Όταν λέμε γρήγορο ταξίδι με ηλεκτρικό δεν αναφερόμαστε στην ταχύτητα με την οποία κινείται κανείς, αλλά με την ταχύτητα που φορτίζει το αυτοκίνητο του. Κάτι που μειώνει τον χρόνο αναμονής και που σορτάρει την διάρκεια του ταξιδιού.
Οι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων παρέχουν συχνά αισιόδοξα νούμερα σχετικά με την αυτονομία και τη δυνατότητα ταχείας φόρτισης των οχημάτων τους. Οι μετρήσεις που πραγματοποιεί ο ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club), η πασίγνωστη γερμανική λέσχη αυτοκινήτου στο κόσμο, στα τεστ ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πιο ρεαλιστικές και μπορούν να δώσουν μια εικόνα στους καταναλωτές να επιλέξουν το κατάλληλο μοντέλο για τις ανάγκες τους.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιμετωπίζουν προκλήσεις στις μεγάλες αποστάσεις, καθώς η αυτονομία τους μειώνεται σημαντικά στις υψηλές ταχύτητες και η φόρτιση της μπαταρίας διαρκεί περισσότερο σε σύγκριση με τον ανεφοδιασμό ενός συμβατικού αυτοκινήτου. Το γεγονός αυτό, μαζί με το υψηλότερο κόστος αγοράς, αποτρέπει πολλούς οδηγούς από τη μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα.
Ωστόσο, η τεχνολογία και η αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων βελτιώνονται συνεχώς. Παρά τις βελτιώσεις, οι καταναλωτές παραμένουν επιφυλακτικοί λόγω των ανακριβειών στις ανακοινώσεις των κατασκευαστών σχετικά με την αυτονομία και την κατανάλωση ενέργειας. Επιπλέον, οι πληροφορίες για τη μέγιστη ισχύ φόρτισης δεν αντανακλούν πάντα την πραγματικότητα, καθώς η ισχύς φόρτισης μπορεί να διαφέρει ανάλογα με την κατάσταση της μπαταρίας και τις συνθήκες περιβάλλοντος.
Η νέα μέθοδος μέτρησης του ADAC λαμβάνει υπόψη ένα σενάριο οδήγησης με μία ενδιάμεση φόρτιση, παρέχοντας πιο ρεαλιστικές εκτιμήσεις της συνολικής αυτονομίας. Συγκεκριμένα, η συνολική αυτονομία υπολογίζεται από το 90% της αυτονομίας με πλήρη φόρτιση από το 10% συν την απόσταση που μπορεί να διανυθεί μετά από 20 λεπτά φόρτισης. Το 90% λαμβάνεται ως σημείο αναφοράς, επειδή πρακτικά η μπαταρία δεν αδειάζει ποτέ εντελώς πριν σταματήσει η φόρτιση.
Με άλλα λόγια τι έκαναν οι ειδικοί της ADAC; Ξεκίνησαν το ταξίδι τους με γεμάτη την μπαταρία και μόλις έπεσε στο 10% επισκέφτηκαν DC φορτιστή. Εκεί το φόρτισαν για 20 λεπτά (όσο κατά μέσο όρο διαρκεί μία ενδιάμεση στάση σε ένα ταξίδι) και στη συνέχεια κατέγραψαν πόσο αυξήθηκε η αυτονομία. Μετά άφησαν την μπαταρία να πέσει και πάλι στο 10% και υπολόγισαν τη συνολική. Πολύ απλά: από το 100% στο 10%= RRR km -> φόρτιση για 20 λεπτά= UUU km -> άθροισμα RRR + UUU.
Κορυφαία Μοντέλα
Σύμφωνα με τις μετρήσεις του ADAC, το Hyundai Ioniq 6 με πίσω κίνηση καταλαμβάνει την πρώτη θέση με συνολική αυτονομία 931 χιλιομέτρων. Με μία φόρτιση 20 λεπτών, το Ioniq 6 μπορεί να διασχίσει όλη τη Γερμανία, από το Κίελο μέχρι τις Άλπεις. Αυτό το μοντέλο διαθέτει μπαταρία 77 kWh, είναι εξαιρετικά αποδοτικό και φορτίζει γρήγορα.
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται το Lucid Air με συνολική αυτονομία 859 χιλιομέτρων. Παρά τη μεγαλύτερη μπαταρία του (112 kWh), το Lucid Air είναι λιγότερο αποδοτικό από το Ioniq 6.
Το BMW iX xDrive50 κατέλαβε την τρίτη θέση, ξεπερνώντας το αεροδυναμικό Mercedes-Benz EQS 450+, που βρίσκεται στην τέταρτη θέση με συνολική αυτονομία 825 χιλιομέτρων. Άλλα μοντέλα στην κορυφαία 20άδα περιλαμβάνουν τα Polestar 2 Long Range Single Motor, Nio ET5 Touring με μπαταρία 100 kWh και Volvo XC40 Single Motor Ultimate Range.
