Η πάλαι ποτέ αυτοκρατορία της C-Class στις πωλήσεις της γερμανικής φίρμας ανήκει στο παρελθόν, με τη σκυτάλη να περνά στα SUV αμαξώματα. Η GLC αποτελεί κατά κάποιο τρόπο την… μετεμψύχωση του ιστορικού best-seller σε πακέτο απόλυτης αναβάθμισης σε κάθε τομέα.
Νωρίτερα βέβαια (το 2015) φρόντισε να αντικαταστήσει την GLK, που αποτέλεσε ουσιαστικά το συνδετικό κρίκο από τις luxury μπερλίνες στα πρώτα premium SUV της εταιρείας, με απήχηση μεγαλύτερη από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο με σήμα το αστέρι.
Η δεύτερη γενιά της GLC λοιπόν, έχει την ιδιαιτερότητα να γνωρίζει εξαρχής πως φτιάχτηκε για να πρωταγωνιστήσει, για να αρέσει και για να γεφυρώσει με τη σειρά της μία εποχή με λιγότερους κυλίνδρους και περισσότερο ηλεκτρικό ρεύμα.
Εκ πρώτης όψεως διακρίνει κανείς την τάση των Γερμανών σχεδιαστών να μην επιθυμούν να ταράξουν τα νερά με την εμφάνιση της GLC, αφήνοντας το κουπέ SUV περιτύλιγμα, τις όμορφες λεπτομέρειες και τα έντονα premium σημάδια να κάνουν όλη τη δουλειά.
Το μήκους 4,716 μέτρων (έχει μακρύνει και κοντύνει σε σχέση με την πρώτη γενιά) μεσαίο SUV εκπέμπει λάμψη και πολυτέλεια χωρίς να τη ζητιανεύει με ακραία τεχνάσματα.
Μόνο μια προσεκτική ματιά στη μάσκα με το μοτίβο εκατοντάδων αστεριών (το γνωστό λογότυπο της φίρμας), τα στενόμακρα φωτιστικά σώματα, τους αεραγωγούς ή τις χρωμιωμένες απολήξεις της εξάτμισης, αρκεί για να μπεις στο κλίμα χωρίς πολλά λόγια.
Αν μπορεί κανείς να παντρέψει τους όρους «απλότητα» και «premium» στην ίδια πρόταση, θα μπορούσε να το κάνει μόνο για χάρη της νέας GLC. Εκεί που θα πρέπει να αντικατασταθεί ο πρώτος όρος με αυτόν του απόλυτου hightech, είναι το εσωτερικό του premium μοντέλου.
Αυτό έχει πολλά κοινά (για να μην πούμε ότι είναι αυτούσιο) με τη C-Class, η οποία με τη σειρά της είναι πανομοιότυπη με τη ναυαρχίδα S-Class με ότι αυτό συνεπάγεται σε θέματα ποιότητας.
Από που να ξεκινήσει και που να τελειώσει κανείς μέσα στην αστραφτερή καμπίνα της GLC; Μάλλον, από τις δύο ψηφιακές οθόνες 11,9 και 12,3 ιντσών του πίνακα οργάνων και του συστήματος πολυμέσων αντίστοιχα.
Από το πρώτο άνοιγμα της οθόνης, το MBUX δεύτερης γενιάς σου ζητά ευγενικά να μην αποσπάται η προσοχή σου από το δρόμο για χάρη του. Δείγμα του ότι και οι ίδιοι οι μηχανικοί ξέρουν ότι είναι δύσκολο να μη θαμπωθείς από τις πολλές λειτουργίες, την άμεση απόκριση και το απόλυτο στυλ με το οποίο επιλέγεις τη σχετική λειτουργία σε θέμα άνεσης ή σε θέμα οδήγησης.
Από την άλλη, το πάντρεμα δερμάτινων επενδύσεων, αλουμινίου και φωτισμού αποτελεί την ιδανική… VIP σουίτα για τις μετακινήσεις εντός ή εκτός πόλης.
Μάλιστα, η πρακτικότητα έχει κερδίσει σημαντικούς πόντους σε σχέση με την προκάτοχο της, καθώς το μεταξόνιο (+1,5 εκατοστό) έχει αυξηθεί για χάρη των ηλεκτρικών εκδόσεων που έπονται. Διασφαλίζοντας έξτρα πόντους στις πίσω θέσεις (κυρίως στα γόνατα) αλλά και στο χώρο αποσκευών που έχει αυξηθεί κατά 70 λίτρα, φθάνοντας πλέον τα 620 στο σύνολο.
Αρκετά ευρύχωρο για ένα μοντέλο που η πρακτικότητα δεν είναι πρώτη του προτεραιότητα, αλλά παρόλα αυτά με σχετικά κόμπακτ διαστάσεις βάζει τα γυαλιά σε πολλά SUV που καμαρώνουν για τους χώρους τους.
Παράσημο για την πλατφόρμα MRA2 που δημιουργήθηκε με σκοπό να φιλοξενήσει μεγάλους ηλεκτροκινητήρες και μπαταρίες, οπότε στην περίπτωση των τετρακύλινδρων mild hybrid έχουμε και… πλεόνασμα χώρου.
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος
Όλα τα σύνολα της νέας GLC είναι τετρακύλινδρα, έτσι και η «entry level» της δοκιμής μας εφοδιάζεται με δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα απόδοσης 197 ίππων και 440 Nm ροπής. Το αναβαθμισμένο μοτέρ (αύξηση στην πίεση ψεκασμού, δύο υδρόψυκτοι υπερτροφοδότες) έχει ως σύμμαχο ένα ήπια υβριδικό σύστημα με extra απόδοση 23 ίππων και 200 Nm ροπής.
