NEAPINEDΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Τι είναι το δέρμα αλκαντάρα και από τι φτιάχνεται;

Για την ακρίβεια το αλκαντάρα δεν είναι δέρμα αλλά μία επένδυση που κατασκευάζεται από συνθετικά υλικά και που είναι δημοφιλής για τη σουέτ αίσθηση της.

Το αλκαντάρα έχει εφαρμογές σε διάφορους τομείς, κυρίως λόγω των χαρακτηριστικών του όπως η υψηλή αντοχή, η ευκαμψία και η ευκολία στη φροντίδα. Επίσης, η εμφάνιση του αλκαντάρα παρέχει πολυτέλεια και στυλ.

Το αλκαντάρα (Alcantara) δημιουργήθηκε τη δεκαετία του 1970 από τον Miyoshi Okamoto για λογαριασμό της ιταλικής εταιρίας Alcantara. Εξού και η ονομασία του υλικού που στα αραβικά σημαίνει «Η γέφυρα» αφού το αλκαντάρα κατασκευάζεται συνήθως από μικρές ίνες πολυεστέρα, οι οποίες ενώνονται με πολυουρεθάνη.

Συνήθως το αλκαντάρα αποτελείται από περίπου 70% πολυεστέρα και 30% πολυουρεθάνη, ενώ είναι ελαφρύτερο από το δέρμα κατά 50%. Αυτή η σύνθεση παρέχει την υφή και την εμφάνιση που μοιάζει με το δέρμα. Πολύ συχνά χρησιμοποιείται στην αυτοκινητοβιομηχανία για την επένδυση των καθισμάτων και του εσωτερικού, όπως στο ταμπλό, στο τιμόνι, στον επιλογέα ταχυτήτων κ.α.

Ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα με αλκαντάρα ήταν το Fiat X1/9 του 1978. Η ανθεκτικότητα του σε φθορές και η εύκολη συντήρηση το καθιστούν δημοφιλές στον χώρο αυτό.

Σε ορισμένες περιπτώσεις, το αλκαντάρα θεωρείται πιο φιλικό προς το περιβάλλον, σε σύγκριση με το πραγματικό δέρμα, καθώς η παραγωγή του μπορεί να είναι λιγότερο επιβαρυντική για το περιβάλλον. Επίσης, χρησιμοποιείται επίσης στην κατασκευή επίπλων, όπως καναπέδες και καρέκλες.

Επειδή μοιάζει στο δέρμα αλλά είναι πιο οικονομικό, το αλκαντάρα χρησιμοποιείται ενίοτε ως εναλλακτική λύση για όσους αναζητούν την εμφάνιση του δέρματος χωρίς να χρησιμοποιούν πραγματικό δέρμα.

Αυτά είναι γενικά χαρακτηριστικά του αλκαντάρα που καθιστούν αυτό το υλικό ελκυστικό για διάφορες χρήσεις στη βιομηχανία των υλικών, ακόμη και σε ρούχα, κοσμήματα, κράνη, θήκες για smartphones  ή laptops κ.α.

Η Alcantara SpA έχει κατοχυρωμένη την πατέντα της και τροφοδοτεί την παγκόσμια βιομηχανία με ένα τζίρο που αγγίζει τα 200 εκατομμύρια δολάρια. Ειδικότερα οι απαιτήσεις στα σπορ αυτοκίνητα έχουν αυξηθεί κατακόρυφα με την ιταλική εταιρία να δίνει προτεραιότητα στους σημαντικότερους πελάτες της.


Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!