιτρέπετε την έκφραση, είναι κάπως πιο «κυριλέ» σε όλα του. Μέχρι και ο στρογγυλός επιλογέας εμπνέει κάτι αντίστοιχο και επιπροσθέτως αφήνει επιπλέον χώρο σε περίπτωση που ξεκουράζετε τον αγκώνα ή τον καρπό σας.  Η ιδέα του «smooth» κυριαρχεί και στην συμπεριφορά του ολόφρεσκου SUV στις κακοτεχνίες της ασφάλτου.

Από πλευράς ανάρτησης, διαθέτει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω (οι 19άρες ζάντες  της GT Line δε βοηθούν) και αποσβένει ικανοποιητικά αποφεύγοντας παράλληλα τις πολύ έντονες κλίσεις του αμαξώματος. Στην ισορροπία αυτή βοηθά το καλοστημένο πλαίσιο και μοναδική παραφωνία η μέτρια αίσθηση του τιμονιού, η οποία σώζεται στην περίπτωση που επιλέξουμε το sport στην αντίστοιχη λειτουργία.

Σε γενικές γραμμές το νέο Sportage σε εντυπωσιάζει όσο και το Hyundai Tucson με την καλή του εικόνα. Ενδεχομένως και λίγο παραπάνω χάρη στην εργονομία και την ποιότητα που εκπέμπουν οι δύο μεγάλες οθόνες, το σύστημα έξυπνου μενού και ο premium άνεμος σε κάθε του σχεδόν γωνιά. Τεχνολογικά είναι προχωρημένο μεν, όχι τόσο όσο η έκδοση full hybrid, και το μόνο που θα μας έκανε να κοιτάξουμε το ακριβότερο πλήρως υβριδικό είναι η κατανάλωση καυσίμου.

Από τη μία έχεις περίπου 9 λίτρα/100 χλμ. (δεν είναι υπερβολικά για το βάρος και τις επιδόσεις του Sportage) και από την άλλη γλιτώνεις λίγα χιλιάρικα. Το σύγχρονο SUV ξεκινά οριακά κάτω από τις 30.000 ευρώ (150 ίππους) με την έκδοση της δοκιμής μας (δικίνητη 180 ίππων με 7άρι DCT να ζητά 32.290 ευρώ). Στο ποσό αυτό υπολογίστε ότι η εταιρεία προσφέρει 7 χρόνια εγγύηση και 5 χρόνια δωρεάν σέρβις. Τα δύο τελευταία μπορούν να γλυκάνουν κάπως την τσουχτερή τιμή αγοράς, η οποία πάντως δικαιολογείται από τη γενικότερη ακρίβεια και γενικότερα την άνοδο σε μεταχειρισμένα και καινούργια αυτοκίνητα.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων KIA

Kia Sportage 1.6T 180 PS 2WD 7DCT 48V – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,6 x 89,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 132 kW (180 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 265 Nm (27,5 kgm) / 1.500-4.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό + ήπια υβριδική υποβοήθηση 48V με μπαταρία 0,44 kWh
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,8 sec
Τελική ταχύτητα 201 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 9,0 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 6,6 lt/100 km (WLTP)
Ρεζερβουάρ 54 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 600 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 142-151 g/km  (WLTP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental EcoContact6, 235/55 R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.515 x 1.865 x 1.650 mm
170 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.630 / 1.637 mm
Μεταξόνιο 2.680 mm
Χώρος αποσκευών 562 – 1.751 lt
Απόβαρο 1.580 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: 32.290€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. Kαλημέρα & Καλό Πάσχα,

    Πιο ακριβό από το Tuscon , αλλά και από mainstream Ευρωπαικά. Ενδεικτικά το Citroen DS 4 , αρχίζει από 28.500 ευρώ , με αυτόματο κιβώτιο και θεωρείται premium. Δεν ξέρω ποιός θα το αγοράσει σε αυτήν την τιμή, μιάς και είναι πιο ακριβό από Ολα τα ευρωπαικά mainstream και πολύ κοντά στα ευρωπαικά και ιαπωνικά premium.

    1. Καλησπέρα, δυστυχώς σύντομα θα ανακοινωθεί ο νέος τιμοκαταλογος για το Tucson και πολλά άλλα μοντέλα που θα έχουν επίσης υψηλότερη τιμή. Δυστυχώς αυτές οι τιμές θα παραμείνουν και δεν αναμένεται να μειωθούν ξανά. Καλή Ανάσταση!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!