MUST_READPINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Jeep Avenger 156 PS 54 kWh [test drive]

Πόσες πρωτοτυπίες λέτε ότι μπορούν να μαζευτούν σε ένα εντελώς νέο μοντέλο; Αρκετές θα πούμε εμείς, με το Jeep Avenger να αιτιολογεί παρακάτω το ντόρο που προκαλεί το όνομα του.

Από που να ξεκινήσει κανείς όταν έχει μπροστά του ένα μοντέλο που είναι γεμάτο ανατροπές; Από το ότι πρόκειται για ένα εντελώς αστικό Jeep χωρίς ύπαρξη τετρακίνησης; Από το ότι είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην ιστορία της φίρμας; Ή στο γεγονός ότι μετά βίας ξεπερνά σε μήκος τα 4 μέτρα, κάτι που το καθιστά το μικρότερο μοντέλο στη γκάμα;

Ότι και αν σας κάνει εντύπωση περισσότερο, το «Car Of The Year» για την Ευρώπη φέτος, είναι αδιαμφισβήτητα ένα όμορφο μικρό SUV πόλης, που μοιάζει να έχει εντοπίσει ακριβώς τον παλμό της εποχής.

Και τι αναζητά λοιπόν ένας νέος αγοραστής στις μέρες μας; Επιγραμματικά θα λέγαμε: στυλ, πρακτικότητα, compact διαστάσεις (σε πείσμα των καιρών), μέγιστη οικονομία και φυσικά SUV αμφίεση. Χαρακτηριστικά που συναντά κάποιος στο σύνολο τους στο κομψό χρυσοκίτρινο Avenger της δοκιμής μας.

Αν και σας το μαρτυρήσαμε παραπάνω μιλώντας για τα 4 μέτρα μήκους (4,084 για την ακρίβεια), το Avenger -για να έχετε μία εικόνα- είναι μικρότερο και από τo Dacia Sandero Stepway ή το Honda Jazz Crosstar. Βασίζεται στην πλατφόρμα e-CMP 2 του ομίλου Stellantis και αποτελεί αιχμή του δόρατος στην υπόσχεση της Jeep για πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας μέχρι το -όχι και τόσο μακρινό- 2030.

Οπτικά δεν κρύβει σε καμία περίπτωση την «Jeep» καταγωγή του με την παρουσία της μάσκας με τις κάθετες γρίλιες, το χαρακτηριστικό ύψος, το τετραγωνισμένο καλούπι αλλά και την κρυφή χειρολαβή των πίσω θυρών να βάζουν το αλατοπίπερο σε αυτό που ψάχνει κάποιος που βαριέται εύκολα.

Θυμίζουμε, άλλωστε, ότι το Avenger μπορεί να κατασκευάζεται στην Πολωνία, ωστόσο η σχεδίαση του έλαβε χώρα στην Ιταλία, κάτι που λέει πολλά για το αποτέλεσμα αλλά και για την προσοχή που επέδειξε ο όμιλος στο συγκεκριμένο κομμάτι.

Και μέσα στο ολόφρεσκο Jeep δε λείπουν οι πρωτοτυπίες, αν και σε πολλά σημεία κάνει αισθητή την παρουσία της η ομοιότητα με το ηλεκτρικό Fiat 500. Ένα από αυτά είναι ο  επιλογέας με τα πλήκτρα σε οριζόντια θέση και στην κάτω θέση του ταμπλό, στοιχείο που ίσως και να είναι το μοναδικό μεμπτό σε ολόκληρη τη καμπίνα του Avenger.

Η ενιαία ορατή θήκη για μικροαντικείμενα είναι ότι πιο πρακτικό (34 λίτρα συνολικά) συναντάς σήμερα σε νέο μοντέλο, ενώ συνοδεύεται από άλλη μία βαθιά θήκη στην κεντρική κονσόλα. Εκτός από την ασύρματη φόρτιση στο βάθος αυτής, εντύπωση κάνει και το έξυπνο υφασμάτινο κάλυμμα, που μπορεί να πάρει σχεδόν όποιο σχήμα επιθυμείς έτσι ώστε να αφήσεις το άνοιγμα που σε βολεύει σε κοινή πρόσβαση και θέα.

Τα σκληρά στην αφή πλαστικά δεν είναι κάτι που ενοχλεί αισθητικά, ειδικά από τη στιγμή που το μάτι πέφτει πάνω στο όμορφο χρώμα του ταμπλό, αλλά και στις δύο ψηφιακές οθόνες (10,25 ίντσες για το Infotainment και 7 ή 10,25 ίντσες για τον πίνακα οργάνων). Οι φυσικοί διακόπτες για τον κλιματισμό κάνουν τα πράγματα ακόμη καλύτερα πίσω από το τιμόνι του Avenger. Σε αυτό το σημείο μπορούμε να πούμε πως για έναν ενήλικα με μεσαίο ανάστημα ο χώρος στη θέση οδήγησης και δίπλα είναι εξαιρετικός, ενώ και πίσω δεν θα δυσαρεστηθεί κάποιος που δεν ξεπερνά το μέσο όρο.

