NEAPINED

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες απειλούνται από την κινεζική ηλεκτρική εισβολή

Ο κλάδος της αυτοκίνησης στην Ευρώπη βρίσκεται αντιμέτωπος με μια νέα πρόκληση, καθώς η εισροή προσιτών κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς.

Οι Κινέζοι κατασκευαστές, όπως η BYD και η SAIC, έχουν καταφέρει να αποκτήσουν έναν ισχυρό παρουσία στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων εκμεταλλευόμενοι το χαμηλότερο εργατικό κόστος και τις τοπικές προμηθευτικές αλυσίδες μπαταριών.

Μάλιστα, το ποσοστό των κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ευρωπαϊκή αγορά σχεδόν διπλασιάστηκε το 2022, φτάνοντας στο 9%. Η Renault, μια από τις κορυφαίες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, αντιλαμβάνεται τον κίνδυνο και σχεδιάζει αντιπροσωπευτικά μέτρα για να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό.

Σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή της Renault, Thierry Pieton, η εταιρεία αποσκοπεί να μειώσει το κόστος παραγωγής των ηλεκτρικών μοντέλων της κατά 40% από το 2027 και μετά, με την πεποίθηση ότι η μείωση των εξόδων ανάπτυξης και παραγωγής θα της επιτρέψει να ανταπεξέλθει στον ανταγωνισμό των τιμών.

Όχι μόνο η Renault, αλλά και άλλες εταιρείες της αυτοκινητοβιομηχανίας αντιλαμβάνονται τη σοβαρότητα της κατάστασης. Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, παραδέχεται τον ανταγωνισμό που ασκούν οι κινεζικές εταιρείες και επισημαίνει το πλεονέκτημα κόστους που διαθέτουν.

Επομένως, προτείνει στις δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες να αναζητήσουν τρόπους να προμηθεύονται εξαρτήματα από χώρες με χαμηλότερο κόστος και να συνάπτουν συνεργασίες με αποτελεσματικούς προμηθευτές μπαταριών.

Για παράδειγμα, η Stellantis επιθυμεί να κατασκευάσει μια ευρωπαϊκή έκδοση του νέου Citroen e-C3 σε ένα εργοστάσιο στη Σλοβακία, εκμεταλλευόμενη το χαμηλότερο εργατικό κόστος της περιοχής, με στόχο να προσφέρει προσιτά ηλεκτρικά οχήματα στη μεσαία τάξη.

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να προσαρμοστούν γρήγορα σε αυτήν την κατάσταση και να εφαρμόσουν αποτελεσματικές στρατηγικές για να διατηρήσουν την ανταγωνιστικότητά τους στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!