Ο μικρός ηλεκτροκινητήρας παίζει σημαντικό ρόλο στη διαχείριση του μεγάλου βάρους της GLC (2.000 κιλά) και μαζί με το αυτόματο 9άρι κιβώτιο ταχυτήτων συνθέτουν ένα απολαυστικό οδηγικό σκηνικό, με σβέλτο χαρακτήρα (0-100 χλμ. σε 8 δευτερόλεπτα) και εξαιρετική οικονομία καυσίμου (7-7,5 λίτρα/100 χλμ.).
Βάλτε στην εξίσωση και το σύστημα αυτόματης τετρακίνησης 4MATIC και έχετε το απόλυτο σύνολο ποιότητας, χώρων και ικανοτήτων για κάθε περίσταση.
Προφανώς και το ατού για ένα τέτοιο SUV βρίσκεται εκτός πόλης, ειδικά εφόσον επιλεγεί το προαιρετικό πακέτο off-road με την εντυπωσιακή ψηφιακή πυξίδα, τις ενδείξεις για την κλίση του αμαξώματος αλλά και όλα τα αντίστοιχα βοηθήματα.
Ωστόσο, ακόμα και μέσα στην πόλη παραμένει ένα πολύ εύχρηστο SUV, με όπλα και πάλι τα πλούσια ηλεκτρονικά (σύστημα τετραδιεύθυνσης προαιρετικά για το diesel και standard για το PHEV) και το ακριβές τιμόνι της GLC.
O κύκλος στροφής 11 μέτρων θεωρείται εξαιρετική αστική επίδοση, ενώ βοηθήματα όπως η κάμερα φαναριών ή το lane assist κάνουν τη ζωή ευκολότερη και το άγχος μηδαμινό. Αντίστοιχα και η άνεση στην καμπίνα, τόσο σε θέματα ευκολιών, όσο και από πλευράς ανάρτησης (τεσσάρων συνδέσμων εμπρός, πολλαπλών πίσω) είναι εφάμιλλη της συνολικής εικόνας της πετρελαιοκίνητης GLC.
Απόλυτη δηλαδή και χωρίς ίχνος παραχώρησης, με τις λακκούβες να μην είναι θέμα στο πέρασμα του γερμανικού SUV και το χωματόδρομο να αποτελεί ευχάριστη εμπειρία στην εξόρμηση. Με αστερίσκο για τις όμορφες ζάντες 20 ιντσών και το σκαλοπάτι του πακέτου AMG που δεν θες σε καμία περίπτωση να τραυματίσεις.
Άλλωστε, και τα ελαστικά της έκδοσης δοκιμής μας μαρτυρούν τον ασφάλτινο χαρακτήρα κατά κύριο λόγο, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν μπορείς να χαρείς την ύπαρξη του συστήματος 4MATIC στα χιόνια ή σε off-road μέτριας δυσκολίας.
Όλα αυτά αν δε σε ενοχλεί να λερώσεις το κόσμημα των 72.650 ευρώ (τόσο κοστίζει η βασική έκδοση), που μπορεί να φθάσουν αρκετά παραπάνω με τα καλούδια του πακέτου off-road και της AMG υπογραφής.
Η συζήτηση για το αν είναι πολλά ή λίγα κατά τη γνώμη μας περισσεύει, καθώς μιλάμε για best-seller που τα έχει όλα κυριολεκτικά και δεν αποτελεί σκαλοπάτι για το επόμενο upgrade αλλά την κορυφή σε μία σειρά επιλογών.
Ένα κομψό premium SUV που προσφέρει κατά σειρά: πρεστίζ, χώρους, ποιότητα, hightech εμφάνιση και οικονομία στη χρήση, ενώ δεν θα πει όχι σε λογικές εκτός δρόμου περιπέτειες.
Αν υπάρχει το πορτοφόλι μάλιστα μπορεί κανείς να την εξοπλίσει με ακόμη περισσότερα καλούδια όπως αερανάρτηση (AIRMATIC, σύστημα τετραδιεύθυνσης και πολλές ανέσεις) φτιάχνοντας ένα ακαταμάχητο premium σύνολο που δεν έχει αντίπαλο.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MERCEDES-BENZ
Mercedes-Benz GLC 220d 4MATIC – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.992 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 82,0x 94,3 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός διαμήκη/τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 197 PS (145 KW) / 3.600 rpm | |||
Ροπή | 440 Nm / 1.800-2.800 rpm | |||
Τροφοδοσία | Υπερτροφοδότηση με common rail, 48V υβριδικό σύστημα (23 PS, 200 Nm, 17 kW) | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 8,0 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 219 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 7,2 lt/100 km | |||
Μέση τυποποιημένη WLTP | 5,2 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 62 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 860 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 136 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους τέσσερις τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο 9 σχέσεων με μετατροπέα ροπής | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Τεσσάρων συνδέσμων / Πολλαπλών συνδέσμων (προαιρετική αερανάρτηση) | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/ Αεριζόμενοι δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Bridgestone Pontenza S001, 225/45 R20 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος Απόσταση από το έδαφος Γωνίες πρόσβασης/ ράμπας/ διαφυγής |
4.716 x 1.890 x 1.640 mm 180-200 χιλιοστά 19,5 / 18,5 / 12,7 μοίρες |
|||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.627 / 1.640 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.888 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 620 – 1.640 lt | |||
Απόβαρο | 2.000 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: 72.650€ |