PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Suzuki S-Cross: Mild Hybrid vs Strong Hybrid [mini test]

Ένα από τα πιο ευχάριστα οδηγικά compact SUV που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην ελληνική αγορά αδιαμφησβήτητα είναι το S-Cross της Suzuki, που στην 3η πλέον γενιά του διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία που το καθιστούν ανταγωνιστικό στην πολύ δύσκολη κατηγορία που καλείται να διακριθεί.

Την ίδια στιγμή, οι Ιάπωνες το προσφέρουν σε δυο υβριδικές εκδόσεις, μια ήπια και μια ισχυρή δημιουργώντας έτσι, έναν “άτυπο” εσωτερικό ανταγωνισμό στις τάξεις τους. Ποιο θα πρωταγωνιστήσει θα το κρίνει φυσικά ο καταναλωτής και οι ανάγκες του. Άλλωστε το νέο S-Cross προσφέρεται σε δικίνητες αλλά και τετρακίνητες εκδόσεις με τιμή εκκίνησης τα 22.880 ευρώ στην δικίνητη Mild Hybrid έκδοση GL και φτάνει τα 35.680 ευρώ στην τετρακίνητη και Strong Hybrid έκδοση του.

Δεν είναι η πρώτη φορά που έχουμε οδηγήσει στο caroto το Suzuki S-Cross. Ωστόσο, κάθε φορά οι εκδόσεις εξοπλίζονται με στοιχεία που προκαλούν και το ειδησεογραφικό ενδιαφέρον του ειδικού τύπου. Στην περίπτωση μας το ζητούμενο είναι ένα: Αξίζει να αγοράσω την Mild Hybrid έκδοση του S – Cross ή να προτιμήσω την Strong Hybrid εκδοχή του; Τι διαφορές έχουν πέραν της τιμής, που και αυτή προφανώς παίζει το ρόλο της στην επιλογή του νέου αυτοκινήτου;

Εξωτερικά μοιάζουν σαν δυο σταγόνες νερό

Εξωτερικά οι δυο εκδόσεις δεν ξεχωρίζουν. Το μήκος του S – Cross  είναι 4,3 μέτρα, το πλάτος του ανέρχεται σε 1,758 μέτρα, το ύψους του στα 1,58 μέτρα και η απόσταση από το έδαφος είναι 17,5 πόντους.

 Διαστάσεις επιβλητικές που υπογραμμίζονται από την ευμεγέθη εμπρόσθια μάσκα, για να υπογραμμίσουν την μετάβαση από την προηγούμενη γενιά.  Στο σημείο αυτό να τονιστεί ότι οι Ιάπωνες διατήρησαν την πλατφόρμα Global C αλλά και τον κινητήρα που χρησιμοποιούσε η προηγούμενη γενιά.

Οι κινητήρες κάνουν την διαφορά

Εσωτερικά και οι δυο εκδόσεις διακρίνονται για την εργονομία τους, χωρίς να έχουν όμως κάτι καινοτόμο που θα κάνει τη διαφορά σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Σε κάθε περίπτωση διαθέτουν και οι δυο εκδόσεις οθόνη 9” (στις πλούσιες εξοπλιστικά εκδόσεις) με εύχρηστο user interface, πλήρη συνδεσιμότητα, αρκετές πληροφορίες και ευκολίες που περιλαμβάνουν μέχρι και κάμερες 360 μοιρών.

Mild Hybrid: 129 ίπποι

Εκεί που εντοπίζεται η μεγάλη διαφορά ανάμεσα στις δυο εκδόσεις είναι φυσικά στους κινητήρες. Η Mild Hybrid έκδοση του S-Cross διαθέτει τον  -γνωστό και από τα Vitara- 1.4 BoosterJet, με την ήπια υβριδική υποβοήθηση των 48V. Η συνολική του ισχύς ανέρχεται στους 129 ίππους, ενώ η ροπή στα 235 Nm. Μάλιστα στην έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων εκτιμήσαμε τη δύναμη που απλόχερα την διοχέτευε σε όλο το φάσμα των στροφών.

Πανταχού παρούσα φυσικά η υπερτροφοδότηση με τον άμεσο ψεκασμό, που ενισχύει τον θερμικό κινητήρα με απόθεμα δύναμης εκεί που χρειάζεται. Για όσους αρέσκονται στις επιδόσεις από στάση τα 0…100 έρχονται σε 10,2 δλ. και η τελική φτάνει τα 195 χιλιόμετρα. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση το εργοστάσιο κάνει λόγο για κατανάλωση από 5,3 έως 5,9 λίτρα ανα 100 χιλιόμετρα, στην πράξη εμείς είδαμε κατανάλωση στα 6,3 λίτρα με βαρύ πόδι.

Strong Hybrid: 116 ίπποι

Στη Strong Hybrid έκδοση του, το S – Cross φοράει τον 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα Dual-Jet 1.5, ο οποίος αποδίδει 102 PS με 138 Nm στις 4.400 rpm. Την ίδια στιγμή, διαθέτει και έναν ελαφρύ ηλεκτροκινητήρα (MGU) που αποδίδει 33 PS με 60 Nm ροπής. Τα παραπάνω συνδυάζονται με ένα 6άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (AGS, με αυτοματοποιημένο συμπλέκτη) και μια αερόψυκτη μπαταρία ιόντων-λιθίου με τάση 140V.