Η θέση της Tesla
Παρόλο που η Tesla θεωρείται συνώνυμο της μεγάλης αυτονομίας, τα μοντέλα της δεν κατέλαβαν τις πρώτες θέσεις στις μετρήσεις του ADAC. Το Model X Long Range ήταν το καλύτερο Tesla, καταλαμβάνοντας τη 13η θέση. Το Model S, με την ίδια διάταξη κινητήρα και μπαταρίας, είχε χαμηλότερη αυτονομία από το μεγαλύτερο και βαρύτερο SUV Model X λόγω της διαφοράς στα ελαστικά.
Το Tesla Model 3 Facelift με μέγιστη αυτονομία βρέθηκε στη 23η θέση. Παρόλα αυτά, το εκτεταμένο δίκτυο Supercharger της Tesla και η αποτελεσματική διαχείριση φόρτισης καθιστούν τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων με τα Tesla εύκολα ακόμα και για αρχάριους οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Συμπεράσματα
Τα αποτελέσματα των μετρήσεων του ADAC δείχνουν ότι οι καταναλωτές πρέπει να είναι προσεκτικοί όταν επιλέγουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο, λαμβάνοντας υπόψη όχι μόνο την αυτονομία και την κατανάλωση υπό ιδανικές συνθήκες, αλλά και την πραγματική απόδοση κατά τη διάρκεια ταξιδιών.
Η πραγματική αυτονομία και οι χρόνοι φόρτισης εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες, όπως η κατάσταση της μπαταρίας και οι εξωτερικές συνθήκες, και είναι σημαντικό να λαμβάνονται υπόψη αυτά τα στοιχεία κατά την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος.
Τα παρακάτω αποτελέσματα μετρήσεων από το ADAC Autotest δείχνουν πόσο γρήγορα φορτίζουν πραγματικά τα διάφορα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και ποια μοντέλα καλύπτουν τη μεγαλύτερη απόσταση με μία στάση φόρτισης.
Top 20: Ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε μακρινά ταξίδια
Μοντέλα | Συνολική αυτονομία με μία στάση φόρτισης | Αυτονομία με πλήρη μπαταρία (10% υπολειπόμενη ενέργεια) | Αυτονομία με 20 λεπτά φόρτισης |
---|---|---|---|
1. Hyundai Ioniq 6 2WD (77,4 kWh) | 931 χλμ | 502 χλμ | 429 χλμ |
2. Lucid Air Grand Touring AWD | 859 χλμ | 550 χλμ | 309 χλμ |
3. BMW iX xDrive 50 | 835 χλμ | 553 χλμ | 282 χλμ |
4. Mercedes EQS 450+ | 825 χλμ | 521 χλμ | 304 χλμ |
5. Mercedes EQE SUV 350+ | 806 χλμ | 503 χλμ | 303 χλμ |
6. Single Motor Long Range Polestar 2 (82 kWh) | 801 χλμ | 481 χλμ | 320 χλμ |
7. Nio ET5 Touring 100 kWh | 792 χλμ | 466 χλμ | 326 χλμ |
8. Hyundai Ioniq 5 2WD (77 kWh) | 786 χλμ | 423 χλμ | 363 χλμ |
9. Mercedes EQE 350+ | 783 χλμ | 480 χλμ | 303 χλμ |
10. Hyundai Ioniq 6 (77,4 kWh) 4WD | 782 χλμ | 422 χλμ | 360 χλμ |
11. Mercedes EQS 580 | 782 χλμ | 488 χλμ | 294 χλμ |
12. BMW i7 xDrive60 | 780 χλμ | 491 χλμ | 289 χλμ |
13. Tesla Model X Long Range | 763 χλμ | 476 χλμ | 287 χλμ |
14. Volvo XC40 Recharge Single Engine 79 kWh | 750 χλμ | 450 χλμ | 300 χλμ |
15. Tesla Model S Long Range | 743 χλμ | 459 χλμ | 284 χλμ |
16. BMW i5 eDrive40 | 743 χλμ | 453 χλμ | 290 χλμ |
17. Hyundai Ioniq 5 4WD (77 kWh) | 730 χλμ | 393 χλμ | 337 χλμ |
18. BMW i4 iDrive40 (84 kWh) | 721 χλμ | 444 χλμ | 277 χλμ |
19. VW ID.7 Pro | 711 χλμ | 437 χλμ | 274 χλμ |
20. Nio ET5 100 kWh | 701 χλμ | 481 χλμ | 220 χλμ |