Οι κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες ζητούν την επιβολή δασμών 25% στα εισαγόμενα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα με μεγάλους κινητήρες, ως αντίποινα για την απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να αυξήσει τους δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα έως και 48,1%.
Αυτή η πρόταση αντανακλά τις εμπορικές εντάσεις μεταξύ Κίνας και Ευρώπης, καθώς ηγέτες από τις δύο πλευρές προσπαθούν να καταλήξουν σε μια συμφωνία για την αποκλιμάκωση της κατάστασης.
Πρόσφατα, πραγματοποιήθηκε μια κλειστή συνάντηση στο Πεκίνο με τη συμμετοχή σημαντικών αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως οι SAIC, BYD, BMW, Volkswagen, Porsche, Mercedes-Benz, Stellantis και Renault, καθώς και δύο άλλων κινεζικών εταιρειών.
Ο σκοπός της συνάντησης ήταν να ασκηθεί πίεση στην Ευρώπη και να αντιταχθούν στους νέους δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα.
Τον Μάιο, ένα κινεζικό κέντρο έρευνας αυτοκινήτων πρότεινε την αύξηση των δασμών στα ευρωπαϊκά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα με κινητήρες άνω των 2.5 λίτρων από 15% σε 25%.
Σύμφωνα με δεδομένα της Ένωσης Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας, 196.000 τέτοια οχήματα εξήχθησαν από την Ευρώπη στην Κίνα πέρυσι, σημειώνοντας αύξηση 11% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Αν και οι εξαγωγές αυτών των οχημάτων μειώθηκαν κατά 12% τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2024, οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εξαγάγει αυτοκίνητα αξίας 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην Κίνα φέτος.
Η ενδεχόμενη επιβολή δασμών στα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα θα μπορούσε να επηρεάσει σοβαρά τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες εξάγουν σημαντικό αριθμό οχημάτων στην Κίνα.
Ωστόσο, ηγέτες σε Ευρώπη και Κίνα επιδιώκουν να επιτύχουν μια συμφωνία τους επόμενους μήνες για να μειώσουν τις εμπορικές εντάσεις και να βρουν κοινό έδαφος.