PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Jeep Wrangler 4xe Plug in Hybrid Sahara [test drive]

Τί είναι το Wrangler για τον καθένα από εμάς; Για άλλον μπορεί να είναι μία αφορμή για διαφυγή εκτός πόλης, για άλλον τρόπος ζωής, για άλλον ένα αχρείαστο θηριώδες αυτοκίνητο και για άλλους η μεγαλύτερη lifestyle απόδειξη στο upgrade της ζωής τους. Για εμάς πάντως υπήρξε το πιο διασκεδαστικό μέσον για ολιγοήμερες διακοπές στα πέριξ της Αττικής.

Για να ευχαριστηθείς λοιπόν ένα αυτοκίνητο με προσωπικότητα σαν το Wrangler, θα πρέπει να γράψεις πολλά χιλιόμετρα. Δεν αρκεί να κάτσεις σε μία καφετέρια, να του αφαιρέσεις τα τμήματα της οροφής, ή ακόμη και τις πόρτες αν πιάνουν τα χέρια σου, και να κάθεσαι να το χαζεύεις μαζί με τους περαστικούς. Θα πρέπει να πάρεις στα χέρια σου τον χάρτη και να βάλεις πλώρη για προορισμούς που λαχταράς. Το θέμα είναι ότι το Jeep των 4,88 μέτρων αγαπά το βουνό και η εποχή επιτάσσει θάλασσα, οπότε απλά το βάζεις στην πρίζα και… όπου φύγει-φύγει.

Το Wrangler μπορεί να αποτελεί ένα από τα πιο αυθεντικά μοντέλα όλων των εποχών, με ελάχιστες αλλαγές ακόμη και αν περάσουν δεκαετίες, και ιδιαίτερο χαρακτήρα όσο και αν επιμένουν οι καιροί να αλλάζουν. Έτσι μπορεί με μια πρώτη ματιά να παραμένει ίδιο και κάπου να διακρίνεις το μπλε λογότυπο 4xe που υποδηλώνει ύπαρξη… ηλεκτρισμού, καθώς και την πρίζα στο εμπρός αριστερά τμήμα. Η εποχή που περίμενες κάτω από το καπό έναν V8 3,5 λίτρων έχει περάσει ανεπιστρεπτί και πλέον συναντάμε τον δίλιτρο τετρακύλινδρο της Alfa Romeo με απόδοση 280 ίππους.

Σε εμάς που δεν λησμονούμε τα πολύ-λιτρα σύνολα αλλά αποφεύγουμε τα πρατήρια καυσίμων όπως ο διάολος το λιβάνι, μας αρέσει πολύ που μπορείς να κινηθείς για περίπου 45 χλμ. χωρίς να καταναλώσεις ίχνος καυσίμου ενώ, σε περίπτωση που αλλάξουν τα σχέδια σου την τελευταία στιγμή, είσαι πάντα έτοιμος για μία ακόμη απόδραση χωρίς να περιμένεις πρώτα να φορτίσεις. Αυτή είναι και η μαγεία των PHEV και, στην περίπτωση του Jeep Wrangler έχει περισσότερο νόημα από κάθε άλλο μοντέλο.

Φεύγεις λοιπόν με πλήρως φορτισμένη τη μπαταρία χωρητικότητας 17,3 kWh (5,5 ώρες σε απλή οικιακή πρίζα ή το μισό χρόνο σε δίκτυο 7,4 kW), και έχεις δύο (τρείς μαζί με αυτήν της εξοικονόμησης ρεύματος) επιλογές. Ή να εξαντλήσεις την ηλεκτρική ενέργεια και μετά αυτομάτως το Jeep των 2,3 τόνων να λειτουργεί ως κλασσικό υβριδικό, ή εξαρχής να ταξιδέψεις στην υβριδική λειτουργία. Σε κάθε περίπτωση και όποιο δρόμο και αν διαλέξεις, σε δύο μίνι αποδράσεις που είχαμε την ευκαιρία να πραγματοποιήσουμε, με περισσότερα από 400 χλμ. στην καθεμία και χωρίς καμία φόρτιση σε ενδιάμεσο σταθμό, η κατανάλωση δεν ξεπέρασε ποτέ τα 9 λίτρα/100 χλμ.