Για τις αποσκευές τα 355 λίτρα (1.250 με πεσμένα τα πίσω καθίσματα) ακούγονται λίγα, στην πραγματικότητα όμως είναι αυτό που περιμένεις και με το παραπάνω για ένα ηλεκτρικό με μήκος 4 μέτρα. Μην ξεχνάμε πως όλη αυτή η τεχνολογία και κυρίως η μπαταρία (αν και τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο), από κάπου θα ξεκλέψει λίγο χώρο.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Και μια και πιάσαμε το θέμα της μπαταρίας, μπορούμε να πούμε πως αυτή είναι αισθητά βελτιωμένη τεχνολογικά σε σχέση με τα μοντέλα του ομίλου που ήδη την χρησιμοποιούν, όπως και τον αντίστοιχο ηλεκτροκινητήρα μέγιστης απόδοσης 156 ίππων και 260 Nm ροπής. Η μπαταρία έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 51 kWh (54 kWh μεικτή) και επιτρέπει στο πρώτο ηλεκτρικό Jeep να φθάσει θεωρητικά ακόμη και τα 400 χλμ. σε αυτονομία.

Στην πράξη, πολύ ρεαλιστικά είδαμε έναν αριθμό κοντά στα 350 χλμ. ωστόσο η αλήθεια είναι πως είτε θα πρέπει να διαλέγεις διαδρομές μέσα από την πόλη για μέγιστη ανάκτηση, είτε θα πρέπει που και που να επιλέγεις το Eco ανάμεσα στα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης.

Με το Eco σε λειτουργία, η μέγιστη ισχύς περιορίζεται σε 82 ίππους (220 Nm ροπή) και στο Normal η απόδοση αγγίζει τους 109 ίππους και 180 Nm ροπή. Στο Sport η αίσθηση που αφήνει το Avenger είναι πως είναι ισχυρότερο από ότι στα χαρτιά (0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δευτερόλεπτα) και αυτό συμβαίνει αφενός μεν γιατί όλη η ροπή είναι διαθέσιμη από το πρώτο άγγιγμα του δεξί πεντάλ, και αφετέρου γιατί το όμορφο Jeep είναι ασυνήθιστα ελαφρύ για ένα ηλεκτρικό SUV (μόλις 1.536 κιλά χωρίς οδηγό).

Αυτός είναι και ο λόγος που η συμπεριφορά του στο δρόμο δε θυμίζει άλλα «ατσούμπαλα» και θεόβαρα ηλεκτρικά SUV, με την ποιότητα κύλισης να αφήνει θετικό πρόσημο και να μη μετριάζεται από το ελαφρύ τιμόνι ή τις κλίσεις στις στροφές. Άλλωστε, τα 20 εκατοστά απόστασης από το έδαφος αυξάνουν το πεδίο δράσης του μικρού Jeep και σε κάνουν πιο εγκρατή σε μία διαδρομή στο βουνό.

Παρά την αστική του φύση, το Avenger δεν ξεχνά την καταγωγή του και για αυτό διατίθεται με στάνταρ το σύστημα Hill Descent αλλά και το Select-Terrain, με επιλογές ανάμεσα σε οδήγηση στην άμμο, τη λάσπη και το χιόνι. Για το τελευταίο αξίζει να προσθέσουμε πως υπάρχει στο Avenger αντλία θερμότητας, που εξασφαλίζει 10% καλύτερη αυτονομία σε ακραίες θερμοκρασίες. Θα πείτε… λεπτομέρειες. Να όμως που το Avenger δεν είναι μονάχα εφέ, αλλά φέρει και ορισμένα τεχνολογικά gadgets ουσίας που τιμούν τόσο τη φήμη του Car Of The Year, όσο και τη Jeep.

Παράλληλα, αιτιολογούν τα 38.700 ευρώ που ζητά (δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή κάποιο επιδοτούμενο πρόγραμμα) και κρίνονται φυσιολογικά τόσο εξαιτίας της γενικότερης ακρίβειας, όσο και λόγω του ότι είναι με λίγα λόγια ένα μοντέλο που συνδέει το παρελθόν με το μέλλον, όντας άκρως επίκαιρο και για το σήμερα. 

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων JEEP

Jeep Avenger 156 PS 54 kWh – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ
Τύπος, τροφοδοσία Σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη
Μέγιστη ισχύς, ροπή 115 kW (156 PS), 260 Nm
Θέση Στον εμπρόσθιο άξονα, εγκάρσια τοποθέτηση
Μπαταρία Λιθίου – ιόντων (li-on) 54 kWh, 11 kW (on-board charger), υγρόψυκτη
Θέση Στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο
Χρόνος φόρτισης Σε οικιακό δίκτυο: 22ώρες
Σε Wallbox (11 kW): 5,5 ώρες Μέγιστη φόρτιση AC: 11 kW,
μέγιστη ταχυφορτιστή DC: 100 kW σε 34 λεπτά (80%)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,0 sec
Τελική ταχύτητα 150 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής 15,4 kWh/100 km, 16,8 kWh/100 km
Εργοστασιακή αυτονομία 400 km (WLTP)
Χωρητικότητα μπαταρίας 54 kWh (καθαρή 50,8 kWh)
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 340-390 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή
Εκπομπή CO2 0 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 1 σχέσης
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy 215/65 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.084 × 1.776 × 1.528 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω)
Απόσταση από το έδαφος
– / – mm
200 mm
Μεταξόνιο 2.562 mm
Χώρος αποσκευών 355-1.250 lt
Απόβαρο 1.536 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 38.700€ (τιμή δίχως επιδότηση)

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!