NEAPINED

Το Alpine A390 Beta είναι το πρώτο SUV της μάρκας

Η Alpine αποκαλύπτει το νέο της concept A390_β, το οποίο σηματοδοτεί την είσοδο της εταιρείας στη δημοφιλή κατηγορία των SUV.

Η Alpine αποκάλυψε το πρωτότυπο ηλεκτρικό crossover A390 Beta, το οποίο χαρακτηρίζεται ως «ένα μεγαλύτερο A110 για πέντε επιβάτες» και συνδυάζει φουτουριστικό σχεδιασμό fastback με κορυφαία δυναμικά χαρακτηριστικά, όπως λένε οι Γάλλοι.

Πάντως, όπως και με την Ferrari Purosangue, η Alpine αποφεύγει να το χαρακτηρίσει SUV, παρόλο που οι διαστάσεις και η μορφή του το τοποθετούν ξεκάθαρα σε αυτήν την κατηγορία.

Το συγκεκριμένο concept αναμένεται να φέρει στην παραγωγή το πρώτο SUV της Alpine μέσα στο 2025, το οποίο θα χρησιμοποιεί την πλατφόρμα Ampr Medium EV της Renault, την ίδια που υποστηρίζει και το Renault Megane E-Tech. Η Alpine τοποθετεί το A390 Beta απέναντι σε ανταγωνιστές όπως η BMW iX2 και το Tesla Model Y.

Το πρωτότυπο διαθέτει τρεις ηλεκτροκινητήρες -έναν μπροστά και δύο πίσω- που συνδυάζονται με ενεργητικό καταμερισμό ροπής (torque vectoring) για να προσφέρουν την αίσθηση οδήγησης ενός ελαφριού αυτοκινήτου.

Ο επικεφαλής της Alpine, Philippe Krief, επιβεβαίωσε πως αυτή η διάταξη θα χρησιμοποιηθεί και στο επερχόμενο A110 EV. Ο σχεδιασμός του εμπνέεται από το πρωτότυπο Alpenglow του 2022, το οποίο αποτελεί τη βάση για όλα τα μελλοντικά μοντέλα της Alpine.

Σχεδιαστικά, το A390 Beta διαθέτει επιβλητική αεροδυναμική, εμπνευσμένη από το Le Mans, ενώ οι ζάντες του, διαμορφωμένες σαν νιφάδα χιονιού, φωτίζονται με μπλε χρώμα όταν ενεργοποιείται το torque vectoring.

Αν και αρκετά ριζοσπαστικά στοιχεία δεν θα περάσουν στην παραγωγή, όπως οι πίσω πόρτες που ανοίγουν ανάποδα και η φωτιζόμενη λωρίδα LED που λειτουργεί και ως σπόιλερ, δείχνουν το μέλλον της μάρκας.

Στο εσωτερικό, η έμπνευση από τη Formula 1 είναι εμφανής, με το κάθισμα του οδηγού να αλλάζει θέση για να προσομοιώνει ένα κάθισμα αγωνιστικού μονοθεσίου, ενώ το τιμόνι αλλάζει μέγεθος και προβάλει επιπλέον πληροφορίες, όπως τον καιρό.

Ένας άλλος καινοτόμος σχεδιασμός είναι η δυνατότητα του συνοδηγού να «μοιράζεται την εμπειρία οδήγησης», με ένα πάνελ στο ταμπλό που εμφανίζει πληροφορίες για την πορεία του δρόμου.

Η Alpine δεν έχει αποκαλύψει ακόμα λεπτομέρειες για την μπαταρία ή την αυτονομία, αλλά σύμφωνα με τον Robert Bonetto, αντιπρόεδρο της Alpine Engineering, το μοντέλο παραγωγής δεν θα στοχεύει να είναι το ταχύτερο ή αυτό με τη μεγαλύτερη αυτονομία, καθώς η αύξηση του μεγέθους της μπαταρίας θα πρόσθετε επιπλέον βάρος.

Έτσι, το A390 Beta θα διατίθεται με την «κατάλληλη ισχύ» και θα παραμένει οδηγοκεντρικό. Όσον αφορά την τιμή, ο Krief σημείωσε ότι το μοντέλο θα κοστίζει πάνω από 100.000 ευρώ.

Η Alpine έχει μεγάλα σχέδια για την επέκταση της γκάμας της, με τουλάχιστον επτά ηλεκτρικά οχήματα να αναμένονται έως το τέλος της δεκαετίας, συμπεριλαμβανομένων ενός νέου supercar και ενός τετραθέσιου coupe A310, που θα ανταγωνιστεί την Porsche 911 με ηλεκτρική ή υδρογονοκίνητη τεχνολογία.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!