Αριθμός έκπληξη για ένα τόσο απαιτητικό μοντέλο που κάθε άλλο παρά νοιάζεται για την κατανάλωση από πλευράς αεροδυναμικής σχεδίασης ή από θέμα όγκου και περιττού βάρους. Σαφώς και δεν το παρακάναμε ποτέ με τις υψηλές ταχύτητες, άλλωστε το ίδιο το Jeep «γκρινιάζει» με τους αεροδυναμικούς ήχους μετά τα 120 χλμ./ώρα και σου υπενθυμίζει πως ο ρόλος του είναι στο χώμα, τα βράχια, και όπου αλλού τραβάει η όρεξη σου. Με συχνότερες φορτίσεις μπορείς να δεις ακόμη και 8,2 λίτρα/100 χλμ. όπως ήταν η τελική ένδειξη μετά από 1.000 περίπου χλμ. συμβίωσης και μεικτές διαδρομές.

Μόλις φθάσεις λοιπόν στην παραλία, το Wrangler σε κάνει να νοιώθεις και πάλι παιδί, και σαν παιδί μόλις βλέπεις την άμμο θέλεις αμέσως να πας και να παίξεις. Μόνο που αντί για κουβαδάκια και φτυαράκια έχεις στη διάθεση σου ένα πλούσιο σύστημα τετρακίνησης και αυξημένη απόσταση από το έδαφος (25,3 εκατοστά). Μπορείς να μπλοκάρεις το μπρος και το πίσω διαφορικό, να αποσυνδέσεις ηλεκτρονικά την αντιστρεπτική ράβδο, να εκμεταλλευτείς πλήρως το σύστημα κατ’ επιλογήν τετρακίνησης Rock Trac και να φθάσεις το θηριώδες Jeep στα όρια του, με το πλαίσιο τύπου σκάλας να αντέχει στα δύσκολα και ακόμη και τη μπαταρία να είναι θωρακισμένη σε απόσταση 70 εκατοστών μέσα στη λάσπη ή το νερό.

Το Wrangler λοιπόν, εκτός από σύμβολο lifestyle, ως τώρα μας δείχνει πως είναι ο απόλυτος ορισμός του οχήματος ελεύθερου χρόνου, θα σε πάει παντού, θα χωρέσει την πραμάτεια σου (533 λίτρα στο χώρο αποσκευών) και είναι ξεκάθαρα γρήγορο εφόσον χρειαστεί (0-100 χλμ./ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα). Συνολικά, το υβριδικό σύστημα με τον δίλιτρο βενζινοκινητήρα αποδίδουν 380 ίππους που ακούγονται και είναι αρκετοί ακόμη και για το βαρύ αμάξωμα του αυτοκινήτου που είχαμε στα χέρια μας. Κινείται αθόρυβα ως ηλεκτρικό και στις εναλλαγές της λειτουργίας δεν κάνει κομπιάσματα, ενώ το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων είναι σβέλτο και επίσης διακριτικό στις αλλαγές.

Περιττό να μιλήσουμε για την άνεση με την οποία διασχίζει τα χωμάτινα εδάφη το πανίσχυρο SUV, με τα ελαστικά πάντως να τα καταφέρνουν καλά και στην άσφαλτο, με το θόρυβο κύλισης να είναι φυσιολογικός. Η ανάρτηση είναι προσανατολισμένη για κακουχίες εκτός λογικής, δεν θα σε απογοητεύσει όμως και στις στροφές, εκεί που μάλλον θα ήθελες πιο σφιχτό και ακριβές το τιμόνι του. Αυτό θυμίζει λιγάκι μικρό… φορτηγό σε αίσθηση, έχει όμως και τα υπέρ του σε καταστάσεις παρκαρίσματος μέσα στην πόλη ή αν χρειαστούν ελιγμοί σε στενό περιβάλλον.  

