Η McLaren παρουσίασε το νέο της hypercar, την W1, η οποία έρχεται ως διάδοχος δύο από τα πιο εμβληματικά supercars όλων των εποχών, την McLaren F1 και την McLaren P1TM.
H McLaren W1 είναι ένα υβριδικό hypercar, το οποίο συνδυάζει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας με τη γνώση και εμπειρία που έχει αποκτηθεί από τη συμμετοχή της McLaren στη Formula 1. Κεντρικό στοιχείο του είναι το εντελώς νέο υβριδικό σύστημα κίνησης με απόδοση 1.275 ίππων, το οποίο περιλαμβάνει έναν ολοκαίνουριο κινητήρα V8 και έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα.
Αυτός ο συνδυασμός επιτρέπει στη W1 να ξεπερνά σε απόδοση όλα τα ανταγωνιστικά μοντέλα στην κατηγορία των supercars, καθιστώντας την, ως την ισχυρότερη McLaren που έχει κατασκευαστεί ποτέ.
Ο νέος twin-turbo V8 κινητήρας 4,0 λίτρων, που φέρει την ονομασία MHP-8, αποδίδει 928 ίππους και έχει την υψηλότερη ισχύ ανά λίτρο από οποιοδήποτε άλλο κινητήρα της McLaren, με 233 ίππους ανά λίτρο.
Αυτό το επίτευγμα καθιστά το W1 ένα από τα πιο αποδοτικά hypercars στην αγορά. Ο κινητήρας έχει όριο έως τις 9.200 σ.α.λ., προσφέροντας εντυπωσιακές επιταχύνσεις και εξαιρετική απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών.
Σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος αποδίδει επιπλέον 347 ίππους, η συνολική ισχύς της W1 ανέρχεται στους 1.275 ίππους. Αυτό το υβριδικό σύστημα κίνησης καθιστά τη W1 το ισχυρότερο και ταχύτερο αυτοκίνητο δρόμου που έχει κατασκευάσει ποτέ η McLaren, με εντυπωσιακή επιτάχυνση.
Συγκεκριμένα, η W1 επιτυγχάνει για τα 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 2,7 δευτερόλεπτα, ενώ τα 0-τα 200 χλμ/ώρα ολοκληρώνονται σε μόλις 5,8 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 350 χλμ/ώρα, καθιστώντας το ένα από τα ταχύτερα νόμιμα για χρήση στο δρόμο supercars που έχουν παραχθεί.
Τεχνολογία αιχμής και υβριδικό σύστημα. Η McLaren W1 διαθέτει μια πρωτοποριακή υβριδική μονάδα, η οποία ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα και το σύστημα ελέγχου του σε μια συμπαγή και ελαφριά μονάδα που ζυγίζει μόλις 20 κιλά.
Το σύστημα αυτό έχει αναπτυχθεί με βάση την εμπειρία της McLaren στους αγώνες IndyCar, όπου η τεχνολογία της υβριδικής κίνησης και η διαχείριση της ενέργειας αποτελούν κρίσιμους παράγοντες για τη μέγιστη απόδοση.
Ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να περιστρέφεται έως τις 24.000 σ.α.λ., παρέχοντας άμεση απόκριση γκαζιού και αυξάνοντας την απόδοση του συνδυασμένου συστήματος κίνησης.
Η μπαταρία του συστήματος έχει χωρητικότητα 1,384 kWh και είναι τοποθετημένη χαμηλά στο ανθρακονημάτινο πλαίσιο του αυτοκινήτου, βελτιώνοντας το κέντρο βάρους και προσφέροντας καλύτερη κατανομή βάρους.
Χάρη σε αυτό το υβριδικό σύστημα, η W1 μπορεί να κινηθεί και σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία για μικρές αποστάσεις έως 2 χιλιόμετρα, προσφέροντας μια πιο αθόρυβη και φιλική προς το περιβάλλον λειτουργία.
Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι το σύνολο των υβριδικών εξαρτημάτων της W1 είναι κατά 40 κιλά ελαφρύτερο σε σύγκριση με τη McLaren P1TM, ενώ προσφέρει σχεδόν διπλάσια ηλεκτρική ισχύ. Αυτή η μείωση βάρους, σε συνδυασμό με την ελαχιστοποίηση των εξαρτημάτων, όπως ο εναλλάκτης και ο εκκινητής του κινητήρα, συμβάλλει στη συνολική εξοικονόμηση βάρους του οχήματος.