Συνολικά το  S – Cross Strong Hybrid αποδίδει 116 ίππους ικανούς να κινήσουν ικανοποιητικά τα 1.360 κιλά στην τετρακίνητη εκδοχή. Σε ό,τι αφορά τα “0-100” στη δικίνητη έκδοση γίνονται σε 12,7 δλ. και στην τετρακίνητη σε 13,5 δλ. Η τελική και στις δυο περιπτώσεις φτάνει τα 175 χλμ./ώρα.

Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση του “σκληρού” υβριδικού αυτή κινήθηκε στα 5,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα με τις συνθήκες που εμείς κινηθήκαμε ενώ το εργοστάσιο δίνει τιμές από 5,2 έως 5,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Οι μπαταρίες τρώνε λίτρα στο πορτμπαγκάζ

Μια ακόμη διάφορα που υφίσταται ανάμεσα στις δυο εκδόσεις είναι ο χώρος των αποσκευών. Η ήπια υβριδική εκδοχή προσφέρει 430 λίτρα χώρο αποσκευών, ενώ η Strong 293 λίτρα, προκειμένου εκεί να τοποθετηθούν οι μπαταρίες του ηλεκτροκινητήρα.

Σε κάθε περίπτωση ο οδηγός και οι επιβάτες του φουλ αλλά και του ήιπου υβριδικού Suzuki S-Cross α δεν θα βρουν και μεγάλες διαφορές στην καμπίνα. Η θέση οδήγησης προσφέρει καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, ενώ και η ποιότητα των υλικών χωρίς να εντυπωσιάζει θα ικανοποιήσει τους χρήστες του οχήματος.

Οδηγική συμπεριφορά για ήσυχες και άνετες μετακινήσεις

Στον δρόμο και τα δυο S Cross ξεχωρίζουν για την άνετη και καλή οδηγική συμπεριφορά. Χωρίς να έχει το πάτημα ενός γερμανικού SUV, ωστόσο θα μεταφέρει σβέλτα και με ασφάλεια τους επιβάτες του.

Σπορτίφ στοιχεία  μπορεί να διακρίνει κανείς στην ήπια υβριδική εκδοχή του S-Cross, τόσο για την ελαστικότητα και δύναμη του κινητήρα όσο και για την συνολική του αίσθηση στον δρόμο. Αλλά μέχρι εκεί. Άλλωστε ο προσανατολισμός του S- Cross είναι η πολιτισμένη μετακίνηση εντός και εκτός δρόμου.

Και φτάνουμε στο ταμείο….

Ο υποψήφιος κάτοχος του ήπια υβριδικά S-Cross αλλά στην τετρακίνητη εκδοχή του θα δαπανήσει 27.880 ευρώ,  ενώ αν επιλέξει την καθ’ εαυτή υβριδική εκδοχή θα χρειαστεί να εκταμιεύσει 31.980 ευρώ στην GL έκδοση. Να τονιστεί ότι η έκδοση που οδηγήσαμε κοστίζει 35.680 ευρώ.

Ποιο να επιλέξω;

Προφανώς και η επιλογή ενός οχήματος είναι προσωπική υπόθεση. Δεν χωράνε όλες οι ανάγκες σε όλα τα πορτοφόλια και κυρίως στη βούληση του καθενός. Αν στο ζύγι της επιθυμίας είναι το κόστος κτήσης η επιλογή είναι μονόδρομος και ακούει στο όνομα mild hybrid. 

Τα 3.300 ευρώ λιγότερα που απαιτούνται για να το αποκτήσει κανείς δεν τα προσπερνάς εύκολα. Ίσα-ίσα που στη Suzuki η ήπια υβριδική υποβοήθηση των 48V αποδίδει εξαιρετικά και δεν είναι ένα διαφημιστικό πυροτέχνημα. Και η διαφορά σε κατανάλωση δεν ξεπερνά το 1 λίτρο σε σχέση με το γνήσιο υβριδικό αδελφό του…

Οπότε ακόμα και να βάλετε τα κομπιουτεράκια σε δράση για να υπολογίσετε τα 3.000 και πλέον ευρώ της strong hybrid εκδοχής, ούτε σε 20 χρόνια δεν κάνετε απόσβεση… Άσε που και τα 129 άλογα της τουρμπίσιας ήπιας υβριδικής έκδοσης δεν τα προσπερνάς εύκολα. Όπως και να το κάνουμε η διαφορά των 13 ίππων φαίνεται στο δρόμο…

Προσωπικά ωστόσο,  θα επέλεγα την απλή δικίνητη έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων.  θα είχα και στο ντουλαπάκι ένα ζευγάρι γάντια έτσι για την αλητεία… Και με 23.000 ευρώ περίπου θα τίναζα το VFM στον αέρα… και άσε τους άλλους να ψάχνουν αυτοκίνητα εις τας Ευρώπας…

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. Καλημέρα κε Μαρινόπουλε,

    Πράγματι ωραίο αυτοκίνητο για τα λεφτά του,

    Βέβαια ειδικά η σχεδίαση του εσωτερικού φαίνεται να έχει γίνει από συνταξιούχο ιάπωνα σχεδιαστή της datsun,
    αλλά ακόμα κ έτσι είναι ωραίο αυτοκίνητο για τα λεφτά του.

    1. Καλησπέρα, ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο, μου έδωσε την ευκαιρία να διορθώσω και το όνομα του συντάκτη μιας και το έγραψε ο Χαλκιαδάκης. Συμφωνώ για το εσωτερικό, πάντως τα Suzuki έχουν διατηρήσει ένα καλό value for money, έτσι όπως έχουν ακριβύνει τα νέα αυτοκίνητα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!