Όλα αυτά όμως ήταν λίγο πολύ γνωστά και στο παρελθόν. Τα νέα δεδομένα έχουν να κάνουν με την πρωτόγνωρη οικονομία καυσίμου ακόμη και χωρίς να μπεις στη διαδικασία να το φορτίσεις ενώ, σε περίπτωση που κάνεις σύντομες μετακινήσεις, μπορείς να εκμεταλλευτείς απόλυτα την ηλεκτρική του φύση. Το άλλο πρωτοποριακό έχει να κάνει με την φινέτσα στο εσωτερικό του, απόρροια της ιταλικής του φύσης παρόλο που είναι ο ορισμός του made in USA. Στην έκδοση Sahara της δοκιμής μας δεν του λείπει τίποτα και μπορούμε να πούμε πως το premium στοιχείο παντρεύεται ιδανικά με το πατροπαράδοτο σκληρό SUV με καταγωγή τις ΗΠΑ.

Μαλακά υλικά στο ταμπλό, κομψές λεπτομέρειες όπως τα δερμάτινα καθίσματα με το λογότυπο Sahara, σκαλοπάτι για το ανεβοκατέβασμα και δεκάδες χειρολαβές (ακόμη και με ιμάντα) συνθέτουν ένα σκηνικό-μείξη του παραδοσιακού με το μοντέρνο, ενώ τα ελαστικά διχτάκια στις πόρτες είναι εύχρηστα και πρακτικά. Ο ευρωπαϊκός άνεμος έχει προσθέσει και δύο ψηφιακές οθόνες, μία μεγαλύτερη για το infotainment και μία μικρότερη για τον πίνακα οργάνων, τοποθετημένη ανάμεσα στις αναλογικές ενδείξεις που πληροφορούν τον οδηγό. Μαζί και μία μικρή δυσκολία στο που βρίσκονται οι διακόπτες για τα παράθυρα και τον κλιματισμό, κάτι που συγχωράει κανείς εύκολα για χάρη του απαράμιλλου στυλ, ενώ ο ήχος φέρει την υπογραφή της Alpine.

Αν ήταν στο χέρι μας θα αφαιρούσαμε πλήρως πόρτες, οροφές και θα πηγαίναμε για ένα μήνα στη Μύκονο να το ευχαριστηθούμε, όπου είναι η φυσική έδρα του Wrangler, σύμφωνα με την ιδιοσυγκρασία του και το χαρακτήρα που πρεσβεύει. Πάντως και στην ακτίνα από τις ακτές του Αιγίου μέχρι τις παραλίες τις Φθιώτιδας που κινηθήκαμε, όσοι αναγνωρίζουν τη φήμη του κορυφαίου Jeep ξέρουν πολύ καλά προς τα που να στρέψουν το βλέμμα τους.

Κορυφαίος όλων βέβαια ένας Γερμανός ταξιδιώτης, κάτοχος Wrangler Rubicon, που μας έδωσε τα φώτα του για το πως είναι η μόνιμη συμβίωση με ένα τέτοιο αυτοκίνητο:

– Thomas πως ήταν το ταξίδι σου από τη Γερμανία μέχρι εδώ με το Wrangler;
Μου αρέσει να ταξιδεύω με το Jeep κυρίως τη νύχτα. Τα δύο παιδιά κοιμούνται καθόλη τη διάρκεια, ενώ με σταθερή ταχύτητα 100-110 χλμ./ώρα η κατανάλωση δεν ξεφεύγει.

– Πως είναι η συμβίωση με το θηρίο της Jeep;
– Είναι σαν να έχεις δύο αυτοκίνητα. Ένα για το χειμώνα που μας αρέσει να πηγαίνουμε εκδρομές στα χιόνια και στη φύση, και ένα για το καλοκαίρι όπου το χαιρόμαστε εξίσου στις διακοπές μας. Έτσι ακούγεται λογικό ακόμη και το να νοιώθεις πως συντηρείς δύο αυτοκίνητα από οικονομικής άποψης. Κάτι που δεν ισχύει βέβαια στην έκδοση 4xe που καταναλώνει λιγότερα και δεν έχει τέλη κυκλοφορίας.