Αεροδυναμική και σχεδιασμός εμπνευσμένος από τη Formula 1. Ένα από τα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά της McLaren W1 είναι η εξελιγμένη αεροδυναμική της, η οποία έχει άμεση επιρροή από τις τεχνολογίες της Formula 1.
Η McLaren έχει χρησιμοποιήσει την εμπειρία της από τις δεκαετίες συμμετοχής στους αγώνες για να σχεδιάσει ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει υψηλή κάθετη δύναμη (downforce) με χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση (drag), επιτυγχάνοντας εξαιρετικές επιδόσεις τόσο σε πίστα όσο και σε δρόμο.
Σημαντικό ρόλο στην αεροδυναμική της W1 παίζει το πρωτοποριακό σύστημα McLaren Active Long Tail. Η πίσω πτέρυγα μπορεί να επεκτείνεται έως και 300 χιλιοστά προς τα πίσω όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε λειτουργία Race Mode, αυξάνοντας δραματικά την κάθετη δύναμη που παράγεται.
Σε αυτήν τη λειτουργία, το ύψος του αμαξώματος μειώνεται κατά 37 χιλιοστά μπροστά και 17 χιλιοστά πίσω, βελτιώνοντας την αεροδυναμική και αυξάνοντας τη σταθερότητα του οχήματος σε υψηλές ταχύτητες.
Η αεροδυναμική πλατφόρμα του W1 περιλαμβάνει επίσης το πιο προηγμένο σύστημα ενεργής αεροδυναμικής που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε ένα αυτοκίνητο δρόμου της McLaren.
Πέρα από την επεκτεινόμενη πίσω πτέρυγα, το αυτοκίνητο διαθέτει ενεργητικά μπροστινά και πίσω φτερά, τα οποία συνεργάζονται για τη βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής απόδοσης σε κάθε περίπτωση. Με τη χρήση προηγμένων τεχνολογιών, όπως τα 3D-printed εξαρτήματα και τη χρήση τιτανίου, η McLaren έχει μειώσει σημαντικά το βάρος του αμαξώματος και έχει βελτιστοποιήσει την ακαμψία του.
Κορυφαίες επιδόσεις σε πίστα και δρόμο. Η McLaren W1 δεν είναι απλώς το ταχύτερο αυτοκίνητο της McLaren, αλλά και το πιο γρήγορο αυτοκίνητο σε πίστα που έχει ποτέ κατασκευαστεί από την εταιρεία. Σύμφωνα με δοκιμές, το W1 είναι τρία δευτερόλεπτα ταχύτερο ανά γύρο από το McLaren Senna, το οποίο μέχρι τώρα κατείχε τον τίτλο του ταχύτερου αυτοκινήτου πίστας της εταιρείας.
Η εξαιρετική αυτή απόδοση οφείλεται στη συνδυασμένη χρήση του υβριδικού συστήματος κίνησης, της ελαφριάς κατασκευής και της προηγμένης αεροδυναμικής. Με τη βοήθεια του συστήματος McLaren Race Active Chassis Control III, το αυτοκίνητο μπορεί να προσαρμόσει τη συμπεριφορά του ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, προσφέροντας μέγιστη πρόσφυση και σταθερότητα στις στροφές.
Επιπλέον, η ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπνευσμένη από τη Formula 1 προσφέρει εξαιρετική αίσθηση και έλεγχο στον οδηγό, ενώ τα φρένα από ανθρακονήματα με δίσκους 390 χιλιοστών παρέχουν την απόλυτη ισχύ πέδησης.
Εσωτερικός σχεδιασμός και οδηγική εμπειρία. Το εσωτερικό της W1 είναι σχεδιασμένο για να προσφέρει την απόλυτη σύνδεση του οδηγού με το αυτοκίνητο. Τα καθίσματα είναι ενσωματωμένα στο ανθρακονημάτινο πλαίσιο (monocoque), προσφέροντας μοναδική αίσθηση οδήγησης και εξαιρετική στήριξη κατά την οδήγηση σε υψηλές ταχύτητες.
Το τιμόνι, τα πεντάλ και τα χειριστήρια είναι προσαρμόσιμα, επιτρέποντας στον οδηγό να βρει την ιδανική θέση οδήγησης, ενώ η ορατότητα είναι εξαιρετική, χάρη στον ειδικά σχεδιασμένο χώρο του πιλοτηρίου με λεπτές κολώνες και μεγάλο παρμπρίζ.
