Η κινεζική BYD αναπροσαρμόζει τη στρατηγική της για την ευρωπαϊκή αγορά, ανακοινώνοντας πως θα κατασκευάζει επαναφορτιζόμενα υβριδικά (PHEV) μαζί με αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) στα δύο νέα εργοστάσια που ετοιμάζει σε Ουγγαρία και Τουρκία.
Αρχικά, η BYD είχε δηλώσει ότι το ευρωπαϊκό της πλάνο περιλάμβανε αποκλειστικά την παραγωγή BEV, ωστόσο η ενίσχυση της ζήτησης για τα PHEV την οδήγησε σε αλλαγή πλεύσης. Τον Οκτώβριο του 2024, η Stella Li, Αντιπρόεδρος της εταιρείας, είχε αναφέρει ότι η γκάμα θα επεκταθεί ώστε να περιλαμβάνει και PHEV, ενώ μέχρι τον Μάρτιο του 2025 το Seal U έγινε το δημοφιλέστερο PHEV στην Ευρώπη και τέταρτο σε συνολικές πωλήσεις.
Τα δύο εργοστάσια, με επενδύσεις που αγγίζουν συνολικά τα 5 δισεκατομμύρια ευρώ, θα έχουν δυναμικότητα 150.000 αυτοκινήτων ετησίως το καθένα, με δυνατότητα διπλασιασμού. Το εργοστάσιο στην Ουγγαρία (Szeged) αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του τον Οκτώβριο του 2025, ενώ της Τουρκίας (κοντά στη Σμύρνη) τον Μάρτιο του 2026. Η BYD εξετάζει επίσης τη δημιουργία κέντρου Έρευνας και Εξέλιξης κοντά στη μονάδα της Τουρκίας.
Σύμφωνα με πηγές από συνάντηση της εταιρείας με περίπου 400 προμηθευτές εξαρτημάτων στο Τορίνο, εξετάζεται το ενδεχόμενο το ουγγρικό εργοστάσιο να παραμείνει αποκλειστικά για BEV και το τουρκικό να εξειδικευτεί στην παραγωγή PHEV. Παρ’ όλα αυτά, η τρέχουσα θέση της εταιρείας είναι πως και οι δύο μονάδες θα παράγουν και τους δύο τύπους.
Η γκάμα της BYD στην Ευρώπη περιλαμβάνει μοντέλα όπως τα Dolphin και Atto 3, που θα είναι τα πρώτα που θα παραχθούν στην Ουγγαρία. Ενδέχεται να ακολουθήσουν τα Atto 2 και Seagull – το οποίο θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη με την ονομασία Dolphin Surf. Η εταιρεία πάντως απέφυγε να επιβεβαιώσει ποια μοντέλα και σε ποια σειρά θα μπουν στην παραγωγή.
Η στρατηγική αυτή εντάσσεται στο ευρύτερο πλάνο της BYD για ενίσχυση της παρουσίας των PHEV στην Ευρώπη. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Dataforce, οι ταξινομήσεις PHEV από μαζικούς κατασκευαστές αυξήθηκαν κατά 46% το πρώτο τρίμηνο του 2025, ενώ η ίδια η BYD τετραπλασίασε τις ευρωπαϊκές πωλήσεις της σε 28.842 αυτοκίνητα, από 7.701 το πρώτο τρίμηνο του 2024. Από αυτές, τα 10.962 αφορούσαν το Seal U, δηλαδή σχεδόν το 40% του όγκου της. Είναι αξιοσημείωτο ότι το αντίστοιχο ποσοστό το πρώτο τρίμηνο του 2024 ήταν μηδενικό.
Η εταιρεία φιλοδοξεί να διαθέτει παραλλαγή PHEV για κάθε μοντέλο της στην Ευρώπη μέχρι τα μέσα του 2026. Αρχικά είχε δηλώσει ότι η έκδοση PHEV θα ακολουθεί περίπου έξι μήνες μετά την BEV, αλλά ήδη αυτός ο χρόνος έχει μειωθεί στους δύο μήνες, σύμφωνα με πηγές κοντά στην εταιρεία.
Παρά τις επιδόσεις της στην Ευρώπη, η BYD παραμένει εξαρτημένη κυρίως από την κινεζική αγορά. Το 2024 πούλησε συνολικά 4,27 εκατομμύρια αυτοκίνητα, καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση παγκοσμίως πίσω από τη Toyota και τον Όμιλο Volkswagen, με μόλις 417.000 μονάδες εκτός Κίνας. Για το 2025 έχει θέσει στόχο τις 5,5 εκατομμύρια πωλήσεις, εκ των οποίων οι 800.000 να πραγματοποιηθούν εκτός συνόρων. Για το 2026, ο στόχος ανεβαίνει στα 6,5 εκατομμύρια.