Η καινοτομία και η χρήση έξυπνων λύσεων και συνεργασιών μπορούν να κάνουν την αστική κινητικότητα στις μεγάλες πόλεις πολύ πιο εύκολη και ευχάριστη.
Αυτό ήταν το βασικό συμπέρασμα της συζήτησης με θέμα “Shaping the Future of Cities | Innovation and Collaboration in Transforming Urban Mobility”. H συζήτηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 9ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, το οποίο πραγματοποιείται 10-13 Απριλίου, υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, κας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του συντονιστή της συζήτησης, δημοσιογράφου Απόστολο Μαγγηριάδη η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, είπε: «Δεν μπορούμε να συζητήσουμε για βιώσιμη αστική κινητικότητα χωρίς ηλεκτροκίνηση. Αυτή τη στιγμή 240καινούργια ηλεκτρικά οχήματα βρίσκονται σε δοκιμαστική λειτουργία -χωρίς επιβάτες- σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Έως το τέλος της θητείας μας σκοπεύουμε να κυκλοφορούν 1300λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, με ηλεκτροκίνηση ή φυσικό αέριο. Σημαντικό να ειπωθεί πως κάθε νέο λεωφορείο είναι πλήρως προσβάσιμο».
Επίσης, η υφυπουργός τόνισε πως δίνεται «υπερ-γενναία» επιδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, ύψους 22.500 ευρώ – που υπό προϋποθέσεις μπορεί να φτάσει τις 28.000 ευρώ – για όποιον επαγγελματία ταξί θέλει να αντικαταστήσει το όχημα του με ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Ερωτώμενη για το αν η κυβέρνηση σχεδιάζει αυστηροποίηση του Κώδικα Ωδικής Κυκλοφορίας η κα Αλεξοπούλου απάντησε πως «τα θέματα ΚΟΚ για εμάς είναι ύψιστης προτεραιότητας. Συνολική αλλαγή του ΚΟΚ έχει να γίνει από το 2007. Σύντομα θα παρουσιάσουμε τις θέσεις μας για τον νέο ΚΟΚ που θα λαμβάνει υπόψιν και τη μικροκινητικότητα. Το νομοσχέδιο έρχεται σε δημόσια διαβούλευση τις επόμενες ημέρες».