Επιπλέον, η W1 διαθέτει το πρωτοποριακό υλικό McLaren InnoKnit, ένα ελαφρύ και εύκαμπτο υλικό που χρησιμοποιείται στην εσωτερική επένδυση του αυτοκινήτου. Το υλικό αυτό προσφέρει άπειρες δυνατότητες εξατομίκευσης, επιτρέποντας στους ιδιοκτήτες του W1 να προσαρμόσουν το εσωτερικό του αυτοκινήτου τους σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους.
Τιμή και διαθεσιμότητα. Η McLaren θα κατασκευάσει μόνο 399 μονάδες του W1, με την τιμή να ξεκινά από περίπου 2 εκατομμύρια λίρες (περίπου 2,3 εκατομμύρια ευρώ). Όλες οι μονάδες έχουν ήδη διατεθεί σε πελάτες, καθιστώντας το W1 ένα από τα πιο περιζήτητα supercars παγκοσμίως. Το αυτοκίνητο συνοδεύεται από εγγύηση 4 ετών για το όχημα και 6 ετών για την υβριδική μπαταρία, καθώς και ένα πρόγραμμα συντήρησης διάρκειας 4 ετών.
McLaren W1 – Technical Specification
| Engine configuration | MHP-8 90° 4.0L (3988cc) twin-turbocharged V8 – hybrid drivetrain with radial flux electric module |
| Drivetrain layout | Longitudinal, mid-engined, RWD |
| Power PS (bhp/kW) @ rpm | 1275 (1258/938): 928 (916/683) from petrol engine, 347 (342/255) from electric module |
| Torque Nm (lb ft) @ rpm | 1340 (988) @ 4500-5000rpm: 900 (664) from petrol engine, 440 (324) from electric module |
| Transmission | 8-speed DCT with E-reverse |
| Steering | McLaren Hydraulic Performance Steering Electro-Hydraulic Power Assisted |
| Chassis | McLaren Aerocell with high footbox, integrated seating, integrated front subframe, integrated single piece upper structure |
| Suspension | McLaren Race Active Chassis Control III with visible inboard active heave suspension, 3D printed and titanium suspension components, rear active drop links and adaptive damping. Front and rear double wishbone |
| Brakes | McLaren Carbon Ceramic Racing+ (MCCR+) system withFront: 390mm brake discs with 6 piston Forged Monobloc Front Calipers.Rear: 390mm brake discs with 4 piston Forged Monobloc Rear Calipers and Integrated EPB |
| Wheels (inches) | F19 x 9.5J / R20 x 12.0J |
| Tyres | Pirelli P ZERO™ R Tyres & Pirelli P ZERO™ Trofeo RS TyresF 265/35/R19R 335/30/R20 |
| Length, mm (inches) | 4635 (182) |
| Wheelbase, mm (inches) | 2680 (106) |
| Height, mm (inches) | 1182 (47) |
| Width, with mirrors, mm (inches) | 2191 (86) |
| Width, mirrors folded, mm (inches) | 2074 (82) |
| Track (to contact patch centre), mm (inches) | Front: 1676 (66); Rear 1624 (64) |
| Lightest dry weight, kg (lbs) | 1399 (3084) |
| Power-to-weight (PS/tonne) | 911 |
| Fuel tank capacity, litres (UK/USA gallons) | 62 (16/19) |
| Battery capacity (KWh) | 1.384 |
| Battery charge time (minutes) | 22 (via EVSE cable) to 80% |
| Electric-only range (km/miles) | 2/1.6 |
| Luggage capacity, litres (wet/DIN) | 118/87 |
Performance data
| 0-97km/h (0-60mph) | 2.7 seconds |
| 0-100km/h (0-62mph) | 2.7 seconds |
| 0-200km/h (0-124mph) | 5.8 seconds |
| 0-300km/h (0-186mph) | <12.7 seconds |
| Maximum speed km/h (mph) | 350 (217) (electronically limited) |
| 200-0km/h (124mph-0) braking, metres (ft) | 100 (328) |
| 100-0km/h (62mph-0) braking, metres (ft) | 29 (95) |
| Downforce kg (lbs) | Limited to 1000 (2205) @280km/h (174mph):Front: 350 (772) maxRear: 650 (1433) max |
Efficiency
| CO2 emissions, g/km WLTP EU (combined) | <310 |
Warranty
| Vehicle (years/miles) | 4 unlimited |
| HV battery (years/km/miles) | 6 75,000/45,000 |
| Roadside assistance (years) | 4 |
| Service plan (years) | 4 |









