NEA

Η Κίνα σπρώχνει τις εγχώριες εταιρίες αυτοκινήτων για να κατακτήσουν την Ευρώπη!

Μια πρόσφατη μελέτη που διεξήχθη από το Ινστιτούτο Παγκόσμιας Οικονομίας του Κιέλου της Γερμανίας ρίχνει φως στη σημαντική κρατική βοήθεια που λαμβάνει η BYD, ο κορυφαίος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων (EV) της Κίνας.

Η μελέτη δείχνει ότι η BYD επωφελήθηκε από το ιλιγγιώδες ποσό των 3,4 δισεκατομμυρίων ευρώ στην μορφή άμεσων επιδοτήσεων από την κινεζική κυβέρνηση, γεγονός που ωθεί τη στρατηγική του Πεκίνου για την κυριαρχία των ηλεκτρικών οχημάτων στις Ευρώπη.

Σύμφωνα με την έκθεση, η κατανομή των επιδοτήσεων της BYD εκτινάχθηκε από 220 εκατομμύρια ευρώ το 2020 σε 2,1 δισεκατομμύρια ευρώ μόλις δύο χρόνια αργότερα, υπογραμμίζοντας τις συντονισμένες προσπάθειες της Κίνας να ενισχύσει τη βιομηχανία EV της.

Η μελέτη υπογραμμίζει επίσης την πρόσθετη στήριξη που παρέχεται στους τοπικούς κατασκευαστές μπαταριών και τα κίνητρα που προσφέρονται στους αγοραστές οχημάτων BYD, τροφοδοτώντας περαιτέρω την αναπτυξιακή πορεία της εταιρείας.

Αυτή η εισροή επιδοτήσεων δεν διευκόλυνε μόνο την ταχεία επέκταση της BYD στην κινεζική αγορά, αλλά άνοιξε επίσης το δρόμο για την είσοδό της στις ευρωπαϊκές αγορές.

Το Ινστιτούτο του Κιέλου τονίζει ότι η εν λόγω κρατική βοήθεια επέτρεψε στις κινεζικές επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένης της BYD, να επεκταθούν γρήγορα, εδραιώνοντας τη θέση τους στις εγχώριες αγορές και επεκτείνοντας ταυτόχρονα την εμβέλειά τους στην ΕΕ.

Ωστόσο, έχουν εκφραστεί ανησυχίες εντός της ΕΕ σχετικά με το πιθανό αθέμιτο πλεονέκτημα που παρέχεται στους κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων μέσω των κρατικών επιδοτήσεων.

Ως αποτέλεσμα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ξεκινήσει έρευνες σχετικά με τις φερόμενες ανισορροπίες στις εμπορικές σχέσεις με την Κίνα, ιδίως στο πλαίσιο του αναπτυσσόμενου τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων.

Η άνοδος της BYD στην Ευρώπη συμπίπτει με μια ευρύτερη τάση των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως η Nio και η Geely, να επεκτείνουν την παρουσία τους εκτός των εγχώριων συνόρων.

Η επέκταση αυτή έρχεται εν μέσω εντεινόμενου ανταγωνισμού στην αγορά EV της Κίνας, όπου καθιερωμένοι παίκτες όπως η Tesla και η Volkswagen αντιμετωπίζουν κλιμακούμενο πόλεμο τιμών.

Ενώ η Κίνα υπερασπίζεται τη στήριξή της προς τις εγχώριες βιομηχανίες ως απαραίτητη για την προώθηση της καινοτομίας και της ανταγωνιστικότητας, η ΕΕ παραμένει σε εγρήγορση για τη διαφύλαξη των οικονομικών της συμφερόντων.

Η συνεχιζόμενη έρευνα για τις κινεζικές επιδοτήσεις υπογραμμίζει τη δέσμευση της ΕΕ για θεμιτό ανταγωνισμό και ακεραιότητα της αγοράς.

Καθώς ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς προετοιμάζεται για διπλωματικές επαφές στην Κίνα, το θέμα των επιδοτήσεων είναι έτοιμο να πρωταγωνιστήσει στις διμερείς συζητήσεις.

Το αποτέλεσμα αυτών των διαπραγματεύσεων μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την πορεία των εμπορικών σχέσεων μεταξύ της ΕΕ και της Κίνας, ιδίως στον τομέα της καθαρής ενέργειας και των τεχνολογιών της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Για την BYD, η οποία αρχικά καθιερώθηκε ως κατασκευαστής μπαταριών προτού στραφεί προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα plug-in υβριδικά, η κυβερνητική στήριξη υπήρξε καθοριστική για την αλματώδη άνοδό της.

Με ένα εντυπωσιακό καθαρό κέρδος και τη φήμη ότι προσφέρει EVs σε ανταγωνιστικές τιμές, η BYD αποτελεί έναν κυρίαρχο στην παγκόσμια αγορά EV, που προωθείται από τη στρατηγική υποστήριξη της κινεζικής κυβέρνησης. Τόσο κυρίαρχο, που ξεπερνά ακόμη και την Tesla…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!