– Θα το άλλαζες για κάτι άλλο;
– Με τίποτα, το Wrangler είναι τρόπος ζωής, πηγαίνουμε σε κάθε είδους διαδρομή, το χαιρόμαστε στη φύση και είναι το μόνο τετράθυρο cabrio, οπότε δεν θα το άλλαζα με τίποτα. Είναι σαν Lego για μεγάλους, παίζεις με τις πόρτες, την οροφή, το προσαρμόζεις όπως θέλεις, μόνο που κοστίζει λίγο παραπάνω από τα Lego για μικρούς. Είμαι κάτοχος ενός ακόμη SUV premium μάρκας, όμως αυτό χαζεύω πάντα όταν περνάω από το γκαράζ.

– Τί ζηλεύεις από την έκδοση Sahara;
– Σίγουρα η σύζυγος και τα παιδιά θα ζηλέψουν το σκαλοπάτι εισόδου και εξόδου, ενώ και τα καθίσματα της έκδοσης Sahara είναι μοναδικά. Ο εξοπλισμός είναι αρκετά πλούσιος και οι οθόνες δίνουν το κάτι παραπάνω. Το 4xe μπορεί να προσθέτει βάρος, όμως χωρίς αυτό η κατανάλωση είναι αδύνατον να πέσει σε μονοψήφιο νούμερο.

O Thomas συνέχισε το ταξίδι του από την Κολωνία στην Πάργα και ολοκλήρωσε την εικόνα που είχαμε για το αμερικάνικο SUV. Σύμφωνα με αυτήν, δε μοιάζει με κανένα άλλο μοντέλο, σε κάνει να απολαμβάνεις κάθε μέτρο της διαδρομής σου και κάθε λεπτό των διακοπών, ενώ η περίπτωση του 4xe PHEV είναι μοναδική για οικονομία μέσα στην πόλη ή ακόμα και εκτός αυτής. Κοστίζει σχεδόν 80 χιλιάρικα, ποιος όμως περίμενε να είναι και φθηνό από πάνω. Τουλάχιστον δε ζητά τέλη κυκλοφορίας και δεν απαιτεί συχνές στάσεις στο βενζινάδικο. Κάτι είναι και αυτό…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων JEEP

Jeep Wrangler 4xe Sahara – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.995 cc
Διάμετρος x διαδρομή 84,0 x 90,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός διαμήκης/ τετρακύλινδρος
Ισχύς βενζινοκινητήρα 206 kW (280PS)/5.250 rpm
Ροπή βενζινοκινητήρα 400 Nm / 3.000-4.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση, άμεσος ψεκασμός
ΑΠΟΔΟΣΗ
Συνδυασμένη απόδοση 380 PS / 637 Nm
ΗΛΕΚΤΡΙΚO ΜΕΡΟΣ
1ος ηλεκτροκινητήρας
2ος ηλεκτροκινητήρας
 Μπροστά -> Ισχύς: 46 kW (43 PS), Ροπή: 53 Nm, Τάση: 400V
Πίσω -> Ισχύς: 107 kW (145 PS), Ροπή: 245 Nm, Τάση: 400V
Συστοιχεία μπαταριών Λιθίου-ιόντων, Χωρητικότητα: 17,3 kWh, φόρτιση από 2,5 ώρες (7,4 kW) έως 7 ώρες (2,4 kW)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,4 sec
Τελική ταχύτητα 177 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 2-3 lt για τα πρώτα 100 km (με φορτισμένες μπαταρίες),
9,5 lt/100 km (σε μεικτές συνθήκες κίνησης με χαμηλό φορτίο μπαταρίας)
Ηλεκτρική: 20 kWh/100 km
Τυποποιημένη 3,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 65 lt
Αυτονομία Μεικτή (δοκιμής): 684 km (+35 ηλεκτρικά)
Ηλεκτρική (εργοστασιακή): 44 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 79 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής + transfer case για “κοντό”
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Άκαμπτος άξονας με ελατήρια / Άκαμπτος άξονας με ελατήρια
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Latitude 255/70 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
Υδάτινο πέρασμα
Γωνίες προσέγγισης/ράμπας/διαφυγής

 

4.882 x 1.894 x 1.838 mm
25,3 εκατοστά
76 εκατοστά
35,8 / 30,8 / 20,2 μοίρες
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.636 / 1.636 mm
Μεταξόνιο 2.675 mm
Χώρος αποσκευών 533-1.910 lt
Απόβαρο 2.276 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 79.800€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!